Vad jobbar du med?

Medlem

Jobbar som leverantör, levererar det mesta.


signatur

Skitfiske

Quake-konnässsör
Skrivet av Acherryify:

Då vart det beräkning och projektering för de eltekniska bitarna som jag självt uppfattat att tjänsten berör. Det du nämner som tar upp mest av din tid låter helt klart som beredningsarbete.

Generellt så tycker jag att det låter som ett mycket kul och spännande jobb

Det skulle man säga, att det är mer lutat åt beredningsarbete, men även projektering av vilka kabelareor och generella sträckor som krävs.

På större bolag så får beredaren förmodligen allt serverat vad det gäller i generell sträcka och kabelareor som ska dras. Har själv inte någon större insyn i hur Vattenfall, Eon eller Fortum arbetar med sina projekt. Vi jobbar inte så mycket till EBR (ElnätsBranschens Riktlinjer), har väl den mest som en fingervisning, då Vattenfall exempelvis jobbar slaviskt efter den, eller har i alla fall gjort. Då får man relativt mycket serverat för sig när man skriver ut stolpar, då allt material följer med beroende på vilken stolpe man väljer enligt EBR.

Men vi jobbar på ett sådant vis att vi skriver ut minsta skruv skilt på ett protokoll, det blir väldigt mycket artiklar och konstruktioner man ska hålla i huvudet för att få allt att passa in, men samtidigt får man bättre kontroll över konstruktionerna och kan från gå de generella konstruktionerna om man så kan bevisa att det håller rent mekaniskt, och här blir det en del räkna på stolpar, barrar, isolatorer, kablar, krokar och andra fästanordningar. Men tycker själv att matematiken är rolig så inget större bekymmer, men kan / är ett problem för vissa andra.

Men det är ett varierande arbete, ute på fält och inne på kontor, så trivs riktigt bra med arbetsuppgifterna. Sen att det är ett ganska flexibelt och självstyrt arbete så är ett stort plus.

Medlem

Anställd på ett IT Bolag, uthyrd till stort annat IT bolag (internationellt) övervakar larm och agerar Incident Manager om det behövs för ett antal kunder till det stora IT-Bolaget, eftersom att arbetet är rätt lugnt har vi också 1:st line för x-antal kunder.

Sitter mest still, pratar i telefon och kollar YT, ibland har man tur och får knalla ut i någon datahall och kramas med en server eller en tekniker.

Arbetar bara obekväma tider, kväll/natt/helger(dag & natt) Ska vara ledig på Julafton för första gången på 2år i år
Kör även eget, dock bara två kunder just nu, Arbetar bara typ 26v/år fast lika många timmar som en normal knegare.

Skulle inte kunna ta ett 8-17 jobb nu, om det inte var sjukt bra pröjs och roliga arbetsuppgifter.

Jobbat IT sedan -91 ungefär


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Ljud Designer på ett svenskt spelföretag

Mycket nördar på mitt jobb!

Medlem

Förvaltningsrätt här, en av landets migrationsdomstolar. Få öppna nördar här vilket är lite synd.

Medlem

Merchandiser på Elgiganten. Har mest hand om data och gaming.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jobbar som "Creative Producer" på DreamHack, vilket betyder att jag producerar esportssändningar för de event vi har ute i världen. När Corona kom så dog ju eventen, men distanssändningar från vår studio går desto bättre förstås.

Själv har jag ansvar för hela RLCSX, Rocket Leagues stora turneringsformat, och leder och driver sändningsteamet. Kul och givande att jobba med en sån produkt

Exempel, om ni vill kika in:
https://www.twitch.tv/videos/834939331


signatur

Videomupp

Medlem

Systemutvecklare (Programmerare) på ett IT företag, skapar och vidareutvecklar webbaserade lösningar åt våra kunder. Har de senaste 2 åren jobbat 100% med ett stort projekt som det är mycket möjligt att någon här har använt (eller kommer att använda), får tyvärr inte säga några detaljer

Skribent
Skrivet av AndyZedd:

Heltid med att hänga på FZ, blir dock ofta övertid 👍😁

Är det mycket crunch inför de stora spelsläppen??

Jag jobbar som boendehandledare, personlig assistent och kampsportsjournalist på Kimura.se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Köksmästare

Medlem
Skrivet av Johlor:

Är det mycket crunch inför de stora spelsläppen??

Jag jobbar som boendehandledare, personlig assistent och kampsportsjournalist på Kimura.se.

Tycker det är mycket crunch över lag men som du säger lite mer vid stora släpp 👍😁

Skriv svar