Inget MP i Ghostbusters till pc
ööööh, va? Hur laddade du ner spel innan internet fanns, undrar ju jag då...
Hehe, liten felskrivning. Givetvis inte det jag menade.
*fixat
hehe, förstod nästan det. Kunde bara inte låta bli att kommentera...
Ja jag vet att jag är bäst!
"Vi kunde inte göra alla versioner med multiplayer samtidigt med de resurser vi hade tillgängliga - det var helt enkelt för mycket att göra. Något tvingades vi försaka."
WTF?! Så det går inte att skippa MP till konsolerna men behålla det till PC?
Lär ju sälja bättre till konsollerna. Så då ville dom väl lägga mer kraft bakom dom versionerna. Synd bara att det är delay på 360 verren. Får troget vänta tills det anländer (tänker inte importera, finns massa annat fint att lira under tiden).
Via bbs'er såklart.
Såg det för ett tag sen också. Såg också att de rekommenderade system requirements var rena skämten. 4gb Ram för det där?!
4gb är ju minimum nuförtiden...
Om jag förstått det rätt så kostar PC versionen bara 30 dollar, vilket är helt ok. Det här är ju först och främst ett singleplayer spel, multiplayern ska ju vara nån slags "vem kan fånga flest spöken på X tid". Känns inte som någon större förlust.
Det sagt så... idiotiskt att släppa ett spel för download bara i USA. Sån idioti fungerade bara innan internet fanns.
BBS såklart! ::heart:
"Vad tycker du om att Sony skjuter upp lanseringen av Ghostbusters till alla format förutom sina egna?"
Jag förstår inte poängen med den kommentaren? Microsoft köper en jävla massa tidsexklusiva titlar men då är det okay. Men nu när Sony är smarta och har fixat så att dom tar han om distributionen för GB då helt plötsligt är dom onda?
Istället för att köpa till sig tidsexklusivitet så köpte (eller vad dom nu gjorde) dom distributions rättigheterna för spelet.
Att PC versionen fick se sitt MP ryka före consolerna skulle jag väl tippa på att det är lättare släppa patchar senare för att ge PC-spelarna multiplayer än vad det skulle vara att patcha och bygga in det i Live/PS3 senare - samt då säga till kunden "Tack för att ni köpte GB till eran 360 Arcade, vill ni kunna köra multiplayer spring köp en HD till 360n så du får plats med patchen"
Gick dock från intressant spel till totalt ointressant då MP rök för PC, spelar sällan spel ensam längre - det är ändå 2009 nu!
HAHA va fan sysslar dom me? Skippar MP på PC? Ett sånt här spel e ju för ett MP spel, kul SP att springa å skjuta spöken å löka omkring, visst PS2 säljs ju fortfarande som smör men va fan..inte dags å dumpa den skiten snart också?
Dessutom lägger dom ju upp bollen till piraterna att dra ner spelet istället, särskilt Wii. Jävla fårskallar
Tycker inte om detta konsollkrig och nedrackande...
Xbox 360: som roffar åt sig (tids)exklusiva DLC...
PC: vars version av t.ex Assassin's creed gjorde att jag fick punga ut mkt pengar för nytt grafikkort, samt att ljudet är undermåligt, att en svärdsstrid utomhus låter som den är inomhus, då det ekar som i en tom hög sal..
PS3 = den missförstådda, nedrackade konsollen, vars grafik i Ghostbusters var usel, men xbox 360 var snutfager... säkert manipulerad bild...
Detta bråk och krig!! SLUTA!
//Nooboo
:evil:
Citat: "Det har varit en ära" - Capelli
lol.. snacka om att verkligen ge ut budskapet "Hej alla pirater. Ladda gärna ner vårat spel, men ni som äger en PS2/3 kan köpa det redan idag"
Sen kommer de sitta och whina i något forum om hur mycket piratkopierat spelet blev innan vi andra får chans att köpa det.
Någon som har en aning om hur de tänker när de bestämmer något liknande?
"PC:n är en satans piratmarknad där inte en jävel köper nåt, alla laddar bara ned. Vi prioriterar konsolversionerna först."
Nåt sånt, kanske?