Super Meat Boy Forever

Robot
Super Meat Boy Forever

Tio år efter originalet får det supersvåra plattformsspelet Super Meat Boy en uppföljare – men resultatet blir inte lika bra som vi hoppats.

#super-meat-boy, #super-meat-boy-forever


Medlem

Skaffade det till Switch igår, ska känna på det idag. Fin recension!

Medlem

Är det bara jag här som stänger av ljudet på dessa typer av spel och kör med egen musik? Alternativt sätter på någon YouTube video i bakgrunden.

Ska ändå bli kul att testa detta. Brukar inte gilla spel som kör med procedural generation dock, det blir aldrig bra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag slutade läsa vid autorunner. Extremt osexig genre.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag slutade läsa vid autorunner. Extremt osexig genre.

Då missade du nästa paragraf

Skrivet av André Granroth:

Om du som jag direkt blir skeptisk när du läser ordet autorunner och Super Meat Boy i samma mening kan jag meddela att det inte finns någon anledning till oro. Kontrollerna är precis så tajta som man önskar och spelmekaniken är i grunden lika tillfredsställande med en högt uppskruvad svårighetsgrad, och det är tur då nivåerna nu är mer än dubbelt så långa.

Skribent
Skrivet av lasselason:

Skaffade det till Switch igår, ska känna på det idag. Fin recension!

Tackar! Känns som ett perfekt spel för Switch.

Inaktiv

Är väl inget större fan av Meat Boy-spelen (för svåra för mig ) men blev lite förvånad först när jag läste att det kommit ett nytt. Lite synd att det är auto-runner och generade banor men döma av recensioner verkar 3/5 ganska rimligt. Jag vill absolut inte kalla det för en cash grab men får lite känslan att de inte riktigt ville göra ett lika mastigt spel som tidigare vilket jag kan förstå att man inte alltid orkar det så det blev lockade av genererade banor som har varit ganska populärt senaste tiden på gott och ont.

Medlem

Hoppar nog denna.
Autorunner, genererade nivåer och Epic i samma mening ger det nästan automatiskt 1/5.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Då missade du nästa paragraf

Dock så finns det redan autorunners med extremt tighta kontroller och det finns en anledning till varför första Meatboy var överlägset bättre än dem.
Att inte ha styrförmåga i en plattformare borde stanna kvar på mobilstadiet av spel, inget som borde finnas i ett spel på konsol/pc med fullgoda kontrollmöjligheter.

Sedan var ju originalet väldigt omtyckt som ett speedrunner spel, det försvinner ju lite när det är procedurell generering av nivåerna, det borde vara 100% ett extra läge för det och inte huvud delen i spelet.

Nöh jag kollar nog efter något annat istället.

Medlem

Fuck steam am I right?
(Fortsätter att ge 30% till Nintendo, Microsoft och Sony)

Antar att Epic inte kan slåss fair


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Autorunner var en dealbreaker för mig.
Jag vill kunna stanna upp och tänka igenom när och hur jag ska hoppa ibland.

Medlem

Själv har jag upplevt panikkänslor varje gång en rund stenbumling med en diameter över två meter kommer rullande mot mig i full fart sedan jag såg första Indiana Jonesfilmen från -81.

1
Skriv svar