Shady konsoler med massor av spel från kända utgivare

Medlem
Shady konsoler med massor av spel från kända utgivare

Jag får ibland reklam från olika konsoler som har massa emulerade spel. Jag vet inte vad denna heter hur mycket jag än försöker hitta det. De visar hur någon bläddrar mellan massa kända spel från alla stora utgivare och att den innehåller 15000 spel. Jag säger inte att spelen funkar eller att något i reklamen stämmer men logotyper och spel som man känner igen flyger ändå förbi som försäljningsargument. All text och priser är översatt av ett program och blir huller om buller.

Hur kan de komma undan med att ha en massa andra utgivares spel (eller ge sken av det) till försäljning? Nintendo brukar ju go nuts på sånt. Vem tillverkar de här konsolerna?

Inaktiv
Skrivet av Augustus:

<Uppladdad bildlänk>

Jag får ibland reklam från olika konsoler som har massa emulerade spel. Jag vet inte vad denna heter hur mycket jag än försöker hitta det. De visar hur någon bläddrar mellan massa kända spel från alla stora utgivare och att den innehåller 15000 spel. Jag säger inte att spelen funkar eller att något i reklamen stämmer men logotyper och spel som man känner igen flyger ändå förbi som försäljningsargument. All text och priser är översatt av ett program och blir huller om buller.

Hur kan de komma undan med att ha en massa andra utgivares spel (eller ge sken av det) till försäljning? Nintendo brukar ju go nuts på sånt. Vem tillverkar de här konsolerna?

Det är maskiner med olicensierad mjukvara.
Minns när minikonsollerna från Nintendo kom.
Det kom snabbt kinakopior som hade "alla" nintendo spel än bara dom begränsade som var i Nintendos officiella.
Dom fungerade iaf väldigt otillfredsställande med många spel men en del fungerade.

Medlem

Kina: Copyrightlagar, e det nån sorts svamp eller?

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Är väl som när man kunde köpa solblekta Gameboy-kassetter på charterresan förr i tiden; 1500 spel som visar sig vara 5 halvtaskiga emuleringar och 1495 genvägar döpta som andra spel.

Geeks Gaming
Skrivet av Augustus:

<Uppladdad bildlänk>

Jag vill ha länkar till grejerna! 😁

Just den bilden visar ”moonlight” som är en streamingklient som ger dig möjligheten att spela tusentals spel men då streamat från din dator.
Kanske det man menar? 🤷‍♂️

Medlem

Köp inte sånt, är ju mer eller mindre att ge pengar till kriminella.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ser ut som en av Anbernic´s konsoller. Kanske den här:

https://anbernic.com/products/rg353v-rg353vs

Finns en hel del handhållna konsoller som inriktar sig på emulering. Anbernic är väl en av de stora tillverkarna. Jag tror de flesta av deras maskiner är helt ok men det verkar som att Ayn är ett strå vassare. Är det inbyggda spel så ska du dock inte köpa den. Tillverkarna av konsollerna skickar inte med spel.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Köp inte sånt, är ju mer eller mindre att ge pengar till kriminella.

Jag har inga som helst planer på att köpa! 😄 Jag är bara nyfiken på fenomenet.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Bra! Tror inte alltid alla tänker på det när man köper illegala kopior av allt mellan himmel och jord.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ja, det är en bra fråga. Ställ den på Quora eller Reddit så får du nog ett bra svar.

Medlem

Själva enheterna var ju dock riktigt snygga, skulle gärna köpa en sån om det var tillräckligt kraftigt för att kunna emulera utan lagg.

Medlem

Denna kanal brukar köra recensioner på diverse piratkonsoler:

https://www.youtube.com/@rerez

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Det är maskiner med olicensierad mjukvara.
Minns när minikonsollerna från Nintendo kom.
Det kom snabbt kinakopior som hade "alla" nintendo spel än bara dom begränsade som var i Nintendos officiella.
Dom fungerade iaf väldigt otillfredsställande med många spel men en del fungerade.

Skulle inte våga lämna en sån där på laddning över natten i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Själva enheterna var ju dock riktigt snygga, skulle gärna köpa en sån om det var tillräckligt kraftigt för att kunna emulera utan lagg.

Det hela med att bundla spel är ju suspekt såklart, men hårdvaran brukar ändå vara väldigt kompetent i många av dessa:

Medlem
Skrivet av eld:

Det hela med att bundla spel är ju suspekt såklart, men hårdvaran brukar ändå vara väldigt kompetent i många av dessa:

https://www.youtube.com/watch?v=O-3qVGSx60E

Började googla runt och slutade med att jag råkade beställa en miyoo mini plus... Inga thumb sticks, men insåg att jag ändå mest vill spela gamla gameboy, nes, snes och segaspel.

eld
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Började googla runt och slutade med att jag råkade beställa en miyoo mini plus... Inga thumb sticks, men insåg att jag ändå mest vill spela gamla gameboy, nes, snes och segaspel.

yep, känns helt rätt, håller man sig till gamla konsoler så får man oftast något litet, bra och prisvärt!

Medlem

Jag är lite sugen på en Ayn Odin. Mest för att köra DC spel när man är ute på äventyr. Tar emot lite bara att betala 3000 för att spela dreamcast på tåget.

https://www.ayntec.com/collections/odin/products/odin

1
Skriv svar