New Super Mario Bros U ryktas komma till Switch

Robot
New Super Mario Bros U ryktas komma till Switch
Medlem

en mycket bra ide hoppas det släpps på Switch

Releasehästryttare

Har det på wiiU, mycket bra spel men det är grymt kort tyvärr.

Testpilot

Oj, finns det kvar något Wii U exklusivt spel nu? Super Mario 3D World är väl ett av få och det spelet fick ju en kusin på 3DS: en.

Medlem

Som Wii U ägare och Switch ägare så känner jag bara sorg över att jag skaffade en Switch, bara repriser från Wii U och massa retro spel! Suck. Så uselt att alla dissade Wii U men älskar Wii U spelen när de återlanseras med Switch logga på!

Kan dom inte anstränga sig och göra något nytt någon gång!??? Som Wii U ägare så är Switch bara förlorade år i vntan på att få såela nya Nintendotitlar än repriser på Wii U spelen med små skillnader, inte värt att köpa samma spel två gånger!

Nintendo gör verkligen allt för kräma ur pengarna ur sina tidigare kunder och snart kanske det tom kostar pengar att spela online på Nintendo!

Jag undrar hur många som köpt Switch ägde en Wii U innan, vore mycket intressant att veta.

Tycker det är dags att börja ställa krav på Nintendo att släppa nya titlar än bara mjölka ur gammal skåpmat samt en drös med indie titlar.

Medlem

Hade hellre sett ett helt nytt NSMB, men det är väl positivt för alla som inte hade ett Wii U då det är ett bra spel.

Medlem

Hoppas det gör det för mitt Wii U-exemplar är försvunnet och jag har letat i flera år utan resultat. Det här säkert försvunnit i en flytt eller nåt

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett ett helt nytt NSMB, men det är väl positivt för alla som inte hade ett Wii U då det är ett bra spel.

Precis de borde gjort ett nytt och sen kanske haft detta som en billig dlc för de som hoppade över wii u

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Oj, finns det kvar något Wii U exklusivt spel nu? Super Mario 3D World är väl ett av få och det spelet fick ju en kusin på 3DS: en.

Ja det finns ju några stycken, Super Mario Maker, Pikmin 3 med mera. Sen finns det en del personer som skulle vilja se Wind Waker HD och Twilight Princess HD till Switch.

Har Super Mario 3D World "fått" en kusin på 3DS?
Det är inte det äldre syskonet Super Mario 3D Land du tänker på som kom före?


signatur

ゼルダの城

Testpilot
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja det finns ju några stycken, Super Mario Maker, Pikmin 3 med mera. Sen finns det en del personer som skulle vilja se Wind Waker HD och Twilight Princess HD till Switch.

Har Super Mario 3D World "fått" en kusin på 3DS?
Det är inte det äldre syskonet Super Mario 3D Land du tänker på som kom före?

Haha tyckte att kusin lät roligare, men visst syftade jag på 3D Land. Även Super Mario Maker finns ju till 3DS. Samt Zelda spelen finns ju till Wii/GC.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade hellre sett ett helt nytt NSMB, men det är väl positivt för alla som inte hade ett Wii U då det är ett bra spel.

Jag vet ju inte hur lång tid det tar att släppa ett nytt New Super Mario Bros spel men det känns som att det borde gå fortare än när man släpper ett nytt Super Mario 3D spel av något slag.
Skulle också gärna se ett New Super Mario Bros 3 till Nintendo Switch istället för att de ska släppa New Super Mario Bros U en gång till.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Haha tyckte att kusin lät roligare, men visst syftade jag på 3D Land. Även Super Mario Maker finns ju till 3DS. Samt Zelda spelen finns ju till Wii/GC.

Ja visst kom ett lite ner bantat Super Mario Maker till Nintendo 3DS men skulle ändå inte tacka nej till om det eller ett Super Mario Maker 2 kom till Nintendo Switch.

Jag håller med om det med Wind Waker och Twilight Princess men samtidigt förstår jag de som vill se HD versionerna på Nintendo Switch.
Det finns ju vissa förbättringar med de versionerna sen skulle det inte vara fy skam att spela de bärbart heller.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Oj, finns det kvar något Wii U exklusivt spel nu? Super Mario 3D World är väl ett av få och det spelet fick ju en kusin på 3DS: en.

Ja, mängder. Wii U är otroligt underskattad. Det gör mig bara glad att se alla bra spel portade till Switch så att fler människor får chansen att uppleva dem. Dessutom är det kul att kunna uppleva dem i bättre upplösning, högre bilduppdatering, och i handhållet format.

Jag väntar fortfarande på t.ex. Wonderful 101, Pikmin 3, Super Mario 3D World, Super Mario Maker, Star Fox Zero, Xenoblade Chronicles X, Tokyo Mirage Sessions, och Yoshi's Woolly World.
Twilight Princess och WInd Waker HD vore nice, och Super Smash Bros 4 också, fast det känns ganska orimligt med tanke på att Ultimate är precis runt hörnet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av xverminator:

Som Wii U ägare och Switch ägare så känner jag bara sorg över att jag skaffade en Switch, bara repriser från Wii U och massa retro spel! Suck. Så uselt att alla dissade Wii U men älskar Wii U spelen när de återlanseras med Switch logga på!

Kan dom inte anstränga sig och göra något nytt någon gång!??? Som Wii U ägare så är Switch bara förlorade år i vntan på att få såela nya Nintendotitlar än repriser på Wii U spelen med små skillnader, inte värt att köpa samma spel två gånger!

Nintendo gör verkligen allt för kräma ur pengarna ur sina tidigare kunder och snart kanske det tom kostar pengar att spela online på Nintendo!

Jag undrar hur många som köpt Switch ägde en Wii U innan, vore mycket intressant att veta.

Tycker det är dags att börja ställa krav på Nintendo att släppa nya titlar än bara mjölka ur gammal skåpmat samt en drös med indie titlar.

Du är nog den enda Wii U/Switch-ägaren i världen som känner sorg över din Switch och inte Wii U. Nintendo har släppt formidabla versioner av sina mest älskade titlar (BotW och Odyssey) samt att Super Smash och Metroid är på gång. Det kommer säkert komma ett eller två nya ip:n innan Switchen tackar för sig. Konsolen har dessutom en unik position på marknaden och dess portabilitet är en utmärkt anledning att ”köpa om” titlar du spelat/äger sedan tidigare.

Att de släpper portar på äldre spel stjäl inte resurser för att skapa nya, det ger bara dig som spelare ett större bibliotek att välja från. Är du inte intresserad så strunta i den titeln och välj något annat.

I och med att Switch gör äldre spel bärbara skulle jag snarare säga att nyreleaser av äldre spel aldrig varit mer motiverat. Nintendo är knappast ensamma om det här och i slutändan är det vi som röstar med plånboken. Säljer inte portarna så kommer de försvinna. Så enkelt är det.

Inaktiv

Gör något nytt. Som det är nu ska man dubbelbetala för spel från förra generationen. Remasters är inte nya spel, det är utfyllnad.

jbx
Medlem
Skrivet av xverminator:

Som Wii U ägare och Switch ägare så känner jag bara sorg över att jag skaffade en Switch, bara repriser från Wii U och massa retro spel! Suck. Så uselt att alla dissade Wii U men älskar Wii U spelen när de återlanseras med Switch logga på!

Kan dom inte anstränga sig och göra något nytt någon gång!??? Som Wii U ägare så är Switch bara förlorade år i vntan på att få såela nya Nintendotitlar än repriser på Wii U spelen med små skillnader, inte värt att köpa samma spel två gånger!

Nintendo gör verkligen allt för kräma ur pengarna ur sina tidigare kunder och snart kanske det tom kostar pengar att spela online på Nintendo!

Jag undrar hur många som köpt Switch ägde en Wii U innan, vore mycket intressant att veta.

Tycker det är dags att börja ställa krav på Nintendo att släppa nya titlar än bara mjölka ur gammal skåpmat samt en drös med indie titlar.

Jag hade Wii U, spelade de flesta av alla ”större” spel som kom till den. Älskade Wind Waker som oxå var en remake. Sen kom Switchen och har faktiskt köpt alla spelen som kom som remake från Wii U.
Vet inte riktigt varför men det kan ha att göra med att jag endast använder den som bärbar, har aldrig spelat på TVn. Och Mario Kart 8 på språng gör inte ont.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

hahahahahahahahaha... den.... videon.... hahahahahahahahaha


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Om nu varenda Wii U spel kommer till Switch kan konsolen lika gärna heta Wii U: Switch

Medlem

Förstår inte hatet mot alla Wii U portar. Äger själv en Wii U men välkomnar verkligen att spelen även kommer till Switch. Det är långt ifrån alla som har upplevt spelen då så få köpte en Wii U och till ni som gjort det, köp det inte?

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag hade Wii U, spelade de flesta av alla ”större” spel som kom till den. Älskade Wind Waker som oxå var en remake. Sen kom Switchen och har faktiskt köpt alla spelen som kom som remake från Wii U.
Vet inte riktigt varför men det kan ha att göra med att jag endast använder den som bärbar, har aldrig spelat på TVn. Och Mario Kart 8 på språng gör inte ont.

Wind Waker skaffade även jag, men det va typ det enda spelet som gjordes remake på och då var det från en konsol långt bak i tiden. Inte från Wii till Wii U!

Jag köpte lite dumt nog även Mario Kart 8 en gång till på Switch, vilket jag i efterhand tyckte var helt onödigt, även ett annat spel Lego City Undercover köpte jag för Switch trots jag hade det på Wii U, men det var endast för det knappt fanns något att spela på Switch i början. Köpte Switch för Mario Odysseys skull och det tyckte jag inte ens var så kul, bara snyggt.

Att köpa om alla samma en vända till kan man ju disskutera. Det ger iaf klirr i kassan för Nintendo och föga roande för kunderna.

Hade jag fått bestämma på Nintendo hade jag sett till att ett Mario Kart 9 släpptes elelr iad nya DLC banor! Samt helt nya versioner av stora Nintendo titlar än massa portningar från Wii U. I Nuläget så är Switch bara en Wii U Second Edition, dvs brbar och något kraftfullare än Wii U. Att Netflix inte ens fins för Switch är skandal, vilket var en av orsakerna att jag skaffade Switch för jag tog det för givet att det skulle släppas! Nintendo kunde även ha gjort Switch bakåtkompatibel med Wii U så hade dom haft ett stort utbud från början och byggt på med nya titlar istället!

Folk borde vara mer Kritiska mot Nintendo i nuläget.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Hade jag fått bestämma på Nintendo hade jag sett till att ett Mario Kart 9 släpptes elelr iad nya DLC banor! Samt helt nya versioner av stora Nintendo titlar än massa portningar från Wii U. Att Netflix inte ens fins för Switch är skandal, vilket var en av orsakerna att jag skaffade Switch för jag tog det för givet att det skulle släppas! Nintendo kunde även ha gjort Switch bakåtkompatibel med Wii U så hade dom haft ett stort utbud från början och byggt på med nya titlar istället!

Folk borde vara mer Kritiska mot Nintendo i nuläget.

Jag vet inte var jag ska börja.. Först och främst (som jag redan skrivit) så HAR ju nya versioner av så gott som samtliga stora titlar från Nintendo släppts i nya versioner eller utannonserats att de jobbas på. Vet inte riktigt hur mycket mer vi kan begära där. Du får gnälla hur mycket du vill, men BotW är ett Switch-spel, även om det släpptes till Wii U också, ibland kommer en release i kläm så är det bara. Sen att Mario Odyssey inte passade dig är ju bara att beklaga. Jag förstår dig, för jag är inte stormförtjust heller. Däremot lyser hela spelet av kvalité och ser du inte det kanske du ska sluta med tv-spel. Nintendo ska ha en eloge för att de vågar testa nya koncept med deras kändaste ”stjärna”.

Ja! Switch är på många sätt Wii U second edition. Eftersom Wii U var en flopp (men ingen dålig idé). Switch däremot är lite av en succé. Kort sagt Wii U done right.

En port jag saknar och hoppas att få se på Switch är Mario Maker, ett av de spel jag köpte och gillade precis innan jag sålde min Wii U.

Klaga på avsaknaden av Netflix? Haha vafan, är du seriös?

Borde vi vara mer kritiska mot Nintendo? För att?

Hej Nintendo. Nu har ni släppt ett revolutionerande Zelda, ett väl genomarbetat Mario, arbetar på ett nytt Metroid och ert största Super Smash hittills. Ni har även revolutionerat bärbart spelande, fått ett ökat förtroende/samarbete med tredjepartsutvecklare och framför allt ett riktigt imponerande indie-bibliotek som ökar för varje vecka. Men vad fan sysslar ni med? Var i helvete är Netflix? Skärpning!

Inaktiv
Skrivet av xverminator:

Så uselt att alla dissade Wii U men älskar Wii U spelen när de återlanseras med Switch logga på!

Kan vara för att Wii U som konsol betraktad var övervägande ointressant som om de själva stämplade den som ett mellanbar. Många trodde nog att Wii U var för Wii som PS4 Pro är för PS4. Jag och många miljoner fler Switchägare glädjs när Wii Us fina spel ett efter ett kommer till Switchen. Om bara Wind Waker kunde segla in i min Switch hade lyckan varit gjord.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Om bara Wind Waker kunde segla in i min Switch hade lyckan varit gjord.

Verkligen! Skaffade aldrig Wii U-versionen, men nu är suget efter WW extremt stort. På många sätt mitt favoritzelda i 3D, men barndomskärleken till Ocarina of Time är för stor för att förstaplatsen ska förändras.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Wind Waker skaffade även jag, men det va typ det enda spelet som gjordes remake på och då var det från en konsol långt bak i tiden. Inte från Wii till Wii U!

Jag köpte lite dumt nog även Mario Kart 8 en gång till på Switch, vilket jag i efterhand tyckte var helt onödigt, även ett annat spel Lego City Undercover köpte jag för Switch trots jag hade det på Wii U, men det var endast för det knappt fanns något att spela på Switch i början. Köpte Switch för Mario Odysseys skull och det tyckte jag inte ens var så kul, bara snyggt.

Att köpa om alla samma en vända till kan man ju disskutera. Det ger iaf klirr i kassan för Nintendo och föga roande för kunderna.

Hade jag fått bestämma på Nintendo hade jag sett till att ett Mario Kart 9 släpptes elelr iad nya DLC banor! Samt helt nya versioner av stora Nintendo titlar än massa portningar från Wii U. I Nuläget så är Switch bara en Wii U Second Edition, dvs brbar och något kraftfullare än Wii U. Att Netflix inte ens fins för Switch är skandal, vilket var en av orsakerna att jag skaffade Switch för jag tog det för givet att det skulle släppas! Nintendo kunde även ha gjort Switch bakåtkompatibel med Wii U så hade dom haft ett stort utbud från början och byggt på med nya titlar istället!

Folk borde vara mer Kritiska mot Nintendo i nuläget.

Jag har både Wind Waker på Gamecube och HD versionen på Wii U. Twilight Princess har jag inte köpt HD versionen av men jag har det till både Gamecube och Wii.

Jag ser att det är mycket bättre att Nintendo har gjort så som de har gjort med Switch.
Tycker det är skönt att de har slutat med skivspelare och gått tillbaka till kassetter. Har haft mer problem med skivspelare som slutar fungera pga laser än att en konsol med kassett slutat fungera.

Eventuellt skulle det ha kunnat komma skivspelare som ett tillbehör att koppla in via usb så att man kan spela äldre spel.
Men jag tycker ändå att det är bra som det är.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag har både Wind Waker på Gamecube och HD versionen på Wii U. Twilight Princess har jag inte köpt HD versionen av men jag har det till både Gamecube och Wii.

Jag ser att det är mycket bättre att Nintendo har gjort så som de har gjort med Switch.
Tycker det är skönt att de har slutat med skivspelare och gått tillbaka till kassetter. Har haft mer problem med skivspelare som slutar fungera pga laser än att en konsol med kassett slutat fungera.

Eventuellt skulle det ha kunnat komma skivspelare som ett tillbehör att koppla in via usb så att man kan spela äldre spel.
Men jag tycker ändå att det är bra som det är.

Jepp att de har gått tillbaka till kassetter är en fördel, vs dvd skivor, det ska ju vara bärbart till Switch.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jepp att de har gått tillbaka till kassetter är en fördel, vs dvd skivor, det ska ju vara bärbart till Switch.

Jag håller med. Bara att Nintendo, som jag har förstått kallar Switch mer för sin nästa stationära konsol än att de kallar den för sin nästa bärbara konsol.
Men det är nog bara för att de vill försöka sälja lite fler New Nintendo 3DS och New Nintendo 2DS konsoler innan de slutar helt med de konsolerna. Även att jag känner att de konsolerna är på väg att försvinna pga att det inte satsas lika mycket på nya spel där längre.

Tillbaka till Nintendo Switch så skulle jag jag istället för att kalla den för varken deras nästa stationära eller bärbara (även att jag tycker att den känns mer som en bärbar) så vill jag kalla den för deras första hybrid konsol.
(kommer bli kul att se om 10 år om jag tänker lika när det gäller detta, det skiljer sig en hel del hur jag resonerade för 10 år sedan om en hel del saker jämförelse med hur jag tänker idag.)


signatur

ゼルダの城

Medlem

Trialern från Nintendo

New Super Mario Bros. U Deluxe
https://www.youtube.com/watch?v=6wTFy-pJFMI

1
Skriv svar