Battlegrounds drar in nästan 100 miljoner – på en vecka!

Robot
Battlegrounds drar in nästan 100 miljoner – på en vecka!
Skägg.
10 Chambers

Har just nu ersatt #overwatch för mig, riktigt kul och nervkittlande. Rekordet är än så länge plats 4. Geeks Gaming kör spelkväll med Battlegrounds på torsdag, så ni vet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har just nu ersatt #overwatch för mig, riktigt kul och nervkittlande. Rekordet är än så länge plats 4. Geeks Gaming kör spelkväll med Battlegrounds på torsdag, så ni vet.

Samma här, riktigt kul men jäkligt svårt (eller så är det bara jag som är kass). Kom till top 3, körde jeepen och skott flyger överallt fick panik gasade på och ut över ett stup rakt ner i havet. Så nära har jag kommit

Geeks Gaming

Kul spel. Inte jätte optimerat men vet att dom jobbar typ enbart på de just nu.

Skägg.
10 Chambers

@adde111: Hahaha! Tycker det är ganska lätt att komma kring 20-30. Förstår inte alla som hoppar direkt ut ur flygplanet direkt och dör inom 1 minut.


signatur
Gnällkuk

Är väldigt sugen på det här men också lite tveksam. Som jag ser det finns det tre hinder...
1. Spelet känns extremt beroende av lagspel, spelar du solo är dina chanser på framgång extremt begränsade för att inte säga närmast omöjlig. Dessutom så mer eller mindre krävs det att man pratar med varandra vilket gör lagspel med randoms svårt.

2. Hakar indirekt in med ettan, man vill ju spela med vänner. Chansen är dock att man själv eller någon av vännerna tröttnar snabbare och man bli då ensam vilket gör att det blir svårt, eller svårare att ha kul.

3. Early access. Hur lång tid kommer det ta innan det kommer nytt innehåll? Med endast en karta i nuläget så är ju frågan hur länge man kommer tycka att det fortfarande är kul? En månad, sen tror jag man börjar tröttna. Med tanke på den oväntade(?) framgången och det nu stora kassaflödet så ritar man nog om road mapen för spelet. Mer innehåll, större team som arbetar osv. Finns en stor chans att det fastnar i ett early access för länge, alternativt att man investerar för mycket pengar och sedan går torsk på det...

Väldigt sugen, men vill inte heller "förstöra" spelet genom att spela så man tröttnar på det innan det når slutfasen och släpps.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har haft fingret på köpknappen ett par dagar nu, mina största tvivel kommer från att kärnpersonerna tydligen skulle ha gjort H1Z1 ospelbart för att sedan dumpa projektet och starta detta. Vet inte hur sanningsenligt det är men jag får DayZ-vibbar och har därmed avvaktat. Kanske köper och testar i 2h innan refund.

Medlem

Vann nyss mitt första solo game. Riktigt kul spel, lite optimeringar och spelet är guld.

Medlem
Skrivet av tricky:

Är väldigt sugen på det här men också lite tveksam. Som jag ser det finns det tre hinder...
1. Spelet känns extremt beroende av lagspel, spelar du solo är dina chanser på framgång extremt begränsade för att inte säga närmast omöjlig. Dessutom så mer eller mindre krävs det att man pratar med varandra vilket gör lagspel med randoms svårt.

2. Hakar indirekt in med ettan, man vill ju spela med vänner. Chansen är dock att man själv eller någon av vännerna tröttnar snabbare och man bli då ensam vilket gör att det blir svårt, eller svårare att ha kul.

3. Early access. Hur lång tid kommer det ta innan det kommer nytt innehåll? Med endast en karta i nuläget så är ju frågan hur länge man kommer tycka att det fortfarande är kul? En månad, sen tror jag man börjar tröttna. Med tanke på den oväntade(?) framgången och det nu stora kassaflödet så ritar man nog om road mapen för spelet. Mer innehåll, större team som arbetar osv. Finns en stor chans att det fastnar i ett early access för länge, alternativt att man investerar för mycket pengar och sedan går torsk på det...

Väldigt sugen, men vill inte heller "förstöra" spelet genom att spela så man tröttnar på det innan det når slutfasen och släpps.

Köp det, spela och sen se vad du tycker. Är det inte värt det så gör bara en refund. Jag gjorde detta då jag inte tyckte att det var värt 300kr så som det presterade just nu. Roligare att se andra spela som orkar stå ut med den dåliga prestandan och buggarna.
Ser det dock som ett jäkligt lovande spel och kan nog bli riktigt stort, på bara månader har detta spelet utvecklats snabbare än vad DayZ standalone har gjort på år

Medlem

Jag kom tvåa en gång utan att död/skada nån. Jag kräla bland gräset och hoppades på det bästa. Jag är fruktansvärt dålig och mina nerver pallar egentligen inte spelet..
10/10

Gnällkuk
Skrivet av Jowcke:

Köp det, spela och sen se vad du tycker. Är det inte värt det så gör bara en refund. Jag gjorde detta då jag inte tyckte att det var värt 300kr så som det presterade just nu. Roligare att se andra spela som orkar stå ut med den dåliga prestandan och buggarna.
Ser det dock som ett jäkligt lovande spel och kan nog bli riktigt stort, på bara månader har detta spelet utvecklats snabbare än vad DayZ standalone har gjort på år

Njae, har ingen lust att köpa och sedan refunda det. Känns lite onödgigt, undantaget skulle ju vara om det är fler än en kompis som var sugna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har tittat på lite streams för att se om jag bör köpa spelet. Än så länge tänker jag vänta. Alla streams jag titta på körde på medium eller low p.g.a att de annars fick usel FPS. Spelet verkar inte vara optimerat alls.

Dessutom känns det som att 300kr är alldeles för mycket för ett EA spel. H1z1 kostar 19.99 EUR vilket jag tycker detta spel borde kosta också.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag är supersugen och de flesta i min spelkrets kör för fullt. Skulle dock gärna se att de släppte lite optimeringar innan jag själv slår till.

Det som verkligen talar för Battlegrounds för min del är att det använder UE4. Den motorn brukar kunna bli bra optimerad. Vi får se.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot

Jag har som inte förstått vad det går ut på. Ser bara ut som ett DayZ spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte spelet precis då det såg riktigt roligt ut. Spelat en match där jag kom på 33:e plats (dog p.g.a. extremt lagg).

@uberpwnage2.0 (så jobbigt namn...)
Av det ytterst lilla jag har spelat, och googlat, så går det ut på att överleva som siste man på en väldigt stor ö (tänk ARMA). Spelet börjar med att ca 70 spelare (mer eller mindre) ombord på flertalet flygplan, som flyger över ön. Man kan närsomhelst hoppa fallskärm från flygplanet och försöka sikta in sig på ett område ön, norr eller söder. Sedan gäller det att snabbt samla på sig vapen och utrustning, som verkar oftast finnas i byggnader. Under spelets gång krymper området man är i, tills en väldigt liten yta återstår, utanför denna yta förlorar man liv, ty spelarna med tiden trängs ihop och blir till slut tvungna att konfrontera varandra. Det finns fordon som man kan använda för att ta sig snabbt från A till B. Spelet är rent PVP och den som överlever får den största äran. Så vitt jag vet finns det tre "servrar" man kan välja på, enmanna-lag, tvåmanna-lag och fyrmanna-lag.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

@Vantskruv:
Tack för en bra beskrivning.
Låter riktigt intressant, men jag avvaktar.
Köper inte early access kickstarter elöer sånt.
Mycket som aldrig blivigt färdigt i slutändan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Front mot lämeltåg.


signatur

hur tjattar man

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av tricky:

1. Spelet känns extremt beroende av lagspel, spelar du solo är dina chanser på framgång extremt begränsade för att inte säga närmast omöjlig. Dessutom så mer eller mindre krävs det att man pratar med varandra vilket gör lagspel med randoms svårt.

2. Hakar indirekt in med ettan, man vill ju spela med vänner. Chansen är dock att man själv eller någon av vännerna tröttnar snabbare och man bli då ensam vilket gör att det blir svårt, eller svårare att ha kul.

3. Early access. Hur lång tid kommer det ta innan det kommer nytt innehåll? Med endast en karta i nuläget så är ju frågan hur länge man kommer tycka att det fortfarande är kul? En månad, sen tror jag man börjar tröttna.

Quoate det jag tyckte jag kunde svara på.
1. Solo, för mig, är grymt roligt. (Spelar spelar mest med teams) - Det blir ett helt annat spel.

2. Japp, det är alltid en risk i allt man gör med kompisar (Bio, mat, fotbollsträning) och det gäller även spel. Knyter med 1:an. Men är du vettig som människa kommer du alltid hitta vettiga människor att lägga till på din friendslist

3. Väldigt valid fråga! Men, jag har plöjt 250+ timmar i H1Z1 som har en karta och är snart uppe i 60 timmar i BG, för mig, personligen, är det spelarna som gör dynamiken (Och dem har hintat om att bana2 är i development)
Går även att jämföras med de som spelar bara Dust2 i CS, dem gillar banan, dem kan den.

Du borde absolut testa!

Medlem
Skrivet av hansen:

Quoate det jag tyckte jag kunde svara på.
1. Solo, för mig, är grymt roligt. (Spelar spelar mest med teams) - Det blir ett helt annat spel.

2. Japp, det är alltid en risk i allt man gör med kompisar (Bio, mat, fotbollsträning) och det gäller även spel. Knyter med 1:an. Men är du vettig som människa kommer du alltid hitta vettiga människor att lägga till på din friendslist

3. Väldigt valid fråga! Men, jag har plöjt 250+ timmar i H1Z1 som har en karta och är snart uppe i 60 timmar i BG, för mig, personligen, är det spelarna som gör dynamiken (Och de har hintat om att bana2 är i development)
Går även att jämföras med de som spelar bara Dust2 i CS, de gillar banan, de kan den.

Du borde absolut testa!

Så, fixat!

Quake-konnässsör

Vi sitter och spelar i Squad, det kan bli väldigt hetsiga eldstrider i bebyggelsen. Det känns som det är relativt ofta man råkar bli ihop klämd mellan två olika squad, men det är ens eget fel delvis. Roligt att vi lyckades bekämpa ned två team som anföll oss igår från två olika håll, man kände lycka för en stund.

Spelet som sagt lider av några fel än så länge, men ge dem en chans för att ordna dessa. Serverlagget är lite irriterande, blir väldigt mycket gummiband ibland. I och för sig så lider alla av samma problem så man kan ta en trygghet i det.

Sedan har det varit några krascher, men inte lika många som jag trodde att det skulle vara.

Verkar också som de har någon form av minnesläckor, eller vad man ska kalla det. Efter varje match så ökar mängden minne som det använder, var uppe i 8 GB använt igår när vi körde. På min andra dator så fick jag starta om spelet, varannan match för att spelet skulle få tillräckligt med minne att arbeta med. Några andra som har vart med om samma problem?

Har inte provat kör solo så mycket, men när man kör två eller fler tillsammans är riktigt roligt. Paniken man får i eldstriderna kan lätt räknas som i Arma.

Sedan läste vi också om att Hardcore servrar kommer vid ett senare tillfälle, där tredjeperson vyn är avstängt och enbart förstapersonsläget är aktiverat. Det ser jag fram emot Inget mera smygande runt hörn med kameravinkeln. Ett annat plus är att bilarna inte exploderar så fort man kör på ett gruskorn, som det verkar göra i H1Z1.

Nya kartor är också planerade, samt att vi upptäckte att vi fick köra när det regnade på kartan igår också. Gjorde att det var betydligt svårare att höra dörrar öppnas samt fotsteg, ett plus i kanten för omväxlande miljöer. Kanske kommer det möjligheter där man kör under dagens lite mörkare timmar också?

Medlem
Skrivet av Senjinone:

Så, fixat!

I NEED YOU IN MY DAILY LIFE!

1
Skriv svar