Recension – Age of Wonders: Planetfall

Robot
Recension – Age of Wonders: Planetfall

Mindre drakeld, mer laser. Age of Wonders: Planetfall tar sina fantasyrötter ut i världsrymden.

#age-of-wonders-planetfall, #betyg, #recension


Medlem

priset borde vara på -sidan. Lika dyrt som ett AAA spel.

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av ppSLY:

priset borde vara på -sidan. Lika dyrt som ett AAA spel.

Nja, inte riktigt. 49.99 vs 59.99 (som vanliga AAA-spel kostar)


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Ohh visste inte att detta spel redan var ute ^^
Nice

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Ohh visste inte att detta spel redan var ute ^^
Nice

Imorgon släpps det.

Medlem
Skrivet av ppSLY:

priset borde vara på -sidan. Lika dyrt som ett AAA spel.

Finns för runt €40 om man köper på andra ställen än Steam. De ställen jag kollade på sålde Steamlicenser av spelet, tror inte det finns någon annan variant.
https://isthereanydeal.com/game/ageofwondersplanetfall

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mindre drakeld, mer laser. Age of Wonders: Planetfall tar sina fantasyrötter ut i världsrymden.

#age-of-wonders-planetfall, #betyg, #recension


Bra recension! Ser fram emot spelet.

Medlem

Jag är pepp. Men dessa typer av spel blir alltid bättre efter någon månads balanserande och patchande. Så jag vet inte om jag skall vänta lite eller inte???

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag är pepp. Men dessa typer av spel blir alltid bättre efter någon månads balanserande och patchande. Så jag vet inte om jag skall vänta lite eller inte???

"Stellarisproblemet" - kommer en patch eller DLC som gör spelet bättre. Börjar spela. Kort efter skriver de ett inlägg om vad de jobbar på till nästa patch och då kan jag inte spela längre eftersom det kommer nya bra ändringar. Så har det varit i nästan 3 år för Stellaris. Men jag har lyckats spela Stellaris runt 430 timmar i alla fall, hehe.

Medlem

Kul att det är bra. Har inte spelet sen första AoW men det var kanon. Ska absolut kolla in detta även om kag fördrar fantasy setting. Såg att det kommer till Xbox och PS också. Får hoppas det blir ett gamepass spel, fast det bör nog spelas på dator antar jag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

"Stellarisproblemet" - kommer en patch eller DLC som gör spelet bättre. Börjar spela. Kort efter skriver de ett inlägg om vad de jobbar på till nästa patch och då kan jag inte spela längre eftersom det kommer nya bra ändringar. Så har det varit i nästan 3 år för Stellaris. Men jag har lyckats spela Stellaris runt 430 timmar i alla fall, hehe.

Det är precis som att köpa ny PC. Skitsvårt att komma till skott. Innan hårdvaran ens hunnit kommit ut så har dem börjat hype:a nästa generation. Det finns aldrig ett bra läge att köpa hårdvara...

Skribent
Skrivet av ppSLY:

priset borde vara på -sidan. Lika dyrt som ett AAA spel.

Sett till innehåll har jag inga problem med priset. Fullvärdiga strategispel av den här typen ligger runt den här prisklassen.

Däremot är jag inte jättesugen på att betala fullpris för spel (i alla fall inte spel som kostar 500 eller mer) överlag. Det svider fortfarande efter att jag som barn köpte Swords & Serpents för dyra, idogt hopsparade pengar. Jag dog lite inombords av hur tråkigt det jävla spelet var. Come at me, alla Swords & Serpents-fan där ute (Frost brukar försvara spelet, vet jag).

Inaktiv

Ingen multiplayer?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ingen multiplayer?

Jo multiplayer ska finnas

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Sett till innehåll har jag inga problem med priset. Fullvärdiga strategispel av den här typen ligger runt den här prisklassen.

Däremot är jag inte jättesugen på att betala fullpris för spel (i alla fall inte spel som kostar 500 eller mer) överlag. Det svider fortfarande efter att jag som barn köpte Swords & Serpents för dyra, idogt hopsparade pengar. Jag dog lite inombords av hur tråkigt det jävla spelet var. Come at me, alla Swords & Serpents-fan där ute (Frost brukar försvara spelet, vet jag).

Om du köper på Steam, gör dig själv en tjänst och gå in på cdkey.com. Kanske ett av världens bästa nyckelsajter till STEAM. Ni får det 150 billigare. Kan vara över för en DLC i framtiden!!! Synd att överbetala när man kan spara.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

kan kanske modda ett äventyr till Planetfall. Vad tror ni?:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Finns det en map editor som i de gamla goda versionerna? Tycker nästan att det är den viktigaste featuren av alla i spel som dessa!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Pansarknekt

Är det bara en planet det gäller? Trodde man skulle kunna ha en flotta eller misstar ja mig nu?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag köpte spelet, kunde inte hålla emot min pepp. Det har kommit 3 patchar de senaste 24 timmarna. Och det behövs verkligen. Krasher, dialoger som inte stänger, osv. Får dem bara ordning på buggarna tycker jag spelet funkar rent mekaniskt.

Pansarknekt
Skrivet av maq777:

Jag köpte spelet, kunde inte hålla emot min pepp. Det har kommit 3 patchar de senaste 24 timmarna. Och det behövs verkligen. Krasher, dialoger som inte stänger, osv. Får dem bara ordning på buggarna tycker jag spelet funkar rent mekaniskt.

Yes såg det på steam, väntar därför lite själv men ska lätt fixa detta. Såg en lets play på tuben och det verkar vara riktigt bra.


signatur

Ooooh the drama!

Skribent
Skrivet av maq777:

Jag köpte spelet, kunde inte hålla emot min pepp. Det har kommit 3 patchar de senaste 24 timmarna. Och det behövs verkligen. Krasher, dialoger som inte stänger, osv. Får dem bara ordning på buggarna tycker jag spelet funkar rent mekaniskt.

Trist med buggarna. Jag har haft tur och inte stött på en enda. Men så brukar det vara för mig med 4X-spel. Det är som om spelen biter ihop när jag recensionsspelar, och sen när den är publicerad så andas de ut och då kommer alla problemen.

Medlem

Inte hunnit köra mer än lite tutorial än, men ska definetivt prova mer! Bara så inne i WoW nu... men då det ser ut och är som Civ mycket kan det bara bli bra sedan med X-com battles verkar grymt kul!

Medlem

@Joakim Kilman: ZOOM TUBE ACTIVATED!

Det var väl inget fel på Swords and Serpents? Det är ett märkligt gammeldags pc-rollspel släppt till en konsol där målgruppen inte riktigt fanns. Jag tycker att det är charmigt i all sin torrhet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

@Joakim Kilman: ZOOM TUBE ACTIVATED!

Det var väl inget fel på Swords and Serpents? Det är ett märkligt gammeldags pc-rollspel släppt till en konsol där målgruppen inte riktigt fanns. Jag tycker att det är charmigt i all sin torrhet.

Jag ville verkligen gilla det. Jag hade testat Eye of the Beholder hemma hos en bekant, ville ha något liknande. Men de kliniskt atmosfärbefriade labyrinterna, och det sunkiga stridssystemet, sög livslusten ur mig . Det är en genre jag ändå gillar, de där gammaldags dungeon crawler-spelen, men det är något med Swords & Serpents som bryter ner mitt välbefinnande.

Gnällkuk

Inte kört något AoW tidigare faktiskt, men det här såg kul ut så blev det. Fick ju dessutom precis AoW 3 från Humble Bundle också

Gillar det jag hunnit med än så länge! Klassisk "bara en tur till". Bara kört igenom första två kampanjuppdragen på beginner än så länge. Känns som det är tur att auto-battle funktionen finns. Däremot var det lite störigt att man ingår en pakt, sen sviker dem pakten och anekterar ett annex och de får bara -5 i penalty, vill jag ta tillbaka den så var jag försökt tvungen att bryta pakten, vänta en tur och sen förklara krig mot dem som ger mig -100?

Begrep mig inte riktigt på hur det hängde ihop...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Inte kört något AoW tidigare faktiskt, men det här såg kul ut så blev det. Fick ju dessutom precis AoW 3 från Humble Bundle också

Gillar det jag hunnit med än så länge! Klassisk "bara en tur till". Bara kört igenom första två kampanjuppdragen på beginner än så länge. Känns som det är tur att auto-battle funktionen finns. Däremot var det lite störigt att man ingår en pakt, sen sviker dem pakten och anekterar ett annex och de får bara -5 i penalty, vill jag ta tillbaka den så var jag försökt tvungen att bryta pakten, vänta en tur och sen förklara krig mot dem som ger mig -100?

Begrep mig inte riktigt på hur det hängde ihop...

Det där systemet är lite svårt att få kläm på, ja. Men kanske var det så att du bara hade en "claim" på området? Jag brukar sno områden som motståndare har lagt claim på, (men inte annekterat eller byggt något på), och det ger i regel -5.

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Kilman:

Det där systemet är lite svårt att få kläm på, ja. Men kanske var det så att du bara hade en "claim" på området? Jag brukar sno områden som motståndare har lagt claim på, (men inte annekterat eller byggt något på), och det ger i regel -5.

Så var det nog, låter mest rimligt nu när du säger det! Men, hade inte förväntat mig att jag haft full koll på allt efter endast två rundor. Missade t ex helt att bygga byggnader under typ 70% av tiden på bana två, glömde helt av det och byggde militära enheter och forskade på


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar