Svenska VR-spelet Apex Construct slår säljrekord i Kina - tack vara Apex Legends

Robot
Svenska VR-spelet Apex Construct slår säljrekord i Kina - tack vara Apex Legends

Besöken på deras Steam-sida har ökat med 4000 % sedan Respawns-spel släpptes.

#apex-construct, #apex-legends, #fast-travel-games


Gnällkuk

Haha, tycker synd om dem! Olyckligt, då som han säger så kommer det troligtvis bli mestadels refunds. Märkligt dock då det dels är stor disclaimer att man dels måste ha ett VR-headset, sen finns det ju både bilder och filmer - hur lyckas man ändå köpa ett spel, som är f2p som bara har liknande namn?

Får hoppas de kan ta bort de kinesiska recensionerna för spelet för de som känner sig "lurade". Ett spel som redan har mediokra betyg så skulle det nog innebära döden för spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Märkligt dock då det dels är stor disclaimer att man dels måste ha ett VR-headset, sen finns det ju både bilder och filmer - hur lyckas man ändå köpa ett spel, som är f2p som bara har liknande namn?

Jag har så svårt att förstå hur folk som har tillgång till en dator med google lyckas köpa fel spel när det, precis som du säger, också står att det är ett VR-spel samt att det kostar pengar.

Kan vara så att det största problemet är just Kina och att det kanske inte är skrivet på ett bra sätt så man kan förstå... Men ändå. Lite research borde man klara av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Undrar vad exakt för nummer vi pratar om här, 10000 units? Ett VR spel som med så lite recensioner på steam, att sälja mer än allt under 2018...

Kul att loggona och namn är så lika, andra företag hade nog kanske försökt ta bort detta spelet eller ändra sin egen titel i stället, men antar att EA helt enkelt inte brydde sig om detta, om dom ens visste att det fanns.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mamma kan jag få ladda ner det där spelet Apex som alla pratar om? Visst jag gör det åt dig snart.....

Medlem

Hade det varit Zenimax/Bethesda så hade de stämt det andra spelet ganska snabbt för att innehålla ett ord i titeln som ett av deras egna spel använder.

Trevligt för dem att spelet säljer mer på grund av denna tragiska situation av missförstånd.

Gen
Medlem

Hur kan man köpa något utan att titta på bilder/filmer? Står något med "Ap...ja, det stämmer säkert...KÖP!"

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har så svårt att förstå hur folk som har tillgång till en dator med google lyckas köpa fel spel när det, precis som du säger, också står att det är ett VR-spel samt att det kostar pengar.

Kan vara så att det största problemet är just Kina och att det kanske inte är skrivet på ett bra sätt så man kan förstå... Men ändå. Lite research borde man klara av.

Vem vet, finns kanske en hel uppsjö kineser nu som kollar snett på en översättare och hans risiga jobb (höhö).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Hade det varit Zenimax/Bethesda så hade de stämt det andra spelet ganska snabbt för att innehålla ett ord i titeln som ett av deras egna spel använder.

Trevligt för dem att spelet säljer mer på grund av denna tragiska situation av missförstånd.

Haha du hann skriva vad jag tänkte på när jag läste artikeln


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Förlåt mig, men jag måste...

https://tenor.com/ZeiL.gif

Medlem

Ok att översättningen kanske inte är 100% på deras Steam sida, men det är ju ett singleplayer VR spel! Den infon finns ju på Steam sidan även om man inte förstår vad som står i den översatta texten. (sidebaren mm.)

Förstår inte att man orkar skriva en negativ recension när man själv inte orka läsa en kort text.

Medlem

Stäm EA för att dom stulit namn och logga! Motiv: Det kan förvirra för kunderna


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Steam har väl en rätt bra refund policy så det är väl inga problem för de som köpt fel spel (hur man nu lyckas med det).

Inaktiv

Ironin i det hela är mängden piratkopior på alla möjliga prylar kineserna producerar. Det känns inte som om de borde vara de första att ropa "scam". Speciellt inte om något som inte är det.

Medlem

Borde stämma EA/Respawn


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Snacka om att det blivit stämning om rollerna vart omvända. Trots ökning med 4000% så hade nog stämningen krävt typ halva apex legends inkomst😁

FM-guru
F.d. Sisyr

Ge negativ recension för att man själv är för korkad för att fatta vilket spel man köper... Bra där.

1
Skriv svar