Season 2 försenas för CoD: Modern Warfare 2 och Warzone 2.0

Robot
Season 2 försenas för CoD: Modern Warfare 2 och Warzone 2.0

Spelarönskemål tar två extra veckor att infoga.

#call-of-duty-modern-warfare-2, #warzone-2


Medlem

Tänk om battlefield kunde få sån omsorg vid säsongs släppen

Inaktiv
Skrivet av Lupuzlol:

Tänk om battlefield kunde få sån omsorg vid säsongs släppen

Ärligt talat, för mig i alla fall som kommer från CoD till BF så är skillnaden inte stor. Kanske t om att BF får lite mer kärlek. Utvecklingen CoD haft dom senaste 2-3 åren är riktigt trist. Dom bryr sig minimalt om MP utan det är mest fokus på Warzone.

Ironiskt nog så BF2042 som var (är?) en sådan flopp verkar ha återhämtat sig. Mycket spelare och spelet känns rätt välpolerat numera. Har mer kul i BF just nu än vad jag haft i CoD dom senaste 2-3 åren.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Ärligt talat, för mig i alla fall som kommer från CoD till BF så är skillnaden inte stor. Kanske t om att BF får lite mer kärlek. Utvecklingen CoD haft dom senaste 2-3 åren är riktigt trist. Dom bryr sig minimalt om MP utan det är mest fokus på Warzone.

Ironiskt nog så BF2042 som var (är?) en sådan flopp verkar ha återhämtat sig. Mycket spelare och spelet känns rätt välpolerat numera. Har mer kul i BF just nu än vad jag haft i CoD dom senaste 2-3 åren.

Får vara glad om det kommer 1 ny karta till battlefield, 3 vapen importerade från äldre titlar och att dom fixat nån befintlig karta..

Spelade 2042 senast i morse och fick en bugg som gjorde att vapnen syntes inte för mig själv, så var tvungen att stänga av skiten.. får göra ett nytt försök ikväll.

Medlem

Lugnt, den som väntar på något gott! 😀

Inaktiv
Skrivet av Lupuzlol:

Får vara glad om det kommer 1 ny karta till battlefield, 3 vapen importerade från äldre titlar och att dom fixat nån befintlig karta..

Spelade 2042 senast i morse och fick en bugg som gjorde att vapnen syntes inte för mig själv, så var tvungen att stänga av skiten.. får göra ett nytt försök ikväll.

Hellre det än att ta bort vitala saker i spelet. Hur i helvete kunde dom ta bort hardcore t ex i CoD? Det är så dumt så det finns inga ord för det. Finns ingen som helst logik i varför man gjorde det.

Det största problemet med CoD numera är att dom uppmuntrar till ett stillastående eller sittande gameplay. Det tillsammans med sin SBMM för att dom har sånt mega stånd för att alla ska ligga runt 1.0 i KD. Fotstegen i MWII var (kanske är fortfarande jag har inte spelat det sedan Dec) helt otroliga. Folk hörde ju en över halva kartan och bara inväntar fotstegen. SBMM förstör så jävla mycket med. Hamnar man i en bra, jämn och rolig lobby så blir man bestraffad för det.

BF är inte direkt felfritt heller. Men fan från en som spelat extremt mycket CoD så har dom förbättrat BF rejält sedan den usla launchen. Till skillnad från Activision så verkar Dice faktiskt ta till sig kritiken och lyssna på spelarna och försöka göra nåt åt det. Activision ger blanka fan i spelarna. Så länge folk köper battle pass och skins så skiter dom helt i buggar och spelförstörande saker som dom inför, som ingen fattar varför dom inför. T ex att ta bort hardcore som funnits i vadå? 15 år?

Jag hoppas verkligen fler hoppar av CoD och går till BF t ex. EA är riktiga grisar, men fan alltså Activision är hack i häl.

Medlem

Anledningen till att det är försenat är för att dom respekterar och lyssnar på fansen så mycket.

That's a clever angle.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas de tar bort den där skölden från ryggen på folk. Det är så många som kör den bara för att vara immun mot skada bakifrån. Förutom benen så klart.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Hellre det än att ta bort vitala saker i spelet. Hur i helvete kunde dom ta bort hardcore t ex i CoD? Det är så dumt så det finns inga ord för det. Finns ingen som helst logik i varför man gjorde det.

Det finns Hardcore, går under namnet ”Tier1” bara. Konstigt men sant.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Det finns Hardcore, går under namnet ”Tier1” bara. Konstigt men sant.

Åfan! Tackar

Inaktiv
Skrivet av Mulisha_:

Det finns Hardcore, går under namnet ”Tier1” bara. Konstigt men sant.

Fast det är inte hardcore. Dom la till tier 1 istället för hardcore (långt efter release också) Men hardcore och tier 1 är två helt skilda saker.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Fast det är inte hardcore. Dom la till tier 1 istället för hardcore (långt efter release också) Men hardcore och tier 1 är två helt skilda saker.

Det är det väl ändå inte? Vad är skillnaden menar du? Du byter ju vara ”standard” läget i filter och ändrar till Teir1 så blir allt Hardcore.

Inaktiv
Skrivet av Mulisha_:

Det är det väl ändå inte? Vad är skillnaden menar du? Du byter ju vara ”standard” läget i filter och ändrar till Teir1 så blir allt Hardcore.

Medlem

Ok, så i stort sett så skiljer det 0,20 % i HP. Big deal 😂

Inaktiv
Skrivet av Mulisha_:

Ok, så i stort sett så skiljer det 0,20 % i HP. Big deal 😂

Du tittade inte på videon eller? Det är inte samma sak. Om man spelat dom båda så förstår man att det inte är samma sak.

"There's actual differences to Hardcore and Realism. It's a third mode in-between those two. Hardcore had very little health with a reduced HUD. Realism had standard health, with the exception that any headshot was a 1-shot kill, and zero HUD.
Tier 1 has zero HUD besides blue dots/names over teammates. No hitmarkers, no ammo count, no team score unless you bring up the scoreboard.
The most important difference is that in Tier 1 you have a bit more health than traditional Hardcore. It's less than full health, and any headshot from any weapon is a 1-hit kill. This means that there's a little more counterplay possible in firefights, because assault rifles won't be one-tapping people to the chest. Normally, the M4 at close ranges is a 4-shot kill, but in Tier-1 the M4 at close range has a 3-shot kill.

1. When using care package in hardcore, you would get an audio cue saying what killstreak you picked up. In tier 1, there's no way of knowing until you start using that killstreak, which can be a waste.
2. In this gen, when you are activating a killstreak, all HUD disappears, including the blue dot friendly indicator. The HUD does not come back after like 3-5 seconds which can lead to you unknowingly shooting friendlies.
3. When using the wheelson streak in tier 1, ALL HUD disappears again, and there is no way to know if you are shooting at a friendly or enemy."

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Du tittade inte på videon eller? Det är inte samma sak. Om man spelat dom båda så förstår man att det inte är samma sak.

"There's actual differences to Hardcore and Realism. It's a third mode in-between those two. Hardcore had very little health with a reduced HUD. Realism had standard health, with the exception that any headshot was a 1-shot kill, and zero HUD.
Tier 1 has zero HUD besides blue dots/names over teammates. No hitmarkers, no ammo count, no team score unless you bring up the scoreboard.
The most important difference is that in Tier 1 you have a bit more health than traditional Hardcore. It's less than full health, and any headshot from any weapon is a 1-hit kill. This means that there's a little more counterplay possible in firefights, because assault rifles won't be one-tapping people to the chest. Normally, the M4 at close ranges is a 4-shot kill, but in Tier-1 the M4 at close range has a 3-shot kill.

1. When using care package in hardcore, you would get an audio cue saying what killstreak you picked up. In tier 1, there's no way of knowing until you start using that killstreak, which can be a waste.
2. In this gen, when you are activating a killstreak, all HUD disappears, including the blue dot friendly indicator. The HUD does not come back after like 3-5 seconds which can lead to you unknowingly shooting friendlies.
3. When using the wheelson streak in tier 1, ALL HUD disappears again, and there is no way to know if you are shooting at a friendly or enemy."

Typ exakt det jag skrev med andra ord? Enda skillnaden är 0,20% hp. Sen så slängde du in att det är skillnader i killstreaks. Det kallar inte jag en hel annan sak, är ju fortfarande instakill på headshots mm. Är ju inget konstigt att dom justerar lite killstreaks på ett nytt spel? Det har som förmodligen gjort i det ”vanliga” modet också. Hade aldrig märkt nån skillnad om du inte hade berättat det för mig nu.

Och så spelar jag endast Hardcore. Eller ja, Teir1 nu då.

Inaktiv
Skrivet av Mulisha_:

Typ exakt det jag skrev med andra ord? Enda skillnaden är 0,20% hp. Sen så slängde du in att det är skillnader i killstreaks. Det kallar inte jag en hel annan sak, är ju fortfarande instakill på headshots mm. Är ju inget konstigt att dom justerar lite killstreaks på ett nytt spel? Det har som förmodligen gjort i det ”vanliga” modet också. Hade aldrig märkt nån skillnad om du inte hade berättat det för mig nu.

Och så spelar jag endast Hardcore. Eller ja, Teir1 nu då.

Jag vet inte vad jag ska svara dig längre. I princip hela hardcore communityn inom CoD avskyr Tier 1 för att det inte är Hardcore. Förutom du då. Det är väl bra...för dig antar jag. Det är skillnad på Hardcore i t ex MW19 kontra Tier 1 i MW22 .

1
Skriv svar