Film – så ska Blizzard locka ner dig i World of Warcraft: Legion-träsket

Medlem

Jag hade en "return" till WoW nu i februari som varade i en månad.
Ironiskt så är jag nu tillbaka i SW The Old Republic istället efter ett års uppehåll och känner mig mer "fäst" till det spelet än WoW.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

I vanilla var du tvungen att hålla koll på adds också.

Största skillnaden är att man tagit bort behovet att rotera healers och behöver inte längre tänka på five second rule. Är inte heller lika viktigt för DPS att dricka health pots och använda bandage vid rätt tidpunkt.
Klasserna har blivit neutrala och mer lika varandra.

Om du inte tog hand om adds i vanilla skulle du inte ens klara UBRS. Raiding har förändrats med fler olika moment på bossar men grunden är ändå alltid den samma "don't stand in shit". Det du beskriver som nytt att man måste hålla reda på adds och placering är saker som varit standard i WoW och mycket kritiskt på bossar som tex. Onyxia.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Själv har jag inte spelat sen Cataclysm och har inget behov att göra det nu heller. Säkert kul med ny content för de som har hängt kvar med WoW men för oss som slutat för länge sen krävs det nog mer än så gissar jag på.

Att gå tillbaka till WoWs gamla klassiska tab-targeting är inget som lockar precis efter alla modernare spel man spelat sedan WoW. På den tiden jag spelade WoW fanns det inte ens en dodge knapp (finns det ens ännu?) vilket jag nog inte ens kan tänka mig att vara utan i ett MMORPG nu för tiden.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

I vanilla var du tvungen att hålla koll på adds också.

Största skillnaden är att man tagit bort behovet att rotera healers och behöver inte längre tänka på five second rule. Är inte heller lika viktigt för DPS att dricka health pots och använda bandage vid rätt tidpunkt.
Klasserna har blivit neutrala och mer lika varandra.

Om du inte tog hand om adds i vanilla skulle du inte ens klara UBRS. Raiding har förändrats med fler olika moment på bossar men grunden är ändå alltid den samma "don't stand in shit". Det du beskriver som nytt att man måste hålla reda på adds och placering är saker som varit standard i WoW och mycket kritiskt på bossar som tex. Onyxia.

Det var i ytterst få fighter som man öht behövde bry sig om adds, att du sedan tar den fighten som hade absolut flest adds visar endast på att jag har rätt.
Jag sa för övrigt majoriteten, inte alla. Vet du skillnaden?

Att man tdigare behövde använda sig av healing potions samt bandag är alltså ett argument för att WoW var svårare tidigare? Tillåt mig att skratta.

Det som gjorde raidandet "svårt" i tidigare versioner var:
1. Få eller inga addons för att hjälpa till med att hålla koll på vissa abilies.
2. Spelarna var i regel sämre eftersom spelet fortfarande var nytt.
3. Logistiken som krävdes för att ens få ihop en 40-manna raid.
4. Att farma resistance gear och potions.
5. Dåligt balanserade eller buggade fighter.

Jag har raidat sedan classic och även om jag ibland kan sakna tiden då, så kan jag inte sitta och ljuga och säga att raids var svårare innan jämfört med nu, när det är tvärt om.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

I vanilla var du tvungen att hålla koll på adds också.

Största skillnaden är att man tagit bort behovet att rotera healers och behöver inte längre tänka på five second rule. Är inte heller lika viktigt för DPS att dricka health pots och använda bandage vid rätt tidpunkt.
Klasserna har blivit neutrala och mer lika varandra.

Om du inte tog hand om adds i vanilla skulle du inte ens klara UBRS. Raiding har förändrats med fler olika moment på bossar men grunden är ändå alltid den samma "don't stand in shit". Det du beskriver som nytt att man måste hålla reda på adds och placering är saker som varit standard i WoW och mycket kritiskt på bossar som tex. Onyxia.

Det var i ytterst få fighter som man öht behövde bry sig om adds, att du sedan tar den fighten som hade absolut flest adds visar endast på att jag har rätt.
Jag sa för övrigt majoriteten, inte alla. Vet du skillnaden?

Att man tdigare behövde använda sig av healing potions samt bandag är alltså ett argument för att WoW var svårare tidigare? Tillåt mig att skratta.

Det som gjorde raidandet "svårt" i tidigare versioner var:
1. Få eller inga addons för att hjälpa till med att hålla koll på vissa abilies.
2. Spelarna var i regel sämre eftersom spelet fortfarande var nytt.
3. Logistiken som krävdes för att ens få ihop en 40-manna raid.
4. Att farma resistance gear och potions.
5. Dåligt balanserade eller buggade fighter.

Jag har raidat sedan classic och även om jag ibland kan sakna tiden då, så kan jag inte sitta och ljuga och säga att raids var svårare innan jämfört med nu, när det är tvärt om.

Jag tycker då verkligen inte varken MoP eller WoD har varit svårare än TBC, WotLK, Cataclysm, det har mer eller mindre blivit lättare och lättare, jag slutade i Januari någonstans på Mannoroth Mythic Progg, för det blev trist och var inget direkt "utmanande". Finns hur många fighter som helst som har mer eller samma komplexitet som de i HFC.

Det där med Addons och sånt kan du inte direkt påstå är något som är "behövligt" för fighter. Jag har raidat med rent klassiskt UI i WoD. Blizzard ger dig mer information än du behöver. Ta till exempel en sån sak som Dungeon Journal idag. När du har i princip två tre knappar att hålla koll på i vissa speccar, tex BM hunter. Dom har plockat bort så mycket ifrån spelet, som skapade djup eller större förståelse. Det enda jag skulle kunna påstå att du vill ha utöver Klassiskt UI är TeamSpeak eller liknande. Att Blizzard designar fighter runt att du ska ha vissa Addons är en myt, det är snarare tvärtom, de gör audiella och visuella markörer för vissa moment. Rent WoW UI ska och är fullgott för att göra allting som spelet erbjuder. Blizzard har med tiden blivit oerhört duktiga på att ge alla tänkbara hjälpmedel utan att förlita sig på Addons. Blizzard vore totalt vansinniga om de skulle göra Expansioner och förlita sig på att Addons ska lösa det dom själva inte gör.

Jag påstår inte att jag skulle vilja ha tillbaka Vanilla ( även om det hade vart roligt ) men jag tycker att vägen WoW gått expansion efter expansion är till ett mer simplare spel. Ta Sunwell, Ulduar, ICC, Blackrock & Bastion för att ta några exempel och jämför svårighetsgraden emot ex SoO, Blackrock, HFC.

Enligt mitt tycke, enklare och tristare.

Men så är det väl så också, varken du eller jag har "rätt" i sak, då upplevelsen är olika och det handlar om tycke och smak i slutändan. Jag tycker WoW tappat sin charm och sitt djup samt sin svårighetsgrad, så Legion intresserar mig inte för tillfället.


signatur

Nämen!

Medlem

Ge mig en vanilla PVE server i europa, så kommer jag tillbaka.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

I vanilla var du tvungen att hålla koll på adds också.

Största skillnaden är att man tagit bort behovet att rotera healers och behöver inte längre tänka på five second rule. Är inte heller lika viktigt för DPS att dricka health pots och använda bandage vid rätt tidpunkt.
Klasserna har blivit neutrala och mer lika varandra.

Om du inte tog hand om adds i vanilla skulle du inte ens klara UBRS. Raiding har förändrats med fler olika moment på bossar men grunden är ändå alltid den samma "don't stand in shit". Det du beskriver som nytt att man måste hålla reda på adds och placering är saker som varit standard i WoW och mycket kritiskt på bossar som tex. Onyxia.

Det var i ytterst få fighter som man öht behövde bry sig om adds, att du sedan tar den fighten som hade absolut flest adds visar endast på att jag har rätt.
Jag sa för övrigt majoriteten, inte alla. Vet du skillnaden?

Att man tdigare behövde använda sig av healing potions samt bandag är alltså ett argument för att WoW var svårare tidigare? Tillåt mig att skratta.

Det som gjorde raidandet "svårt" i tidigare versioner var:
1. Få eller inga addons för att hjälpa till med att hålla koll på vissa abilies.
2. Spelarna var i regel sämre eftersom spelet fortfarande var nytt.
3. Logistiken som krävdes för att ens få ihop en 40-manna raid.
4. Att farma resistance gear och potions.
5. Dåligt balanserade eller buggade fighter.

Jag har raidat sedan classic och även om jag ibland kan sakna tiden då, så kan jag inte sitta och ljuga och säga att raids var svårare innan jämfört med nu, när det är tvärt om.

Jag tycker då verkligen inte varken MoP eller WoD har varit svårare än TBC, WotLK, Cataclysm, det har mer eller mindre blivit lättare och lättare, jag slutade i Januari någonstans på Mannoroth Mythic Progg, för det blev trist och var inget direkt "utmanande". Finns hur många fighter som helst som har mer eller samma komplexitet som de i HFC.

Det där med Addons och sånt kan du inte direkt påstå är något som är "behövligt" för fighter. Jag har raidat med rent klassiskt UI i WoD. Blizzard ger dig mer information än du behöver. Ta till exempel en sån sak som Dungeon Journal idag. När du har i princip två tre knappar att hålla koll på i vissa speccar, tex BM hunter. Dom har plockat bort så mycket ifrån spelet, som skapade djup eller större förståelse. Det enda jag skulle kunna påstå att du vill ha utöver Klassiskt UI är TeamSpeak eller liknande. Att Blizzard designar fighter runt att du ska ha vissa Addons är en myt, det är snarare tvärtom, de gör audiella och visuella markörer för vissa moment. Rent WoW UI ska och är fullgott för att göra allting som spelet erbjuder. Blizzard har med tiden blivit oerhört duktiga på att ge alla tänkbara hjälpmedel utan att förlita sig på Addons. Blizzard vore totalt vansinniga om de skulle göra Expansioner och förlita sig på att Addons ska lösa det dom själva inte gör.

Jag påstår inte att jag skulle vilja ha tillbaka Vanilla ( även om det hade vart roligt ) men jag tycker att vägen WoW gått expansion efter expansion är till ett mer simplare spel. Ta Sunwell, Ulduar, ICC, Blackrock & Bastion för att ta några exempel och jämför svårighetsgraden emot ex SoO, Blackrock, HFC.

Enligt mitt tycke, enklare och tristare.

Men så är det väl så också, varken du eller jag har "rätt" i sak, då upplevelsen är olika och det handlar om tycke och smak i slutändan. Jag tycker WoW tappat sin charm och sitt djup samt sin svårighetsgrad, så Legion intresserar mig inte för tillfället.

Ja du, att du raidat mythic med bara standard UI tror jag inte ett smack på. Då är du en av väldigt få, eller så fick du boost av någon form.

Det är så många faktafel i din text så jag vet inte ens var jag ska börja.
När du tar upp Dungeon Journal som argument för att spelet blivit lättare så bevisar du bara att du inte raidat högre än normal, möjligtvis heroic.
Jag anar att du menar där Blizzard ger tips om vad dps, healers och tanks ska tänka på i fighten? Du tror alltså att det är det enda varje roll behöver bry sig om?
Snälla, du skämmer bara ut dig själv.

Om du menar där man går igenom varje fas samt vad varje ability gör så är det ju en näst intill oändlig lista på flera bossar om man jämför med classic och TBC. TBC som ändå var den första expansionen där vi fick lite mer avancerade mechanics, men för varje expansion så har de bara utvecklats, det tror jag även du är medveten om.. om du nu ens har raidat det vill säga.

Att blizzard designar fighter med bossmods i åtanke är knappast någon hemlighet, det har de själva sagt.
Det betyder dock inte att det är ett krav på lägre svårighetsgrader.

Att bossarna blivit svårare rent taktikmässigt är sanning, det kan vem som helst som raidat sedan classic se.
Vad som dock gör spelet enklare är att tidigare så var raids det enda sättet man kunde få bra gear på, lägg därtill att man var tvungen att gear upp 40 pers för att kunna ta ner en boss så är det knappast konstigt att det tog längre tid innan.
Det är dock inte ett argument för att själva bossarna blivit enklare, vilket också är det vi pratar om.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

I vanilla var du tvungen att hålla koll på adds också.

Största skillnaden är att man tagit bort behovet att rotera healers och behöver inte längre tänka på five second rule. Är inte heller lika viktigt för DPS att dricka health pots och använda bandage vid rätt tidpunkt.
Klasserna har blivit neutrala och mer lika varandra.

Om du inte tog hand om adds i vanilla skulle du inte ens klara UBRS. Raiding har förändrats med fler olika moment på bossar men grunden är ändå alltid den samma "don't stand in shit". Det du beskriver som nytt att man måste hålla reda på adds och placering är saker som varit standard i WoW och mycket kritiskt på bossar som tex. Onyxia.

Det var i ytterst få fighter som man öht behövde bry sig om adds, att du sedan tar den fighten som hade absolut flest adds visar endast på att jag har rätt.
Jag sa för övrigt majoriteten, inte alla. Vet du skillnaden?

Att man tdigare behövde använda sig av healing potions samt bandag är alltså ett argument för att WoW var svårare tidigare? Tillåt mig att skratta.

Det som gjorde raidandet "svårt" i tidigare versioner var:
1. Få eller inga addons för att hjälpa till med att hålla koll på vissa abilies.
2. Spelarna var i regel sämre eftersom spelet fortfarande var nytt.
3. Logistiken som krävdes för att ens få ihop en 40-manna raid.
4. Att farma resistance gear och potions.
5. Dåligt balanserade eller buggade fighter.

Jag har raidat sedan classic och även om jag ibland kan sakna tiden då, så kan jag inte sitta och ljuga och säga att raids var svårare innan jämfört med nu, när det är tvärt om.

Jag tycker då verkligen inte varken MoP eller WoD har varit svårare än TBC, WotLK, Cataclysm, det har mer eller mindre blivit lättare och lättare, jag slutade i Januari någonstans på Mannoroth Mythic Progg, för det blev trist och var inget direkt "utmanande". Finns hur många fighter som helst som har mer eller samma komplexitet som de i HFC.

Det där med Addons och sånt kan du inte direkt påstå är något som är "behövligt" för fighter. Jag har raidat med rent klassiskt UI i WoD. Blizzard ger dig mer information än du behöver. Ta till exempel en sån sak som Dungeon Journal idag. När du har i princip två tre knappar att hålla koll på i vissa speccar, tex BM hunter. Dom har plockat bort så mycket ifrån spelet, som skapade djup eller större förståelse. Det enda jag skulle kunna påstå att du vill ha utöver Klassiskt UI är TeamSpeak eller liknande. Att Blizzard designar fighter runt att du ska ha vissa Addons är en myt, det är snarare tvärtom, de gör audiella och visuella markörer för vissa moment. Rent WoW UI ska och är fullgott för att göra allting som spelet erbjuder. Blizzard har med tiden blivit oerhört duktiga på att ge alla tänkbara hjälpmedel utan att förlita sig på Addons. Blizzard vore totalt vansinniga om de skulle göra Expansioner och förlita sig på att Addons ska lösa det dom själva inte gör.

Jag påstår inte att jag skulle vilja ha tillbaka Vanilla ( även om det hade vart roligt ) men jag tycker att vägen WoW gått expansion efter expansion är till ett mer simplare spel. Ta Sunwell, Ulduar, ICC, Blackrock & Bastion för att ta några exempel och jämför svårighetsgraden emot ex SoO, Blackrock, HFC.

Enligt mitt tycke, enklare och tristare.

Men så är det väl så också, varken du eller jag har "rätt" i sak, då upplevelsen är olika och det handlar om tycke och smak i slutändan. Jag tycker WoW tappat sin charm och sitt djup samt sin svårighetsgrad, så Legion intresserar mig inte för tillfället.

Ja du, att du raidat mythic med bara standard UI tror jag inte ett smack på. Då är du en av väldigt få, eller så fick du boost av någon form.

Det är så många faktafel i din text så jag vet inte ens var jag ska börja.
När du tar upp Dungeon Journal som argument för att spelet blivit lättare så bevisar du bara att du inte raidat högre än normal, möjligtvis heroic.
Jag anar att du menar där Blizzard ger tips om vad dps, healers och tanks ska tänka på i fighten? Du tror alltså att det är det enda varje roll behöver bry sig om?
Snälla, du skämmer bara ut dig själv.

Om du menar där man går igenom varje fas samt vad varje ability gör så är det ju en näst intill oändlig lista på flera bossar om man jämför med classic och TBC. TBC som ändå var den första expansionen där vi fick lite mer avancerade mechanics, men för varje expansion så har de bara utvecklats, det tror jag även du är medveten om.. om du nu ens har raidat det vill säga.

Att blizzard designar fighter med bossmods i åtanke är knappast någon hemlighet, det har de själva sagt.
Det betyder dock inte att det är ett krav på lägre svårighetsgrader.

Att bossarna blivit svårare rent taktikmässigt är sanning, det kan vem som helst som raidat sedan classic se.
Vad som dock gör spelet enklare är att tidigare så var raids det enda sättet man kunde få bra gear på, lägg därtill att man var tvungen att gear upp 40 pers för att kunna ta ner en boss så är det knappast konstigt att det tog längre tid innan.
Det är dock inte ett argument för att själva bossarna blivit enklare, vilket också är det vi pratar om.

Suck, det är så tragiskt. Det är sådana som dig som mer eller mindre gjorde att jag tröttnade på WoW. Aldrig går det att förklara en sak eller något och man tror inte någon annan än sig själv har en trovärdig ståndpunkt. Så det spelar säkert ingen roll att tala om att jag har spelat varenda roll i raider också och upplever Healing som mera intressant av de tre. Men det är väl även det mycket svårare idag?

[http://www.wowprogress.com/character/eu/sylvanas/Ciox]

Varsågod, en länk till en av alla mina Altar. Den jag senast raidade med. Men det är klart, jag köpte nog bara boosts eller länkar till någon annans konto. En liten sak bör ju nämnas iofs, det är inte alla mina karaktärer där, då flera Horde saknas och en del är på ett separat konto. Men feel free till att kolla in.

Du kommer med så mycket sanningar att jag antar du kommer vrida och tvista allting ändå. Jag har ju trots allt aldrig raidat och bara köpt boosts sen TBC, så jag vet ingenting.

Ha en fortsatt trevlig dag.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ANZIKTE:

Jag är då inte lockad iaf - i do not see the point in the endless grind with "new" content ever other year or so...

Efter tbc har jag varit mer eller mindre trött på spelet. Känns som om det blir mindre innehåll i varje expansion trots att spelet blir större.
Kanske för att spelet blir mer enformigt.

Exakt det jag menar när jag skriver "new".

Allt dom gör är att höja level taket, döper om bossar som har mer eller mindre samma "faser" som någon annan boss i spelet. Det enda som är nytt-ish är miljöer och utrustning. Jag tyckte det var riktigt kul på vanilla-tiden för då fans det ett sug, ett eftersträvande att bli "bäst". Allt var liksom så jävla svårt att uppnå då, vare sig vi pratar om att downa sista bossen eller få Rank 14.

Nu är allt en barnlek i en enformig sandlåda helt utan morot.

Inte många rätt där, antar att du slutade spela för flera expansioner sedan men tar allt gnäll som sanning.

Om det nu verkligen är så lätt som du säger, så undrar jag varför det är så få som clearat Mythic Archimonde, mer än ett år sedan raiden öppnades.

Skrivet av ForrestFox:

uuugh... bara jag som verkligen tröttnat på den sunkiga grafiken i WoW?
För mig har WoW nått gränsen där grafiken blivit viktigare än gameplay (då gameplay består av grinding). Jag hade inte köpt senaste Doom idag om den haft grafiken från Doom år 2000

Dags för WoW 2 snart?

När de 12 år efter release fortfarande är det största MMORPG-spelet på marknaden? Nej, det är inte på långa vägar dags för WoW 2.
Sunkig grafik är väl också att ta i, de uppdaterar grafiken vid varje expansion.
Men jag antar att du endast eftersöker fotorealism där du inte kan se skillnaden på en orc i verkligheten och på en orc i WoW... eller vänta nu.

Skulle dock inte vilja påstå att 2400 + gillen som har downat Archimonde Mythic är direkt "lite", med tanke på hur relativt liten Mythic Raiding delen är.

WoW är inte lätt per sé, men det är definitivt inte på den svårighetsgrad det varit på heller. Speciellt inte nu efter Legions klass "balanseringar".

Ser man till själva bossarna i WoD så är de flesta bra mycket mer komplicerade än bossarna i classic och tbc t ex och något man gärna går tillbaka till när man vill jämföra svårighetsgrad, den enda variabeln man tar med är dock endast hur lång tid det tog för första guilden att döda en boss.

Lägger man sedan till att guilder nu för tiden nöter bossar i både betan och på PTR innan de släpps live och på så sätt får ett försprång, lägg därtill alla addons som används idag (vilket även blizzard har i åtanke när de gör fighterna) visar att WoW snarare är svårare nu än tidigare.

I classic var majoriteten av fighterna någon form av tank&spank, jämfört med idag där man förutom själva bossen även måste ha koll på adds och annat som händer runt omkring.

Säger man att WoW är lättare nu än tidigare expansioner har man ingen större koll utan är endast förblindad av nostalgi.

I vanilla var du tvungen att hålla koll på adds också.

Största skillnaden är att man tagit bort behovet att rotera healers och behöver inte längre tänka på five second rule. Är inte heller lika viktigt för DPS att dricka health pots och använda bandage vid rätt tidpunkt.
Klasserna har blivit neutrala och mer lika varandra.

Om du inte tog hand om adds i vanilla skulle du inte ens klara UBRS. Raiding har förändrats med fler olika moment på bossar men grunden är ändå alltid den samma "don't stand in shit". Det du beskriver som nytt att man måste hålla reda på adds och placering är saker som varit standard i WoW och mycket kritiskt på bossar som tex. Onyxia.

Det var i ytterst få fighter som man öht behövde bry sig om adds, att du sedan tar den fighten som hade absolut flest adds visar endast på att jag har rätt.
Jag sa för övrigt majoriteten, inte alla. Vet du skillnaden?

Att man tdigare behövde använda sig av healing potions samt bandag är alltså ett argument för att WoW var svårare tidigare? Tillåt mig att skratta.

Det som gjorde raidandet "svårt" i tidigare versioner var:
1. Få eller inga addons för att hjälpa till med att hålla koll på vissa abilies.
2. Spelarna var i regel sämre eftersom spelet fortfarande var nytt.
3. Logistiken som krävdes för att ens få ihop en 40-manna raid.
4. Att farma resistance gear och potions.
5. Dåligt balanserade eller buggade fighter.

Jag har raidat sedan classic och även om jag ibland kan sakna tiden då, så kan jag inte sitta och ljuga och säga att raids var svårare innan jämfört med nu, när det är tvärt om.

Jag tycker då verkligen inte varken MoP eller WoD har varit svårare än TBC, WotLK, Cataclysm, det har mer eller mindre blivit lättare och lättare, jag slutade i Januari någonstans på Mannoroth Mythic Progg, för det blev trist och var inget direkt "utmanande". Finns hur många fighter som helst som har mer eller samma komplexitet som de i HFC.

Det där med Addons och sånt kan du inte direkt påstå är något som är "behövligt" för fighter. Jag har raidat med rent klassiskt UI i WoD. Blizzard ger dig mer information än du behöver. Ta till exempel en sån sak som Dungeon Journal idag. När du har i princip två tre knappar att hålla koll på i vissa speccar, tex BM hunter. Dom har plockat bort så mycket ifrån spelet, som skapade djup eller större förståelse. Det enda jag skulle kunna påstå att du vill ha utöver Klassiskt UI är TeamSpeak eller liknande. Att Blizzard designar fighter runt att du ska ha vissa Addons är en myt, det är snarare tvärtom, de gör audiella och visuella markörer för vissa moment. Rent WoW UI ska och är fullgott för att göra allting som spelet erbjuder. Blizzard har med tiden blivit oerhört duktiga på att ge alla tänkbara hjälpmedel utan att förlita sig på Addons. Blizzard vore totalt vansinniga om de skulle göra Expansioner och förlita sig på att Addons ska lösa det dom själva inte gör.

Jag påstår inte att jag skulle vilja ha tillbaka Vanilla ( även om det hade vart roligt ) men jag tycker att vägen WoW gått expansion efter expansion är till ett mer simplare spel. Ta Sunwell, Ulduar, ICC, Blackrock & Bastion för att ta några exempel och jämför svårighetsgraden emot ex SoO, Blackrock, HFC.

Enligt mitt tycke, enklare och tristare.

Men så är det väl så också, varken du eller jag har "rätt" i sak, då upplevelsen är olika och det handlar om tycke och smak i slutändan. Jag tycker WoW tappat sin charm och sitt djup samt sin svårighetsgrad, så Legion intresserar mig inte för tillfället.

Ja du, att du raidat mythic med bara standard UI tror jag inte ett smack på. Då är du en av väldigt få, eller så fick du boost av någon form.

Det är så många faktafel i din text så jag vet inte ens var jag ska börja.
När du tar upp Dungeon Journal som argument för att spelet blivit lättare så bevisar du bara att du inte raidat högre än normal, möjligtvis heroic.
Jag anar att du menar där Blizzard ger tips om vad dps, healers och tanks ska tänka på i fighten? Du tror alltså att det är det enda varje roll behöver bry sig om?
Snälla, du skämmer bara ut dig själv.

Om du menar där man går igenom varje fas samt vad varje ability gör så är det ju en näst intill oändlig lista på flera bossar om man jämför med classic och TBC. TBC som ändå var den första expansionen där vi fick lite mer avancerade mechanics, men för varje expansion så har de bara utvecklats, det tror jag även du är medveten om.. om du nu ens har raidat det vill säga.

Att blizzard designar fighter med bossmods i åtanke är knappast någon hemlighet, det har de själva sagt.
Det betyder dock inte att det är ett krav på lägre svårighetsgrader.

Att bossarna blivit svårare rent taktikmässigt är sanning, det kan vem som helst som raidat sedan classic se.
Vad som dock gör spelet enklare är att tidigare så var raids det enda sättet man kunde få bra gear på, lägg därtill att man var tvungen att gear upp 40 pers för att kunna ta ner en boss så är det knappast konstigt att det tog längre tid innan.
Det är dock inte ett argument för att själva bossarna blivit enklare, vilket också är det vi pratar om.

Suck, det är så tragiskt. Det är sådana som dig som mer eller mindre gjorde att jag tröttnade på WoW. Aldrig går det att förklara en sak eller något och man tror inte någon annan än sig själv har en trovärdig ståndpunkt. Så det spelar säkert ingen roll att tala om att jag har spelat varenda roll i raider också och upplever Healing som mera intressant av de tre. Men det är väl även det mycket svårare idag?

[http://www.wowprogress.com/character/eu/sylvanas/Ciox]

Varsågod, en länk till en av alla mina Altar. Den jag senast raidade med. Men det är klart, jag köpte nog bara boosts eller länkar till någon annans konto. En liten sak bör ju nämnas iofs, det är inte alla mina karaktärer där, då flera Horde saknas och en del är på ett separat konto. Men feel free till att kolla in.

Du kommer med så mycket sanningar att jag antar du kommer vrida och tvista allting ändå. Jag har ju trots allt aldrig raidat och bara köpt boosts sen TBC, så jag vet ingenting.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag håller med, det är rätt tragiskt att du inte klarar av att bemöta mina argument utan snöar in dig på att jag antog att du inte raidat något seriöst efter dina rätt korkade uttalanden.

Att fighterna har blivit svårare handlar inte om tycker och smak, det är så det är.
Method wipade över 400 gånger på en boss i mythic HFC.

Vad som har blivit enklare är att det finns flera olika sätt att få bra gear på.
Tidigare så var det endast raids där man kunde få high end gear, nu finns det Tanaan, PvP, mythic dungeons, valor upgrades, normal, heroic, mythic.

Men det var dock inte gear vi pratade om, utan om själva bossarna... dessa har blivit svårare, tycker du inte det så vet du inte vad du snackar om.

Ha en trevlig dag.

Medlem

för en annan som inte raidar eller annat är det bara kul å levla å köra pve

12
Skriv svar