Testpilot – MSI GS65 Stealth Thin 8RF

Robot
Testpilot – MSI GS65 Stealth Thin 8RF

Testpiloten Grukk tar en titt på en till spellaptop från taiwanesiska MSI. Denna gång är det den tunna och stilrena GS65 Stealth Thin 8RF som läggs under mikroskopet.

#fz, #msi, #msi-gS65, #testpilot


Medlem

Intressant läsning, och bra testat! 😀 Har själv en msi spel-laptop, inte för att resa med, utan för att fälla ihop och gömma undan när jag inte använder den.

Testpilot

Kul med lite hårdvarutest. Just kombinationen bärbarhet och prestanda är alltid intressant.
Synd nog är priserna ganska brutala.

Man får tänka sig en triangel:
Pris
Prestanda
Bärbarhet

Ju bättre varje ben i triangeln är desto värre blir det för det sista i triangeln.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kul med lite hårdvarutest. Just kombinationen bärbarhet och prestanda är alltid intressant.
Synd nog är priserna ganska brutala.

Man får tänka sig en triangel:
Pris
Prestanda
Bärbarhet

Ju bättre varje ben i triangeln är desto värre blir det för det sista i triangeln.

Bra analys. Kanske lever vi för att se dagen där det ena inte behöver utesluta det andra :-).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Vilken speldator ska man välja om man vill lägga runt 10'?

Testpilot
Skrivet av Johan:

Vilken speldator ska man välja om man vill lägga runt 10'?

Pratar du laptop eller desktop är det första jag undrar?

Medlem

Köpte nåt liknande precis här om dan, HP hade 10% rabatt vecka för en vecka sedan, så köpte deras HP Omen 17" laptop med 1070GTx:en, riktigt jäkla bra laptop... fan den är nog lika vass som min desktop som jag har i min sign... Och fick den för "fortfarande höga", men ändå "bättre" priset av 18.850kr, alltså kostade den innan rabatten ca 21.000kr.. Så näe dom är inte billiga, men ack så jäkla najs ha med sig på semestern m.m förra året när jag åkte till grekland, så satt jag spela World of tanks varje natt, på dagarna var man ute i solen... så najs...

Bra recension förresten, jag vet inte om jag kollade noga, men får gärna lägga till värme testeer m.m också, om du inte hade det, men isåfall missade jag det.. för min nya, fan den är så jävla bra kyld, den låter inte som någon jumbo jet, och prollen blir varmare än gpu:n, prollen ligger på max 80c som är bra för gaming laptop, och gpu:n har jag inte sett över 70c... och då var det 99% använding...
har ju 120hz gsync skärm på den också... det var nytt för mig, jävla najs, trodde inte 120 skulle vara så stor skillnad


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Pratar du laptop eller desktop är det första jag undrar?

Laptop

1
Skriv svar