Subnautica: Below Zero får supermysig CG-trailer

Robot
Subnautica: Below Zero får supermysig CG-trailer

Häng med Fred Lachance under en dag på planeten 4546B.

#Subnautica-below-zero, #Unknown-worlds-entertainment


Medlem

Väntar med spänning på det här släppet.

Första Subnautica trots sina skönhetsfläckar är ett av mina favoritspel någonsin.

Har spelat en del av Below Zero under Early access, men slutade för något halvår sedan för jag ville vänta på release.

Snart sker det


signatur

P.L.U.R

Medlem

Själv smygstartat då allt mer eller mindre på plats,
Uboat släpper ny stor patch i mitten av maj så vid risk för tidsbrist med fint väder gör att jag kör på o hoppas inga gamebreakers dyker upp

Medlem

Har hållt mig borta från Subnautica below zero under EA perioden. Ser fram emot release


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

Ska bli intressant att se om man tagit en ny riktning med den nya writern. Känns för mig mer åt breath edge-hållet

FM-guru
F.d. Sisyr

Väldigt taggad. Subnautica var GOTY 2018 för mig. Underbart spel. Har haft Below Zero på Steam sedan det kom, men inte testat det - man vill ju ha den färdiga produkten! Gjorde samma sak med Subnautica.

Skrivet av NordhNet:

Ska bli intressant att se om man tagit en ny riktning med den nya writern. In tänkt mig mer åt breath edge-hållet

Är inte det sprängfyllt med massa metahumor och grejer? I så fall hoppas jag verkligen inte du får rätt.

Medlem

Oh shit Maj blir ju fullspäckad, först Returnal, Resident Evil Village och nu detta Subnautica. Kul att det kommer till konsoller oxå.

Tänk om de kunde haft native tracking till Quest 2 controllers, då hade jag hoppat på direkt!

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Tänk om de kunde haft native tracking till Quest 2 controllers, då hade jag hoppat på direkt!

Har below zero VR-läge?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Är inte det sprängfyllt med massa metahumor och grejer? I så fall hoppas jag verkligen inte du får rätt.

Hehe, litet stavfel där. Menade att ”det känns som”
Men ja, breathedge är fullt med metahumor. Blev lite orolig av trailern om man jämför med subnautica 😱

Medlem

Trailern gör mig lite orolig. Första Subnautica handlade mer om ensamheten och utsattheten. Det var även skräckinjagande och spännande att utforska. Hela tiden rörde man sig på tå och ständigt med garden uppe för eventuella hot som lurar i mörkret.

Den här trailern kändes ju mer som att man var på baksidan av sin egen trädgård och komiskt kämpar mot olika jobbiga skadedjur, vilket inte är definitionen av Subnautica för mig...

Jag har Below Zero sedan tidigare under Early Access på datorn, men har inte spelat det, för jag inväntar release. Jag hoppas inte den här trailern representerar spelets känsla. Jag har dessvärre läst att känslan av utsatthet och ensamhet inte alls är lika framträdande i Below Zero... Kan ju vara bra ändå, förhoppningsvis. Men risken är att det inte blir lika bra, eller bättre med en eventuell mer komisk riktning...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Håller på spelar första subnautica igen, det är verkligen ett spel som ska upplevas första gången, sjukt bra skräck suvival spel Väntar på below zero release men blev inte super taggad av trailern. Vet inte riktigt varför, lite typ barnslig? Fick inte så mycket skräck känsla utan mer som någon annan nämnde att man kan lite är fast utan mer att man blivit placerad där av företagetm

Avstängd

Verkar vara kul det där, måste man testa nån gång

Medlem

Redan kört igenom Below Zero två gånger. Hoppas slutet av spelet blir episkt.

Medlem
Skrivet av Redguard:

Redan kört igenom Below Zero två gånger. Hoppas slutet av spelet blir episkt.

Borde du inte veta det, om du redan kört genom det 2 ggr?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av noyart:

Håller på spelar första subnautica igen, det är verkligen ett spel som ska upplevas första gången, sjukt bra skräck suvival spel

Ja, verkligen! Jag började spela Subnautica för första gången för några veckor sedan. Jag visste knappt någonting om spelet för jag hade valt att inte läsa om det tidigare så att jag inte blir spoilad.

Jag blev helt fascinerad! Grym känsla att ta sig ned i djupen och utforska, och inte minst basbyggandet samt allt möjligt annat som man kan skaffa sig i spelet.

Ibland var jag helt "vilse" och undrade vad jag ska göra härnäst, på så vis kändes det lite oldschool-spel där ingen håller spelaren i handen (vilket bara är trevligt!), men sedan hittade jag nya ledtrådar att följa upp så det var bara att fortsätta.

Riktigt bra spel helt enkelt.

Skägg.
10 Chambers

Kul att det gamla modgänget bakom Natural Selection fick en sådan succé med Subnautica. Själv har jag svårt att lira det, ogillar skarpt vatten i spel fastän jag inte har några problem med det i verkliga livet.


signatur
Medlem
Skrivet av Mirage:

Borde du inte veta det, om du redan kört genom det 2 ggr?

Sista kapitlet släpps med releasen i Maj.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kul att det gamla modgänget bakom Natural Selection fick en sådan succé med Subnautica. Själv har jag svårt att lira det, ogillar skarpt vatten i spel fastän jag inte har några problem med det i verkliga livet.

Lider själv av "Hyrdoskourophobia" men det var halva nöjet med första spelet, att övervinna sin rädsla.
När jag kände att det blev för mycket så sparade jag spelet och sedan tog jag nya tag efter några timmar / nästa dag :).

Nu ska det noteras att Below Zero riktigt inte har samma horror känsla.

Medlem

Ser fram emot detta! Har stålsatt mig med att inte testa det fram tills det släpps på riktigt.

Subnautica var en fantastisk överraskning. Ett av mina topp 10 bästa spel någonsin. <3

Medlem

Nja, jag kommer nog inte att återuppta det här spelet. Har ett par hundra timmar spelade, har fått lite nog av det.

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Själv har jag svårt att lira det, ogillar skarpt vatten i spel fastän jag inte har några problem med det i verkliga livet.

Så det blir när man växer upp med turtles till nes

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Redguard:

Sista kapitlet släpps med releasen i Maj.

Lider själv av "Hyrdoskourophobia" men det var halva nöjet med första spelet, att övervinna sin rädsla.
När jag kände att det blev för mycket så sparade jag spelet och sedan tog jag nya tag efter några timmar / nästa dag :).

Nu ska det noteras att Below Zero riktigt inte har samma horror känsla.

Spel-KBT

Skrivet av eld:

Så det blir när man växer upp med turtles till nes

Ja, fyfan, måste vara därför.


signatur
International
Man of Mystery

Älskade första spelet men hade dels lite tekniska problem med Below Zero, dels de där jävla sea monkeys som konstant knyckte allt för en.. hoppas de har normaliserat dem lite nu så man kan få NÅT gjort.

Provade lite VR med Subnautica och för en kort sekund var det en supercool upplevelse, sen började man röra på sig och kräkskänslorna kom flygande snabbare än jag kunde säga mässingsflaggstångsknoppspolerarlärling


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Älskade första spelet men hade dels lite tekniska problem med Below Zero, dels de där jävla sea monkeys som konstant knyckte allt för en.. hoppas de har normaliserat dem lite nu så man kan få NÅT gjort.

Provade lite VR med Subnautica och för en kort sekund var det en supercool upplevelse, sen började man röra på sig och kräkskänslorna kom flygande snabbare än jag kunde säga mässingsflaggstångsknoppspolerarlärling

Haha ja dessa jäkla sea monkeys!

Och ja subnautica VR är inte världens bästa implementation, och man behöver ha riktigt stabila VR ben innan man ger sig på det där!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Trailern gör mig lite orolig. Första Subnautica handlade mer om ensamheten och utsattheten. Det var även skräckinjagande och spännande att utforska. Hela tiden rörde man sig på tå och ständigt med garden uppe för eventuella hot som lurar i mörkret.

Den här trailern kändes ju mer som att man var på baksidan av sin egen trädgård och komiskt kämpar mot olika jobbiga skadedjur, vilket inte är definitionen av Subnautica för mig...

Jag har Below Zero sedan tidigare under Early Access på datorn, men har inte spelat det, för jag inväntar release. Jag hoppas inte den här trailern representerar spelets känsla. Jag har dessvärre läst att känslan av utsatthet och ensamhet inte alls är lika framträdande i Below Zero... Kan ju vara bra ändå, förhoppningsvis. Men risken är att det inte blir lika bra, eller bättre med en eventuell mer komisk riktning...

Jag har spelat en hel del så kan säga så här.

I början är det lite som i trailern betydligt mindre läskigt, men tro mig mysteriet och utsatrheten gör sig påmind när du dyker djupare.

Man får se det lite så här, i bellow zero får vi en väldigt mycket mer involverad narrativ upplevelse, men vi får i gengäld ge bort lite av utsattheten.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar