Robot
Overcooked

Ju fler kockar desto roligare soppa.

#ghost-town-games


Medlem
Overcooked

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Medlem

Seriöst? Inget onlineläge?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Seriöst? Inget onlineläge?

Arga kocken blir Rage Quit kocken.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är det en gammal kock som skrivit recensionen? Ovanligt att man ser termen mise en place utanför restaurangsnack, tycker jag.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Seriöst? Inget onlineläge?

Japp, helt knäppt. Jag var på vippen att köpa ett 4-pack för att lira med polarna över nätet. Först ser jag att det inte finns, sen ser jag att det bara är local co-op.

Undrar hur många försäljningar utvecklarna missar på att detta inte stöds.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser jättecharmigt ut, måste spela det med några kompisar

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Lord Pingu:

Seriöst? Inget onlineläge?

Japp, helt knäppt. Jag var på vippen att köpa ett 4-pack för att lira med polarna över nätet. Först ser jag att det inte finns, sen ser jag att det bara är local co-op.

Undrar hur många försäljningar utvecklarna missar på att detta inte stöds.

Ja 4-pack var precis vad jag också tänkte på.

Medlem
Skrivet av ralcar:

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Det står ju:

"Sett till flerspelardelen är upplevelsen däremot svårslagen. ... Kul då att Ghost Town Games tar tillvara på detta till fullo och levererar en riktigt matig (!) upplevelse."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Är det en gammal kock som skrivit recensionen? Ovanligt att man ser termen mise en place utanför restaurangsnack, tycker jag.

Det finns en flock ex-kockar i redaktionen, såna som vet nyttan med ett bain-marie.


signatur
Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Lord Pingu:

Seriöst? Inget onlineläge?

Japp, helt knäppt. Jag var på vippen att köpa ett 4-pack för att lira med polarna över nätet. Först ser jag att det inte finns, sen ser jag att det bara är local co-op.

Undrar hur många försäljningar utvecklarna missar på att detta inte stöds.

Tyvärr tar inte redaktören upp att man kan köra ett program som fejkar ett lan. Bara för polare att installera.

Jag personligen inte sett några nackdelar, som fördröjning utan flyter riktigt bra (minst lika bra som online).

Medlem

"Det går inte att styra båda samtidigt, vilket jag tycker är lite synd. Jag hade gärna sett en lösning där båda spakarna på kontrollen användes för att styra dem oberoende av varandra."

Overcooked Update
19 FEBRUARI - GHOST TOWN GAMES
Just a quick announcement to let you know about some of the new features that have been going into Overcooked this week:

- Share-a-pad functionality is now in and working, meaning 2 players can now share a single pad if they wish, this also means that any one-handed players can now also enjoy the game too.

Finns i spelet, behöver bara titta på rätt ställe

Skribent
Skrivet av Ziraz:

"
- Share-a-pad functionality is now in and working, meaning 2 players can now share a single pad if they wish, this also means that any one-handed players can now also enjoy the game too.

Finns i spelet, behöver bara titta på rätt ställe

Share-a-pad fanns inte med i spelet från början, men funktionen lades till i en patch i går.

Skrivet av ralcar:

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Ja, absolut! Men absolut ingen nackdel att vara ännu fler. Med den nya share-a-pad funktionen kan ju dessutom fyra spelare samsas om samma kontroll.

Skrivet av Lord Pingu:

Seriöst? Inget onlineläge?

Inte i nuläget, nej. Det återstår att se om detta kommer införas senare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sisyr:

Är det en gammal kock som skrivit recensionen? Ovanligt att man ser termen mise en place utanför restaurangsnack, tycker jag.

Det finns en flock ex-kockar i redaktionen, såna som vet nyttan med ett bain-marie.

Fint det! Reagerade mest eftersom jag skrev min C-uppsats om just mise en place.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av ralcar:

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Det står ju:

"Sett till flerspelardelen är upplevelsen däremot svårslagen. ... Kul då att Ghost Town Games tar tillvara på detta till fullo och levererar en riktigt matig (!) upplevelse."

Jo men det jag menar är att alla reviews jag sett så är det 4 spelare, och det verkar jätteroligt. Vill köra med tjejen, undrar om det är någon/några (fz?) som har kört det som 2 spelare, och om jämfört med 4-spelar-upplevelsen var lika roligt, eller är det först vid 3-4 spelare som det funkar bra?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fint det! Reagerade mest eftersom jag skrev min C-uppsats om just mise en place.

Att skriva om att lägga fram rätt saker på köksbänken låter väldigt akademsikt och givande för forskningen...

Medlem
Skrivet av ralcar:
Skrivet av conthox:
Skrivet av ralcar:

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Det står ju:

"Sett till flerspelardelen är upplevelsen däremot svårslagen. ... Kul då att Ghost Town Games tar tillvara på detta till fullo och levererar en riktigt matig (!) upplevelse."

Jo men det jag menar är att alla reviews jag sett så är det 4 spelare, och det verkar jätteroligt. Vill köra med tjejen, undrar om det är någon/några (fz?) som har kört det som 2 spelare, och om jämfört med 4-spelar-upplevelsen var lika roligt, eller är det först vid 3-4 spelare som det funkar bra?

Ah, då fattar jag. Ser att du fått svaret ovan med


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Sisyr:

Fint det! Reagerade mest eftersom jag skrev min C-uppsats om just mise en place.

Att skriva om att lägga fram rätt saker på köksbänken låter väldigt akademsikt och givande för forskningen...

Mise en place är kopplat till restaurangdrift och C-uppsatsens syfte var att undersöka sätt att effektivisera arbetet och maximera vinster utifrån ett mise en place-perspektiv.

Det har med mycket mer att göra än "lägga fram rätt saker på köksbänken", även om jag förstår att oinsatta tycker det är kul att göra sig lustiga.

Skribent
Skrivet av ralcar:
Skrivet av conthox:
Skrivet av ralcar:

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Det står ju:

"Sett till flerspelardelen är upplevelsen däremot svårslagen. ... Kul då att Ghost Town Games tar tillvara på detta till fullo och levererar en riktigt matig (!) upplevelse."

Jo men det jag menar är att alla reviews jag sett så är det 4 spelare, och det verkar jätteroligt. Vill köra med tjejen, undrar om det är någon/några (fz?) som har kört det som 2 spelare, och om jämfört med 4-spelar-upplevelsen var lika roligt, eller är det först vid 3-4 spelare som det funkar bra?

Jag tyckte att det var kul på två spelare i alla fall. Bara inte ensam.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av ralcar:
Skrivet av conthox:
Skrivet av ralcar:

Skulle ni säga att detta är roligt för 2 spelare?

Det står ju:

"Sett till flerspelardelen är upplevelsen däremot svårslagen. ... Kul då att Ghost Town Games tar tillvara på detta till fullo och levererar en riktigt matig (!) upplevelse."

Jo men det jag menar är att alla reviews jag sett så är det 4 spelare, och det verkar jätteroligt. Vill köra med tjejen, undrar om det är någon/några (fz?) som har kört det som 2 spelare, och om jämfört med 4-spelar-upplevelsen var lika roligt, eller är det först vid 3-4 spelare som det funkar bra?

Jag tyckte att det var kul på två spelare i alla fall. Bara inte ensam.

Fick igång det på storbilds-tvn i vardagsrummet och körde med tjejen, big success! Håller med, väldigt roligt!

1
Skriv svar