Skaparen av Dayz lämnar Bohemia

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av henkka:

Dean "kan inte slutföra någonting" Hall kommer aldrig att kunna driva en framgångsrik spelstudio.

- Måste bli klar till jul (2012)... ooooh titta en bergstopp!

Klassiska dilemmat med den otröstliga konsumenten, alla spelutvecklare ses som helt värdelösa av minst en person.

DayZ är en succe som fortfarande är högt upp på listan av spelade spel på steam. Även fortfarande i utveckling och har en planlagd release.

Dean Hall kan göra spel och kommer klara sig bra, folk kommer även fortsätta hata honom med passion, andra kommer spela hans spel.

Fast varför välja vara trevlig när man kan arsla runt sig på internet.

Ändå har jag rätt. Hall kan inte avsluta projekt innan hans adhd-personlighet vill göra något annat.
"Planlagd release", ja du den har vi hört nåt tiotal gånger nu. Det första "definitiva" releasedatumet var i december 2012.

Vad som är utveckling kan också diskuteras. 3 år in i projektet och de har fortfarande inte tagit sig an några av de mest grundläggande problem som att zombies kan gå igenom väggar.

Vart får ni småbarn "hata" ifrån hela tiden? Att ha en negativ åsikt om någon är inte att "hata". Lär dig vad det ordet betyder.

Att någon är av en annan åsikt än den lilla fanboyen är inte att "arsla runt på Internet", vilket du förövrigt själv gör när du skriver sånt där trams.

Väx upp.

eld
Medlem
Skrivet av henkka:

Ändå har jag rätt. Hall kan inte avsluta projekt innan hans adhd-personlighet vill göra något annat.
"Planlagd release", ja du den har vi hört nåt tiotal gånger nu. Det första "definitiva" releasedatumet var i december 2012.

Vad som är utveckling kan också diskuteras. 3 år in i projektet och de har fortfarande inte tagit sig an några av de mest grundläggande problem som att zombies kan gå igenom väggar.

Vart får ni småbarn "hata" ifrån hela tiden? Att ha en negativ åsikt om någon är inte att "hata". Lär dig vad det ordet betyder.

Att någon är av en annan åsikt än den lilla fanboyen är inte att "arsla runt på Internet", vilket du förövrigt själv gör när du skriver sånt där trams.

Väx upp.

Det handlar om att man som offentlig person blir utpekad för allt man gör, speciellt då insyn i arbetet inte existerar, du vet inte vad som händer bakom kulisserna och varför man prioriterat vissa saker framför andra, ofta så vill du nog inte ens höra.

Alphan som skulle släppas 2012 blev försenad till 2013, inget från ovanligheten i industrin, inget att hänga upp sig över.

Dean Hall har suttit och utvecklat dayz i ett antal år nu, så hans beslut att gå vidare (som inte är en nyhet) är knappast ett drastiskt beslut för att han inte kan slutföra något. Han skapade något banbrytande och en hel drös av spel följde i en ny typ av genre, han förtjänar respekt.

Bara ta ett slumpvalt spel, eller något av dina favoritspel och titta in i spelutvecklingen så hade du ju kissat på dig av ilska för att utvecklingen inte sker som du vill att det ska, men sen i slutändan hamnar allt på plats, det är just därför dayz ALLTID har haft den officiella rekommendationen att endast köpas om man vet vad early access innebär.

Så du och alla andra som känner att det är en bra idé att sprida galla över spelutvecklare varje gång nånting inte är precis som det ska kan ju kanske ta ett steg tillbaka och sätta er in i spelutvecklingen.

Medlem

Jag köpte det för ett år sedan, för ca 200 Sek, Har 240+ timmar i det.
För mig har det varit ett av de absolut bästa spelköpen jag gjort, även om det inte är färdigt än så tycker jag det har fungerat bra länge.

Känns som ett av få spel som man får lira på ett sätt som man troligen hade gjort i verkliga livet. med en bitterljuv paranoia, se sig om över axeln när man söker konserver

" har även kört Breaking point, Men Inte testad modden än"

Medlem

Lol @ alla som klagar, orkar inte säga emot någon av er, men ni verkar ha noll koll på saker o ting.

Sen förstår jag inte var folk får att spelet varit ute i 2 år, det släpptes 16 December 2013.

DayZ finns lätt på min Top 10 lista, när det kommer till skratt och roligheter med vänner i ett onlinespel.

12
Skriv svar