Se 7 minuter bedårande vacker Witcher 3-gameplay

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Xepheros:

Platformen som det är inspelat på är i princip det enda jag kommenterar på här i praktiken. Andra grejer som antyder om att jag har rätt i att det är inspelat från Xbox One är att Major Nelson har nån panel med CD Projekt Red, och att det på PAX finns sweepstakes på en Witcher 3-utgåva av Xbox One.

Jag säger inte att du har fel och det enda som jag ville upplysa om var kvaliteten på själva youtube-klippet från eurogamer i artiklen som inte gjorde spelet någon rättvisa rent grafiskt då det såg ut att vara komprimerat och uppladdat minst två gånger om!
Tittar man på den officiella The Witcher kanalen på youtube så har de laddat upp samma klipp men med bättre kvalitet och i 60 fps. Här kan man lättare se att det faktiskt ser misstänkt ut som medelinställningar PC (alltså konsol-grafik) som det härstammar från om man jämför med det jag länkade till tidigare.
Det som skulle tala emot är att den officiella witcher kanalen just valt att lägga ut det i 1080/60 när konsolerna inte kommer att mäkta med mer än kanske ~1080/30.
Klart det kan ju vara så att man använde sig av PC-versionen med en xboxone-kontroll och medelinställningar så att det skulle vara mer troget hur konsolversionerna kommer se ut men att det ändå skulle flyta på i 1080p och 60 fps, du vet säkert mer än väl hur det är med sånt nuför tiden i dessa konsolkrigstider

Jag kan inte påstå att jag tycker det ser ut som att spelet faktiskt spelas i 60fps i klippet som är 1080/60 på Witcher 3s kanal dock. Kameran flyter alldeles för dåligt för att se ut som 60fps.

Sant!

Medlem

Missar jag något uppenbart i diskussionen om vilken plattform filmen är ifrån? Det är ju kontroller som tydligt indikerar Xbox iaf. A, B osv. Eller menar ni någon annan film?

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av marcus8958:

Rätt snyggt på Xbox. Lite mods till PC och spelas på en bra 4K tv och det kan bli fantastiskt snyggt.

Finns få TV som klarar 60hz på 4k alltså blir det ingen bra upplevelse.

Det var problemet 2012-2014.
Nu finns det en hel del apparater som har HDMI 2.0 och stöd för 4k @ 60hz. Köper du en bra tv idag har den garanterat hdmi 2.0.
Köper du en dålig tv eller en gammal tv är chansen mindre.

Härligt, billigaste jag hittade med hdmi 2.0 var 25 000 SEK. Så. Nej tack. Jag håller inte med. Det finns inte en hel del då 90% av 4k apparaterna inte har det. Dessutom skall du ha en maskin som klarar av det. En aning billigare att köpa en vanlig monitor.

Du kan köpa en billig tv av samsung eller liknande.
Problem med 4k monitor är att det är jävligt dyrt med en bra skärm.

Här har du en dålig tv av Samsung med hdmi 2.0
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2555054


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas bara mitt GTX570 klarar av detta Enda som ej klarar recommended requirements
Brukar gå att stänga av effekter som motion blur o dra ner view distance för att få det att flyta men ändå se snyggt ut.

dmn
Medlem
Skrivet av Prixm:

Fan vad jag längtar. Hoppas verkligen att min dator klarar av detta. Är lagom nervös med min FX8350 och R9 280..

Skulle du tänkt på när du köpte AMD!

Ase
Medlem

varför nämns ens tv apparater är på pc & bilsskärm som man får bra bild.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Prixm:

Fan vad jag längtar. Hoppas verkligen att min dator klarar av detta. Är lagom nervös med min FX8350 och R9 280..

Skulle du tänkt på när du köpte AMD!

CPU kanske, men GPU är knappast otillräckligt. Spelet ser inte precis så tungdrivet ut.

F-n va det skall tankas!!, spela hela 2015 och sedan eventuellt köpas om jag tycker det är värt det dvs.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Blir nice att lira på PS4. Slippa undra om det krånglar, och slippa tänka på att dra ner grafiken fär att få det att flyta på.

Inaktiv

Märkliga kommentarer. Spelet är tekniskt mycket snyggt men ganska tråkigt designmässigt (precis som en kass grafikmotor kan döljas med bra design).

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Missar jag något uppenbart i diskussionen om vilken plattform filmen är ifrån? Det är ju kontroller som tydligt indikerar Xbox iaf. A, B osv. Eller menar ni någon annan film?

I det flesta spel så kan man koppla in en 360/One dosa, och då konverteras UI't automatiskt till xbox UI't

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Prixm:

Fan vad jag längtar. Hoppas verkligen att min dator klarar av detta. Är lagom nervös med min FX8350 och R9 280..

Skulle du tänkt på när du köpte AMD!

CPU kanske, men GPU är knappast otillräckligt. Spelet ser inte precis så tungdrivet ut.

En 8350 är mer än nog. Endast om spelet är jävligt dåligt optimerat och anpassat för en eller två kärnor som det blir ett problem.

Kortet är ett 280 vilket med dagens standard inte är någon höjdare. Men så länge som man inte siktar på maxa grafiken i spelet kommer det inte vara något problem.

Skrivet av Ase:

varför nämns ens tv apparater är på pc & bilsskärm som man får bra bild.

Majoriteten av PC användarna sitter på billiga skitskärmar som inte har en chans mot en vettig tv när det gäller bildkvalité.

Eftersom en PC också går att koppla till en tv är det inga större problem med att använda en tv när man ska spela.
Det viktigaste när man ska köpa en tv och spela på den måste man kolla upp input delay, paneltyp och om skärmen klarar av perfekt pixel mappning.

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Prixm:

Fan vad jag längtar. Hoppas verkligen att min dator klarar av detta. Är lagom nervös med min FX8350 och R9 280..

Skulle du tänkt på när du köpte AMD!

CPU kanske, men GPU är knappast otillräckligt. Spelet ser inte precis så tungdrivet ut.

En 8350 är mer än nog. Endast om spelet är jävligt dåligt optimerat och anpassat för en eller två kärnor som det blir ett problem.

Kortet är ett 280 vilket med dagens standard inte är någon höjdare. Men så länge som man inte siktar på maxa grafiken i spelet kommer det inte vara något problem.

Skrivet av Ase:

varför nämns ens tv apparater är på pc & bilsskärm som man får bra bild.

Majoriteten av PC användarna sitter på billiga skitskärmar som inte har en chans mot en vettig tv när det gäller bildkvalité.

Eftersom en PC också går att koppla till en tv är det inga större problem med att använda en tv när man ska spela.
Det viktigaste när man ska köpa en tv och spela på den måste man kolla upp input delay, paneltyp och om skärmen klarar av perfekt pixel mappning.

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Nja, de flesta TV är rätt dåliga för läsning av text i 1080p.

Medlem

De är faktiskt sant när de visar snygga spel 3 år före själva släppet blir det längre inte lika imponerande, huruvida grafiken har blivit sämre vet jag inte men det såg mer nice på gameplay trailer på något vis, känns som de tagit bort smådetaljer lite här och var. Hursomhelst tycker jag Shadow Of Mordor och tex thief visade mer imponerade grafikmässigt. ( enbart angående grafiken )

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Prixm:

Fan vad jag längtar. Hoppas verkligen att min dator klarar av detta. Är lagom nervös med min FX8350 och R9 280..

Skulle du tänkt på när du köpte AMD!

CPU kanske, men GPU är knappast otillräckligt. Spelet ser inte precis så tungdrivet ut.

En 8350 är mer än nog. Endast om spelet är jävligt dåligt optimerat och anpassat för en eller två kärnor som det blir ett problem.

Kortet är ett 280 vilket med dagens standard inte är någon höjdare. Men så länge som man inte siktar på maxa grafiken i spelet kommer det inte vara något problem.

Skrivet av Ase:

varför nämns ens tv apparater är på pc & bilsskärm som man får bra bild.

Majoriteten av PC användarna sitter på billiga skitskärmar som inte har en chans mot en vettig tv när det gäller bildkvalité.

Eftersom en PC också går att koppla till en tv är det inga större problem med att använda en tv när man ska spela.
Det viktigaste när man ska köpa en tv och spela på den måste man kolla upp input delay, paneltyp och om skärmen klarar av perfekt pixel mappning.

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Nja, de flesta TV är rätt dåliga för läsning av text i 1080p.

Nej och åter nej.

Är bilden perfekt pixelmappad är det inga problem att läsa texten. Med undantag för bildförbättringar som kan sudda ut texten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Prixm:

Fan vad jag längtar. Hoppas verkligen att min dator klarar av detta. Är lagom nervös med min FX8350 och R9 280..

Skulle du tänkt på när du köpte AMD!

CPU kanske, men GPU är knappast otillräckligt. Spelet ser inte precis så tungdrivet ut.

En 8350 är mer än nog. Endast om spelet är jävligt dåligt optimerat och anpassat för en eller två kärnor som det blir ett problem.

Kortet är ett 280 vilket med dagens standard inte är någon höjdare. Men så länge som man inte siktar på maxa grafiken i spelet kommer det inte vara något problem.

Skrivet av Ase:

varför nämns ens tv apparater är på pc & bilsskärm som man får bra bild.

Majoriteten av PC användarna sitter på billiga skitskärmar som inte har en chans mot en vettig tv när det gäller bildkvalité.

Eftersom en PC också går att koppla till en tv är det inga större problem med att använda en tv när man ska spela.
Det viktigaste när man ska köpa en tv och spela på den måste man kolla upp input delay, paneltyp och om skärmen klarar av perfekt pixel mappning.

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Nja, de flesta TV är rätt dåliga för läsning av text i 1080p.

Nej och åter nej.

Är bilden perfekt pixelmappad är det inga problem att läsa texten. Med undantag för bildförbättringar som kan sudda ut texten.

Sorry but jo, faktiskt. PPI är lägre på en stor TV än en monitor.

dmn
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Snarare minst 3st.
4K är tyngre än du tror.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Sorry but jo, faktiskt. PPI är lägre på en stor TV än en monitor.

PPI är pixel per inch. Det är hur många pixlar man får på en tum.

Med din logik borde det vara nästan omöjligt att läsa på en datorskärm i jämförelse med min Note 4 och en 40" 4K tv borde vara bättre än en 27" 1440p skärm.
Vilket i sin tur går emot allt du sagt tidigare.

Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Snarare minst 3st.
4K är tyngre än du tror.

Beror på vilka inställningar du tänkt spela på. Men tungt är det och är fullt medveten om det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

dmn
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Beror på vilka inställningar du tänkt spela på. Men tungt är det och är fullt medveten om det.

Vad är vitsen att spela i 4k om man måste köra med lägsta inställningarna och ändå knappt få vettig framerate?

Ultra-inställningar finns inte ens på kartan i 4k med dagens grafikkort i lite tyngre spel, även om man kör 3-4st, så medium/high är väl det mest rimliga scenariot. Och även med såna inställningar kommer det krävas motsvarande 3-4st 980 för att ens ha en chans att aldrig droppa under 60 FPS.

Det är inte riktigt dags för 4k gaming ännu...men kanske om två generationer grafikkort.

Medlem

Ingen jävla två meterssvärd a la dragon age där inte!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Som witcher-fan är man ju otroligt peppad på dethär men måste säga att detta såg ganska tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:

Beror på vilka inställningar du tänkt spela på. Men tungt är det och är fullt medveten om det.

Vad är vitsen att spela i 4k om man måste köra med lägsta inställningarna och ändå knappt få vettig framerate?

Ultra-inställningar finns inte ens på kartan i 4k med dagens grafikkort i lite tyngre spel, även om man kör 3-4st, så medium/high är väl det mest rimliga scenariot. Och även med såna inställningar kommer det krävas motsvarande 3-4st 980 för att ens ha en chans att aldrig droppa under 60 FPS.

Det är inte riktigt dags för 4k gaming ännu...men kanske om två generationer grafikkort.

3x gtx 980 funkar lika bra i 4k som ett enda gtx 680 funkar i 1080p. Du maxar inga nya tunga spel men äldre spel går riktigt fint och många bra spel går bra i high.
4x 980 skalar så dåligt så har inte gått så långt.

Största problemet med 4k är att spelen inte alltid har stöd. Ofta problem med ui.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kaleid:

Sorry but jo, faktiskt. PPI är lägre på en stor TV än en monitor.

PPI är pixel per inch. Det är hur många pixlar man får på en tum.

Med din logik borde det vara nästan omöjligt att läsa på en datorskärm i jämförelse med min Note 4 och en 40" 4K tv borde vara bättre än en 27" 1440p skärm.
Vilket i sin tur går emot allt du sagt tidigare.

Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Snarare minst 3st.
4K är tyngre än du tror.

Beror på vilka inställningar du tänkt spela på. Men tungt är det och är fullt medveten om det.

Nej, det blir inte omöjligt. Men en stor TV skärm har lägre PPI täthet och bilden blir sämre, särkilt i windows läge.
Det är av samma anledning som man vid t.ex. 27" inte vill ha lägre än 1440p, varför många absolut inte vill ha 1080p i den storleken.
En bra monitor är inte något en TV kan matcha.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kaleid:

Sorry but jo, faktiskt. PPI är lägre på en stor TV än en monitor.

PPI är pixel per inch. Det är hur många pixlar man får på en tum.

Med din logik borde det vara nästan omöjligt att läsa på en datorskärm i jämförelse med min Note 4 och en 40" 4K tv borde vara bättre än en 27" 1440p skärm.
Vilket i sin tur går emot allt du sagt tidigare.

Skrivet av dmn:
Skrivet av marcus8958:

Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.

Snarare minst 3st.
4K är tyngre än du tror.

Beror på vilka inställningar du tänkt spela på. Men tungt är det och är fullt medveten om det.

Nej, det blir inte omöjligt. Men en stor TV skärm har lägre PPI täthet och bilden blir sämre, särkilt i windows läge.
Det är av samma anledning som man vid t.ex. 27" inte vill ha lägre än 1440p, varför många absolut inte vill ha 1080p i den storleken.
En bra monitor är inte något en TV kan matcha.

och som jag skrev tidigare så har en 27" 1440p skärm lägre PPI än en 40" 4K tv.

Självklart kan inte en tv matcha en bra skärm. Men faktum är att majoriteten av spelarna sitter på dåliga paneler. Oftast TN eller VA paneler som är riktigt dåliga. Det är inte ofta du träffar på en PC spelare som köpt sig en vettig skärm för 7k+.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar