Spelsommaren är slut , dags för höst!

Testpilot
Spelsommaren är slut , dags för höst!

Ah du ljuva sommar , du är slut.

Iallafall min sommarledighet är slut , nu sitter man på ett stekhett kontor och försöker yrvaket komma tillbaka till rutinerna.

Speladet under sommaren då?

Som vanligt , nää inte speciellt mycket.

Spelade igenom #Guild of Dungeoneering och fick det med i FZ summer challenge.

Det är ett lättsamt kortspel som är enkelt att ta upp och spela,
Roligast var ju att man själv byggde både banan och monstren som man mötte , vilket ger ett lite annorlunda spelsätt.

Jag gillade det iallafall och spelade dryga 30 timmar innan jag klarat av spelet.
Rekommenderar det , särskilt om man hittar det på nån rea eller liknande utförsäljning.

Hade en del annat installerat på min gamerlaptop.

#Ronin:
Hörde talas om detta för ett tag sedan , där man är en ninja som skall ta sig genom levlar ganska likt #Gunpoint.
Det verkade kul , men tyvärr passade inte det mig.
Striderna blev tillslut en soppa där jag slumpmässigt gjorde helt fel drag. Kände inte att jag hade orken att strategiskt lära mig systemet bättre.

Nej , det funkade helt enkelt inte för mig tyvärr så efter en 4-5 levlar så gav jag upp.

#Invisible inc.
Minns inte om jag var med och kickstartade spelet eller om jag bara fick nys på det senare.
Iallafall verkade det som ett kul spionspel där man skall infiltrera byggnader och rota reda på godsaker.
I detta fall så föll allt på spelmekaniken som inte passade mig.
Varje level är tidsbegränsad , så efter ett visst antal drag så ökar hotnivån på levlarna och det blir svårare och svårare att ta sig vidare.
Jag som älskar att utforska nivåer var tvungen att stressa och dessutom inte kunna utforska nivåerna då dessa är slumpmässigt skapade så är de olika hela tiden.

USCH! Nej det gillade jag inte , så ned i soptunnan!

Sen fortsatte jag med att spela mer av #XCOM: Enemy Unknown modden The Long War istället.
Men efter ett tag tröttnade jag på det väldigt långsamma tempot där varje strid var en kamp för att överleva.

Sist men inte minst avslutade jag mitt semesterspelande med att äntligen ta tag i:
#Life is Strange.
Till att börja med släppte jag nästan spelet då mitt humör inte riktigt var i fas med spelande av den typen av spel.
Men efter en kort paus så rätade jag upp mig och gav det en rejäl chans vilket jag inte ångrade.
GRYMT stämningsfull story. Fick sitta där flera ggr med en klump i halsen och det är inte ofta storyn i spel får mig till detta.

Det är en ny variant av berättandet som man tycker så mycket om i spelen av Telltale. Men Dontnod gör det på ett annorlunda sätt med varianten att kunna spola i tiden och det känns friare då miljöerna använder 3D motor även om de är små och rätt begränsade.

Gillar man Telltale spelen som #The Walking dead , #The Wolf among us osv. då ska man ta sig en rejäl titt på #Life Is strange.

Det är bara 1 del kvar men kan redan nu ge högt betyg då de lyckas riktigt bra med storyn.

Tillbaka till jobbet , dags att se fram emot den fullmatade spelhösten/vintern som ser smaskig ut!

KIRI OUT

#blogg

Medlem
Spelsommaren är slut , dags för höst!

Jag har spelat en hel del under sommaren. Dels har jag återupplevt lite gamla spel. Half-Life 2 (fortfarande grymt bra!) och Baldurs Gate (fortfarande bra om man blandar det med en dos nostalgisk kärlek).

The Witcher 3 har rockat hårt på min SSD och är helt amazing.

Har även betat av en del spel från backlogen. Metro Last Light redux påbörjades för några dar sen, men nu har ju sommaren tagit ny fart och solen skiner så jag kanske måste gå ut lite i helgen.

Medlem

Snart börjar fjärde och sista året på uni så passar väl på att installera Diablo 2 och uppleva lite nostalgi! (eftersom inga andra spel lockar särskilt mycket...)


signatur

Submission is for the weak

Testpilot

Jag klarar inte att dra igång gamla godingar , man har för bra minnen av dem och sen då man ser dem med dagens ögon så ser de oftast ganska sjaskiga ut även om det är golden classics.

Men det är alltid bra att kunna beta av backloggen på spel man har liggande under sommaren

1
Skriv svar