Hur lång tid tar God of War att spela igenom?

Robot
Hur lång tid tar God of War att spela igenom?

Imorgon släpps Kratos lös i den nordiska mytologin och du kommer behöva hela helgen för att gå i mål.

#god-of-war, #speltid


Medlem

Jag skulle nog sätta min gräns på 30 timmar per spel innan jag blir trött på det. Nuförtiden har jag varken ork eller lust att springa omkring i samma spel och göra saker i +100timmar. För mig känns det som att när jag väl kommer hem ifrån jobbet så vill jag sätta mig med ett spel och uppleva bra storytelling, snygga scener, härligt gameplay osv. direkt. Jag orkar inte sitta på en häst och rida mellan medelmåttiga sidequests fram och tillbaka tills det är läggdags.

Att spela igenom en tight upplevelse som Uncharted på ~10timmar är enligt mig perfekt. Jag hoppas God of War landar på mellan 20-30timmar för mig.

Medlem

30h är nog precis lagom, men det beror ju på vad dessa 30h innehåller, en story på 30h är ok, en story på 5h och 25h samlande av prylar är ju inte lika spännande.

Medlem

Finns många som fokuserar alldeles för mycket på speltid. Om man tänkte likadant med filmer skulle man alltid se den längsta filmen på bio, för man får ju mest för pengarna.

Medlem

@duchovny: kunde inte sagt det bättre själv!

Medlem

20-30 timmar är perfekt. Och detta beror också på innehållet av kvaliteten av dessa timmar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Bennii:

Finns många som fokuserar alldeles för mycket på speltid. Om man tänkte likadant med filmer skulle man alltid se den längsta filmen på bio, för man får ju mest för pengarna.

Jag håller med, det beror helt på spelet. Antal timmar har alltid varit en dum parameter för att avgöra hur bra ett spel är, tycker jag. Med åren har jag svängt och tycker att spel ofta är för långa, snarare än för korta.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

20-30 timmar är max vad man orkar och har tid med. Sen finns det alltid undantag

eld
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag håller med, det beror helt på spelet. Antal timmar har alltid varit en dum parameter för att avgöra hur bra ett spel är, tycker jag. Med åren har jag svängt och tycker att spel ofta är för långa, snarare än för korta.

Håller med, å andra sidan så finns det alltid en undre gräns för alla också. Ibland vill folk få lite mer av det roliga för de 600-700kr de betalar för ett spel, och oftast vill folk inte se en kortfilm på 20 min på bio för 150kr oavsett hur bra den är.

Medlem

Om det är ett spel med mycket utforskande och mängder av små delmål, osv, så landar jag lätt på 50+ timmar. God of War verkar innehålla en del sånt om jag förstått rätt, så då kommer jag nog inte ha bråttom med main story direkt.

Ett klockrent exempel på sådant spel: Horizon Zero Dawn. Jag betade av snudd på samtliga achievements där (trophies, hunting grounds, etc) innan jag var klar.

Det har inget att göra med att jag måste få valuta för pengarna, utan jag är helt enkelt den typen av spelare. Stortrivs i såna spel.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Finns många som fokuserar alldeles för mycket på speltid. Om man tänkte likadant med filmer skulle man alltid se den längsta filmen på bio, för man får ju mest för pengarna.

Yeap. Själv gillar jag max 10 timmar, helst inte mer än 7-8.
Finns för mycket att spela för att lägga 20-50 timmar på ett spel.

I min mening så är det även få spel som håller kvaliten uppe så länge, blir ofta repetitivt eller ett grindande. Många spel återanvänder ju även leveldesign på diverse sätt, allt från byggblock/rum som återanvända, till att man får återbesöka samma ställen eller även spela sig ut samma väg man kom in.

Jag spelar hellre 5 timmar utan repetivitet än 10 timmar med.

Medlem

Cirkus 30 timmar i ett God of War spel är galet långt om man jämför de äldre titlarna. Men det verkar ha substans hela vägen igenom.
Längtar! 🍻


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Beror helt på spelet vad spellängden har för betydelse. Generellt tycker jag att ett fullprisspel borde ligga på runt 30 timmar med intressant innehåll. Lyckas spelet hålla sig intressant över 30 timmar är det ju bara bra
30 timmar är förmodligen ok för God of War som kanske skulle bli tråkigt om det varade mycket längre?
Men det finns spel som kan vara i mer än 80timmar och fortfarande vara underbara att spela... Dark Souls t ex... Eller Bloodborne, The Witcher 3... Terraria (!)


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det blir ett köp!


signatur

Nämen!

Medlem

så fort ett spel börjar kännas som "ett måste" snarare än "jag längtar till" så är det spelet enligt mig "mindre bra designad", tolka det som ni vill.

det är ytterst få spel som kommer undan med detta och de är helt magiska, trots små undantag och inte heller perfekta men har det där lilla extra att de små sakerna drunknar iväg från ens tankar. Ett par spel som kommer in mind är just det, ett par olika "längder" på som jag har klockat in:

- The Witcher 3 ca 200 timmar, där jag försökte fokusera endast på main quests, men spelet/questandet var så bra att mång parten av side questen kändes minst lika bra som main questarna.
- Zelda: Botw ca 165 timmar innan jag kände att nu har jag fått nog.
- Mario Odyssey ca 45
- Uncharted 4/Lost Legacy ca 40 tim per spel
- Batman serien ca 25 tim per spel

Men även fantastiska mobil upplevelse som:
- The Room serien, Monument Valley, Lara Croft Go med ett par timmar speltid

alla dessa har nästan aldrig fått mig att tänka hur lång tid det har tagit o klara, snarare så minns jag de som en "mäktig" upplevelse

1
Skriv svar