Star Wars: Battlefront Classic Collection totalsågas av pc-spelarna
"Jag visste inte att det var möjligt att göra färdiga spel ofärdiga, men här står vi."
#Aspyr, #Star-wars-battlefront
Det är ändå en bedrift att lyckas få filstorleken på båda spelen att gå från drygt 11GB till 62GB när texturerna i remastern ser ut som som skräp.
Har de ens gjort något med texturerna? Vad jag har förstått så har de bara portat Xbox-versionen till pc, gjort plattformsexklusivt DLC tillgängligt för alla och slängt på en prislapp. Verkar verkligen som att det är minimalt med arbete.
Multiplayer är den stora behållningen med spelen för många, men trots det fanns det inledningsvios bara tre dedikerade servrar (fler har dock lagts till i efterhand) med plats för 64 spelare vardera, vilket tvingat folk att lägga upp egna servrar.
Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?
Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?
Möjligheten är absolut positiv, tvånget är negativt. Att ha officiella, högpresterande servrar vid släpp av multiplayer-spel tycker jag att man kan kräva, och det verkar Aspyr hålla med om, eftersom de lagt till betydligt fler officiella servrar i efterhand.
Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?
Kan jämföras med att ett bilmärke säljer en bil utan möjlighet at lämna in den på en verkstad. Du kan köpa delarna själv och reparera den men du kan inte lämna in den på en verkstad.
Möjligheten är absolut positiv, tvånget är negativt. Att ha officiella, högpresterande servrar vid släpp av multiplayer-spel tycker jag att man kan kräva, och det verkar Aspyr hålla med om, eftersom de lagt till betydligt fler officiella servrar i efterhand.
Skulle säga att det beror helt på titel-typ och storleken på studion/utgivaren.
Servrar kostar multum. I förlängning ser jag därför att en indie eller AA-utvecklare tillhandahåller self-hosting som enda alternativet, och att de sedan spenderar pengarna på annat håll. Annat blir det såklart om spelet har någon form av rankningslista eller annars kräver integritet för anti-fusk eller dylikt.
Ett företag som EA har dock ingen ursäkt att inte tillhandahålla officiella servrar att spela på oberoende av speltyp när det kommer till flerspelarlägen.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >
Kan jämföras med att ett bilmärke säljer en bil utan möjlighet at lämna in den på en verkstad. Du kan köpa delarna själv och reparera den men du kan inte lämna in den på en verkstad.
Om alternativen är "Du kan bara låta någon annan laga din bil på verkstad, du kan inte laga den själv" och "Du kan laga din bil själv hur mycket du vill, och om det finns tid så kan du få laga den på verkstad ibland" så väljer jag gladeligen det senare.
Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?
Folk är dumlata nu för tiden.
Det är ju precis så här det var när de begav sig från början i mitten av 00-talet. Detta med dåliga kontroller, knepig prestanda osv. Ändå håller folk på och har tokhyllat detta över de nya Battlefront-spelen med deras fiktiva minnen om att det var så jäkla bra på alla håll och kanter.
Det här med servrarna är ju egentligen en piss i mississippi, kolla Quake 1 remaken, efter ett par dagar så fanns det i princip 10-20 spelare online samtidigt. Detta spel lär ha exakt samma utveckling, att till nästa helg räcker det med 3 servrar för att hosta alla spelare.
Tänker också att de inte räknade med någon större anstormning till spelet då det är ett omsläpp.
"Writer and Fighter"
Skulle säga att det beror helt på titel-typ och storleken på studion/utgivaren.
Servrar kostar multum. I förlängning ser jag därför att en indie eller AA-utvecklare tillhandahåller self-hosting som enda alternativet, och att de sedan spenderar pengarna på annat håll. Annat blir det såklart om spelet har någon form av rankningslista eller annars kräver integritet för anti-fusk eller dylikt.
Ett företag som EA har dock ingen ursäkt att inte tillhandahålla officiella servrar att spela på oberoende av speltyp när det kommer till flerspelarlägen.
Nu är det ju dock Aspyr som står som både utvecklare och utgivare för den här styggelsen, och det är väl ingen studio med EA-budget direkt. Även om Embracer har kvar den delen av Saber Interactive. Känns inte direkt som Aspyr går särskilt bra nuförtiden.
Jag har haft skit roligt det lilla jag spelat är dock inte förvånad att det gnälls så mycket det hör ju till normalitet idag!
Visst kan jag hålla med i att det blir tröttsamt med gnällande för gnällandets skull, men man måste ju samtidigt få framföra kritik. Och här finns det verkligen rätt konkreta saker att kritisera - som nämnts, att de lyckas ta assets som för en drös år sedan tog upp 11GB, inte förändra dem alls, och nu tar de på något magiskt vänster upp 62GB, det är nästan imponerande kasst.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nu är det ju dock Aspyr som står som både utvecklare och utgivare för den här styggelsen, och det är väl ingen studio med EA-budget direkt. Även om Embracer har kvar den delen av Saber Interactive. Känns inte direkt som Aspyr går särskilt bra nuförtiden.
Ah missade den biten, tog lite för givet att det var EA bakom då de haft den IP:n länge - men det kontraktet löpte väl ut förra året eller något nu när jag tänker efter.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >
Nu är det ju dock Aspyr som står som både utvecklare och utgivare för den här styggelsen, och det är väl ingen studio med EA-budget direkt. Även om Embracer har kvar den delen av Saber Interactive. Känns inte direkt som Aspyr går särskilt bra nuförtiden.
Visst kan jag hålla med i att det blir tröttsamt med gnällande för gnällandets skull, men man måste ju samtidigt få framföra kritik. Och här finns det verkligen rätt konkreta saker att kritisera - som nämnts, att de lyckas ta assets som för en drös år sedan tog upp 11GB, inte förändra dem alls, och nu tar de på något magiskt vänster upp 62GB, det är nästan imponerande kasst.
Väljer man att vara negativ och se värden på det viset så sure! Jag skiter faktiskt fullständigt i att spelet ligger på den storleken den gör skadar inte mig ett skit! Ang kontrollerna.. spelet har precis släppts så sitt ner o båten!
Ibland undrar jag om det helt enkelt är brist på kompetens inom spelbranschen. Att det finns för många spelstudios och projekt i förhållande till spelutvecklare som faktiskt vet vad dom gör.
Instämmer helt. Har haft en teori att alla spelmotorer som gör det ”enkelt” att göra spel idag gör alla en björntjänst. Precis som i övrig mjukvaruutveckling så är det viktigt att kunna grunderna i programmering för det du gör.
Dagens starka datorer gör att det kan ”fuskas” utan att man straffas för det.
Nu vet jag ej bakgrunden till detta spel men det är ett generellt synsätt jag har.
Väljer man att vara negativ och se värden på det viset så sure! Jag skiter faktiskt fullständigt i att spelet ligger på den storleken den gör skadar inte mig ett skit! Ang kontrollerna.. spelet har precis släppts så sitt ner o båten!
Men... alltså, det måste ju gå att framföra kritik på saker som inte uppskattas, blir ju tämligen jobbigt för sådana som levererar annars att veta hur något uppfattas? Kul att det inte för dig är ett problem, det betyder inte att det inte är ett problem punkt.
Som sagt, skitkul att du tycker produkten är okej, men hur positiv du än är så är din upplevelse inte nödvändigtvis representativ för köparna, precis som en negativ upplevelse inte behöver vara det heller. Men det är viktigt att båda kan få höras (utan att de nödvändigtvis måste lyftas fram som "rätt" eller "fel").
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Wait what? Sedans när har tvingat folk att lägga upp egna servrar blivit något negativt? Det går ju nästan inte hitta ett spel idag där man får möjligheten att själv lägga upp servrar, så att den möjligheten finns får en fet tumme upp av mig. Att det då resulterar i att utvecklarna själva inte host:ar så många spelservrar och man får köra de själv är väl inget problem alls?
Saknar också det i de flesta spelen idag!