Dags för snyggare datorchassin
konstigt att de inte alls inspireras av apple. framtiden är består ju av vit ultraminimalism och det vet alla. idealet är ju den "osynliga" datorlådan och målet borde ju onekligen vara att få chassina att smälta in så mycket som möjligt i en omgivning, och inte som i det här fallet, dra till sig uppmärksamhet. Speciellt inte när de ser ut som konstiga dammsugare från 90-talet
Simplicitet och enkla former vinner i längden. Tidlöshet är the shit. Detta är för mycket.
Nu är ju inte det viktiga jusst DET chassit, bara att göra ny form.
Och angående att få chasin att smällta in. det är ju två olika vägar att gå, man ju gömma saker genom att få det att smällta in eller gömma det öppet, men man kan ju också göra så det inte ser ut som ett chassi, utna som konst eller nåt helt annat är vad som helst.
Och alla vill inte gömma sina datorer eller göra dom intet sägande.
Mirrors are more fun than television
Jag som trodde att Konstfack-elever bara kunde förstöra t-banevagnar och spela sinnessjuka.
Moget.
Fy fan!!!!!!!! Skit ful.:down:
Är du 13 år, eller skriver du bara som att du vore det? Jag är säker på att universitetsstuderande konstnärer är hemskt intresserade av en högst subjektiv åsikt från en särskrivande 13-åring.
Ganska rolig ide om de inte valt att blanda in konstfack...
Förklara vad som är konstigt med att blanda in en grupp människor som studerar design i ett projekt att designa något, gärna med en bättre motivering än att du läser Aftonbladet varje dag och hör till den gråa massan som hatar konst och allt som har med "intellektuella" att göra.
Jag tror inte studenter förstår hur ett bra chassi ska vara så det passar alla människor..
Ett chassi enligt mig ska vara:
Stilrent,ha Bra luftflöde,Bra isolering,Tyst,och gärna inget som tar upp mer plats än en midtower
Kan studenterna tillverka någonting som gör mig nöjd på alla punkter? Det kommer troligen sluta med att det blir ett helt vanligt chassi fast med någon knasig look som småungar går igång på..
De får inte tillverka någonting som kostar apmycket och hur ska de då kunna skapa ett bra chassi som klår alla andra? de bästa företagen som gjort chassin har hållt på med det i en nedrans massa år och har forskat fram sina bra saker..
Fånigt projekt bara, lägg ner nu innan ni äns har börjat för ni har ingen chans alls att skapa något imponerande som tar över marknaden..
Det som finns just nu som är mest framtid är plexiglas chassi som är helt genomskinligt, there you have it - the future
Vem fan bryr sig hur chassit ser ut när man har mognat till och inte är en liten unge längre? ingen
Funktion före form är svårslaget på detta plan.