Jurassic Park Classic Games Collection har släppts

Robot
Jurassic Park Classic Games Collection har släppts

Holy f**king shit, it’s a dinosaur!

#Jurassic-park, #NES, #SEGA, #SNES


It's not a lake, it's an ocean

Fysisk utgåva verkar vara slutsåld hos Limited Run. Hoppas de pressar fram fler.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag är svag för samlingar med retrospel så jag blir lite sugen även fast jag aldrig spelat något av spelen eller är speciellt förtjust i Jurassic Park.

Medlem

"This release includes a lineup of seven classic titles updated to include save state support new in-game maps, and various quality-of-life fixes."

Trevligt! Minns att SNES-versionen inte gick att spara i så detta är ju välkommet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Trevligt! Minns att SNES-versionen inte gick att spara i så detta är ju välkommet.

Brukade hyra SNES-versionen och hade alltid kul med den. FPS-delarna var väldigt imponerande på sin tid.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Brukade hyra SNES-versionen och hade alltid kul med den. FPS-delarna var väldigt imponerande på sin tid.

Ja, det var tider.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

"This release includes a lineup of seven classic titles updated to include save state support new in-game maps, and various quality-of-life fixes."

Trevligt! Minns att SNES-versionen inte gick att spara i så detta är ju välkommet.

Nä just det, var ett av de där konstiga spelen som var mer som ett RPG, men inte hade sparning. Ett annat var ju Rygar på NES...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Undrar om 3d bitarna i Snes versionen kommer rulla i lika dålig framerate som på snes, det hade ju vart lite kul om de fixat det.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Brukade hyra SNES-versionen och hade alltid kul med den. FPS-delarna var väldigt imponerande på sin tid.

Tycker spelet mest var frustrerande.
FPS delen var väll coolt för sin tid men led av att dom spottande dinosaurierna kunde spotta på en genom dörrarna.
Inget bra minne och absolut inget sug för denna samling.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

"This release includes a lineup of seven classic titles updated to include save state support new in-game maps, and various quality-of-life fixes."

Trevligt! Minns att SNES-versionen inte gick att spara i så detta är ju välkommet.

Spelade enbart snes-versionen och hade kul vad jag vill minnas men det där med sparfunktion kan ju ha varit anledningen till varför jag aldrig kom speciellt långt^^.

Blev även jag impad av 3D-delarna även om det var hackigt som bäst😄. Skön musik har jag för mig att det hade också.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä just det, var ett av de där konstiga spelen som var mer som ett RPG, men inte hade sparning. Ett annat var ju Rygar på NES...

Skrivet av gorbatjov:

Spelade enbart snes-versionen och hade kul vad jag vill minnas men det där med sparfunktion kan ju ha varit anledningen till varför jag aldrig kom speciellt långt^^.

Blev även jag impad av 3D-delarna även om det var hackigt som bäst😄. Skön musik har jag för mig att det hade också.

Klarade aldrig ut SNES-versionen på grund av detta. Ja, musiken är riktigt groovy och 3D-perspektivet var häftigt, nästan lite otäckt ibland. Minns särskilt banan med "hissmusiken". Kunde stanna upp någon minut bara för att lyssna lite.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Fysisk utgåva verkar vara slutsåld hos Limited Run. Hoppas de pressar fram fler.

Det händer nästan aldrig om det är deras produkt. Men håll koll på eBay och tradera. De brukar ofta syns upp där. Och detta är inte direkt någon megahype så det borde gå att få för ett vettigt pris. När det väl dyker upp. LR kan ju ha en produktionstid på 1-2 år. Väntar fortfarande på mitt Radiant Silvergun från dem.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Kollade lite på en testspelning av denna samlingen.
Intrycken var att det verkar vara lite av ett hafsverk...
Ljudeffekter som saknas, bilder på karaktärer som blivit ersatta, vissa framerateproblem, speltitlar som fattas från samma gen, o.s.v.
Vad är meningen med att släppa en fysisk utgåva om den inte ens komplett och färdig?

Medlem

Som barn brukade jag övertyga min mamma om att hyra Jurassic Park på SNES när vi var och hyrde film, men jag minns också att det var ett väldigt... svårt spel som barn att förstå. FPS delen var ju så otroligt långsam och trög att det var både problem med att ens överleva där inne, än värre att förstå var du var, hade varit eller var på väg.

En del av mig vill slänga mig över det här för att återuppleva gamla minnen, en annan del av mig tänker att inte ens med nostalgiglasögonen är det särskilt bra minnen jag skulle återuppleva så...


signatur

Heja Blåvitt

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mike Stranéus:

Det händer nästan aldrig om det är deras produkt. Men håll koll på eBay och tradera. De brukar ofta syns upp där. Och detta är inte direkt någon megahype så det borde gå att få för ett vettigt pris. När det väl dyker upp. LR kan ju ha en produktionstid på 1-2 år. Väntar fortfarande på mitt Radiant Silvergun från dem.

Ja, tyvärr får det väl bli så. Vet inte alls i vilken upplaga de har producerat men det blev ju slutsålt på nolltid så den måste vara ganska begränsad ändå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar