THQ har fortfarande 28 oannonserade spel kvar att visa upp

Robot
THQ har fortfarande 28 oannonserade spel kvar att visa upp

THQ-tomten har kvar julklappar i säcken som de ännu inte visat upp.

#THQ, #Titan-Quest-2, #tioårsjubileum


Medlem

Kingdom Come 2?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kingdom Come 2?

Jag tror inte det är inkluderat då det hamnar under Koch Media/Prime Matter vilket är en annan utgivargren av Embracer.

Medlem

TQ2 plz!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Men herregud, har inte Fz skrivit en separat artikel om Expeditions: Rome ännu? Tyckte någon medlem nämnde det för någon vecka sedan men tänkte att det kan ju inte stämma, men där är den ju i streamen (från 21:36). Expeditions: Conquistador och Expeditions: Viking var ju fantastiska.

Och Rome verkar större och kanske ännu djupare. 😁


signatur

Memento Mori

Medlem

” THQ höll hov förra veckan” det var ju ändå den här veckan. Visserligen går tiden snabbare ju äldre man blir men riktigt så fort går det inte att det redan är måndag

Sen är jag riktigt taggad på nya Svampbob och Expeditions Rome. Rome verkar mycket bättre än deras Vikings som jag aldrig riktigt fastande för trots att jag verkligen ville. Har lagom höga förväntningar där

Inaktiv

Svampbob borde definitivt få en egen nyhet.
Spelade just i remaken för några månader sedan. Skoj spel.

Medlem

TQ2 skulle helt klart vara välkommet. Tror dock att de känner viss press när det gäller det spelet eftersom Grim Dawn existerar som ett inofficiellt TQ2 sedan tidigare då det är byggt med samma spelmekanik, motor och character progression som grund fast i en mörkare mer blodig värld.

TQ1 designades att inte vara blodigt alls och världen skulle vara solig och grann. Något några av utvecklarna som sedan skapade Grim Dawn trodde var en del av att TQ1 inte lyckades bättre i stugorna. (Fast en annan tror ju att en mer tillgänglig multiplayer hade hjälpt bättre)

Skribent
Skrivet av Atilaa:

” THQ höll hov förra veckan” det var ju ändå den här veckan. Visserligen går tiden snabbare ju äldre man blir men riktigt så fort går det inte att det redan är måndag

Sen är jag riktigt taggad på nya Svampbob och Expeditions Rome. Rome verkar mycket bättre än deras Vikings som jag aldrig riktigt fastande för trots att jag verkligen ville. Har lagom höga förväntningar där

För mig är det ständigt måndag, jobbar hela helgen! haha

Nä men mitt misstag, fixar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar han som snackade mellan spelen i THQ:s showcase.
Han kändes genuin och hade jättemycket att tillföra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slimebeast:

Men herregud, har inte Fz skrivit en separat artikel om Expeditions: Rome ännu? Tyckte någon medlem nämnde det för någon vecka sedan men tänkte att det kan ju inte stämma, men där är den ju i streamen (från 21:36). Expeditions: Conquistador och Expeditions: Viking var ju fantastiska.

Och Rome verkar större och kanske ännu djupare. 😁

Kunde ha svurit på att FZ skrivit om det då jag var säker på att jag kommenterat en sådan artikel, men hittar inget... Mysko.

Men ja, ser fram emot det. Conquistador var habilt, lite nytänkande och hade en grym setting medan Vikings är ett av de bästa rollspelen det senaste decenniet. Rome har en del att leva upp till.

Medlem

Red Faction Guerilla 2 tack.

Medlem

Det bästa med allt det här är ju att THQ återväcker AA-budgetklassen, med spel som Biomutant, och nya Outcast. Känns som att under en längre tid vi i stort sett haft antingen AAA eller indie, med få spel mitt i mellan. Är på tiden tycker jag

Det enda problemet jag ser är väl att de förmodligen kommer försöka sätta AAA-priser på dem, om Biomutant är en indikation.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kunde ha svurit på att FZ skrivit om det då jag var säker på att jag kommenterat en sådan artikel, men hittar inget... Mysko.

Men ja, ser fram emot det. Conquistador var habilt, lite nytänkande och hade en grym setting medan Vikings är ett av de bästa rollspelen det senaste decenniet. Rome har en del att leva upp till.

Coolt. "Bästa rollspelen" angående Viking, stora ord. ☺️ Inte för att gå för mkt off topic, men kan du nämna några av dina andra fav RPGs typ sista 15 åren?


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Det enda problemet jag ser är väl att de förmodligen kommer försöka sätta AAA-priser på dem, om Biomutant är en indikation.

Fast Biomutant kostade ju 498 när det släpptes. Är ju inte riktigt fullpris i alla fall.

Fast tycker AA spel brukar vara lika skoj som AAA spel så kan lika gärna betala fullpris gör dom.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Fast Biomutant kostade ju 498 när det släpptes. Är ju inte riktigt fullpris i alla fall.

Fast tycker AA spel brukar vara lika skoj som AAA spel så kan lika gärna betala fullpris gör dom.

Fast spelet var $59.99 MSRP vid släpp, och det var fullpris om du ville köpa det på t.ex. Steam. Här i Norge låg priset på 649 kr, och gör det fortfarande när det inte är rea. Sen att många återförsäljare släppte det till billigare fysiskt i sina butiker är lite av en annan femma tycker jag, för THQ släppte det officiellt till fullpris

Tycker det sänder lite fel signaler till utgivarna när man är villig att betala fullpris för AA-spel. Allt som då kommer hända är att de drar ner budgeten på framtida spel och så får vi fler spel som Biomutant där, även om somliga tyckte det var kul, var ett spel låtsades vara en större produktion än det faktiskt var, vilket t.ex. recensionerna i stort sett visade.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slimebeast:

Coolt. "Bästa rollspelen" angående Viking, stora ord. ☺️ Inte för att gå för mkt off topic, men kan du nämna några av dina andra fav RPGs typ sista 15 åren?

Pathfinder: Kingmaker, Disco Elysium, Underrail, Witcher 3, Kingdom Come: Deliverance och Age of Decadence är väl några favoriter på senare år. Även Shadowrun-spelen (framför allt Dragonfall). Spelar för närvarande Pathfinder: Wrath of the Righteous som nog också kan hamna i det facket.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Pathfinder: Kingmaker, Disco Elysium, Underrail, Witcher 3, Kingdom Come: Deliverance och Age of Decadence är väl några favoriter på senare år. Även Shadowrun-spelen (framför allt Dragonfall). Spelar för närvarande Pathfinder: Wrath of the Righteous som nog också kan hamna i det facket.

Coolt!


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Fast spelet var $59.99 MSRP vid släpp, och det var fullpris om du ville köpa det på t.ex. Steam. Här i Norge låg priset på 649 kr, och gör det fortfarande när det inte är rea. Sen att många återförsäljare släppte det till billigare fysiskt i sina butiker är lite av en annan femma tycker jag, för THQ släppte det officiellt till fullpris

Tycker det sänder lite fel signaler till utgivarna när man är villig att betala fullpris för AA-spel. Allt som då kommer hända är att de drar ner budgeten på framtida spel och så får vi fler spel som Biomutant där, även om somliga tyckte det var kul, var ett spel låtsades vara en större produktion än det faktiskt var, vilket t.ex. recensionerna i stort sett visade.

Ok, det hade jag ingen koll på, trodde det var satt som ett billigare spel som tex Maneater.

Jo,det är sant. Ser dom att dom kan ta fullpris för vanliga AA spel så kommer säkert en del att utnyttja det. Vissa bolag kör ju på AAA rakt igenom, tex Rockstar och Santa Monica så dom skulle nog inte börja skarva i kanterna, dom säljer ju på kvalite även om det alltid finns buggar. Lite deras grej.
Kan tycka att när tex Nintendo tar fullpris för gamla WiiU spel är under all kritik.

1
Skriv svar