Battlefield V – inga visuella modifieringar av fordon vid lansering

Robot
Battlefield V – inga visuella modifieringar av fordon vid lansering
Medlem

Det bästa jag hört på hela veckan.

Medlem
Skrivet av Loading:

Det bästa jag hört på hela veckan.

What be said

Medlem

EA är rädda och kör med den tysta taktiken. Gör att man inte vill köpa spelet dag-1 för vad annat är borttaget?

Medlem

Personligen kommer jag inte att lägga pengar på detta, kommer vänta tills dom har ny generation(ny spelmotor) av spelet. Battlefront 1-2 och Battlefield 1 åtminstone har väl kört samma motor som även Battlefield V kommer ha. Känns lite som att köpa samma produkt med lite ompaketering och modifiering.

En annan sak som fascinerar mig är att det fortfarande är buggigt med grupp invites och såna grundläggande funktioner i Origin.

Medlem
Skrivet av Jozher:

Personligen kommer jag inte att lägga pengar på detta, kommer vänta tills dom har ny generation(ny spelmotor) av spelet. Battlefront 1-2 och Battlefield 1 åtminstone har väl kört samma motor som även Battlefield V kommer ha. Känns lite som att köpa samma produkt med lite ompaketering och modifiering.

En annan sak som fascinerar mig är att det fortfarande är buggigt med grupp invites och såna grundläggande funktioner i Origin.

Samma spelmotor som även sitter i BF4, BF3, BFH, NFS, BFBC2, BFBC... Så ja skulle va kul att se en ny motor, men fördelen är att den är välslipad och grymt bra optimerad. Levererar riktigt bra grafik och känsla.

Medlem

De kan slopa dessa modifieringar helt och hållet om jag ska vara riktigt ärlig.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skrivet av rewoX:

Samma spelmotor som även sitter i BF4, BF3, BFH, NFS, BFBC2, BFBC... Så ja skulle va kul att se en ny motor, men fördelen är att den är välslipad och grymt bra optimerad. Levererar riktigt bra grafik och känsla.

Bara för att den har samma namn, så vet man ändå inte hur mycket man har ändrat mellan spelen och generationerna av frostbite. Och faktum kvarstår, Battlefield och Frostbite är bland det snyggaste på marknaden idag som även går att spela.

Relik 📜
Skrivet av rewoX:

Samma spelmotor som även sitter i BF4, BF3, BFH, NFS, BFBC2, BFBC... Så ja skulle va kul att se en ny motor, men fördelen är att den är välslipad och grymt bra optimerad. Levererar riktigt bra grafik och känsla.

Skrivet av eddie the eagle:

Bara för att den har samma namn, så vet man ändå inte hur mycket man har ändrat mellan spelen och generationerna av frostbite. Och faktum kvarstår, Battlefield och Frostbite är bland det snyggaste på marknaden idag som även går att spela.

Skulle spontant säga det är lite av ursprungliga Frostbite kvar vid det här laget. Teknikteamet som jobbar med motorn lär ha gått över och ändrat eller finslipat varenda komponent ett antal gånger, samt petat in en uppsjö nya tekniker. Sett till föredrag på Siggraph och liknande är det ruskigt slipade programmerare som sitter och knackar.

Kommer "aldrig" bli en ny motor, däremot iterationer av Frostbite. Är ett såpass starkt namn att det inte lär skrotas i första taget, utan bara byggas vidare på.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

"...så hade du planer på att rulla in med en rosa tank vid lansering så är risken för besvikelse rätt överhängande..."

Ska man alltså kunna få sätta rosa färg på sin pansarvagn...? Det är ju helt galet och förstör ju inlevelsen otroligt mycket, imo. Kanske var ett skämt eller? Hoppas för guds skull att DiCE inte tillåter vad som helst inom customizing. Smågrejer och olika sorters kamoflage är ok men inte värre grejer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag som ville måla min tank med röd färg efter jag hade kört över en/flera spelare..

Men om vi ska vara mer petiga (inte för att jag bryr mig) men då kan man tycka varför finns det inte med gore i spelet? kör över soldater med en stridsvagn bör ju lämna en del krossade kroppar efter en.. skjuta sönder armar, ben osv..

Medlem

Oj så ovanligt att de släpper ett ofärdigt spel...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Geeks Gaming

Ehhh... suck.
Hade nog brytt mig mer om dom inte hela tiden håller på att nermontera min favorit online spelserie.
Strunta i allas jävla prat om SJW och PK och allt annat. Har inga problem med att där är svarta eller kvinnor i ett WW2 spel. Ja det är störigt att dom måste vara "In your face" med de. Men detta är så långt ner på listan och förstår mig inte på allt folk som sätter de i fokus när där är så himla mycket annat fel med detta "WW2" spelet.

Ta exemplet att alla kan ha alla vapen? Storma Narvik som Britt med en STG44, G43, FG42 när dom inte ens va uppfunna vid slaget i Narvik?
Visst förstår att man vill ha variation men det går lätt att göra på andra sett. (Givetvis helt okey att dom finns i spelet men ser inte varför Britterna har dom)
Eller vad sägs som att kalla in en V1 raket? Också inte uppfunnen vid de slaget. Och aldrig använt i strid utan enbart mot stationära mål.

Men givetvis är det att det finns kvinnor med i ett ww2 spel som gör att man inte kan spela de. (Sarkasm för den som inte förstår)

Men min största klagomål om spelet är hur de går mer och mer ifrån vad jag anser BF vara.
Och de värsta är att dom har lärt sig massa nytt efter varje spel. Men när dom släpper ett nytt så kastar dom ut de genom dörren.

Så som det ser ut så blir det inga community servrar. Något som klagades på så extremt mycket att dom va tvungna att lägga in i BF1. Och även när dom gjorde de så va de extremt begränsat.

Har själv bara några timmar i BF1... va så himla hypad på ett mer casual ww1 spel. Men så himla mycket gimmicky saker som dom va tvungna att lägga in. Dreadnoughts som inte gjorde ett skit. Elit klasser för den som ville känna sig stor och stark och behövde de då dom inte klara av att få kills på vanliga sättet.
Sniper sweetspot... Why?
Och på de inte ens kunna ge varje klass ett rifle vilket va de vapen som användes mest utav alla.

Och tyvärr ser jag inte hur BFV kommer bli annorlunda.
Blir att se i Open betan.

Också värd att titta på

Medlem

Vem bryr sig om modifieringar av fordon. Man spela för att ha roligt inte att hålla på och modifierar sina fordon. Hoppas de skippar de helt och hållet.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Dröjde inte länge tills någon lipade om att man kunde vara kvinna i ett arkadigt alt-history WW2.

Medlem

Ge varje tank lite chans till olika skins när de spawnar istället för att fjanta på med att spelare själv ska ändra hur tanksen ser ut. Det räcker med att man kan ändra lite hur sin egen karaktär ser ut, om det finns med i spelet.

Medlem
Skrivet av Jozher:

Personligen kommer jag inte att lägga pengar på detta, kommer vänta tills dom har ny generation(ny spelmotor) av spelet. Battlefront 1-2 och Battlefield 1 åtminstone har väl kört samma motor som även Battlefield V kommer ha. Känns lite som att köpa samma produkt med lite ompaketering och modifiering.

En annan sak som fascinerar mig är att det fortfarande är buggigt med grupp invites och såna grundläggande funktioner i Origin.

Samma motor är det ju men inte så att det går att säga att inget hänt mellan spelen. De utvecklar motorn konstant och har ju ett dedikerat "Engine-team" som de flesta. Mellan Battlefront och BF1 har motorn uppdaterats en hel del, men om du förväntar dig ett stort hopp som mellan refractor och frostbite, eller som man ofta såg förr, så kan du nog glömma den idén oavsett vilken modern motor det gäller. De är tänkta att konstant utvecklas och förbättras stegvis, och vi kommer sällan få en magisk ny motor som ersätter Frostbite över en natt.

Medlem
Citat:

"så hade du planer på att rulla in med en rosa tank vid lansering så är risken för besvikelse rätt överhängande"

Fan då.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Helt galet vad trött jag börjar bli på nya spel. Woho! Nu kommer nya xx! Det kommer bli skitbra!!!... när allt är släppt till det.. vilket tar 3 mandatperioder.. kanske.. om tillräckligt många köper det antar jag... vi får se...

Tro fan att marknaden för remakes av gamla spel går så bra. Då vet man att man fått nått färdigt...

Älskar att termen endgame har dykt upp för att folk måste prata om det för att veta om de ska köpa spel eller inte. Vad blir det för endgame? Blir det nått? Kommer de efter 2h eller 20min..?

Medlem

Bättre att döpa spelen till Endgame direkt som Fatshark gör, då kommer man dit direkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar