Svenska spelveteraner visar upp actionspelet Jump Ship

Robot
Svenska spelveteraner visar upp actionspelet Jump Ship

Ratta rymdskepp, utkämpa FPS-strider och samarbeta.

#Jump-ship, #Keepsake-games


Gnällkuk

Blir att wishlista, det här såg ut att vara right up my alley!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så detta har samma koncept som Helldivers II, eller vad är skillnaderna?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk
Skrivet av conthox:

Så detta har samma koncept som Helldivers II, eller vad är skillnaderna?

Såg mer likt Destiny än Helldivers 2. Detta har FPS och rymdflygande i kombination med områden som kan vara slutna, rymdbas etc. I Helldivers 2 är det ju alltid på planetens yta man befinner sig och inget rymdflygande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Detta ser riktigt spännande ut och unikt

Medlem

Svenska Spelundret fortsätter att leverera!

Releasehästryttare

Skall vi vara verkliga här så ser det ut att vara svinkul med 3 man känner, men har lärt mig av DRG att spelar man med randoms så springer alla runt själva och försöker soloa nivåerna.

Så till exempel gömma sig och det andra kommer inte gå i verkligheten.

Medlem
Skrivet av conthox:

Så detta har samma koncept som Helldivers II, eller vad är skillnaderna?

I Helldivers 2 uppgraderar du din utrustning på skeppet och sen utför du väldigt specifika uppdrag på olika planeter. Exempelvis döda två specifika fiender, gör geologisk undersökning av marken eller stoppa olovliga sändningar av propaganda.
Detta verkar mer handla om att utforska olika planeter. Du kan ju även styra ditt skepp och använda det i strider, något som inte går i Helldivers.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Såg mer likt Destiny än Helldivers 2. Detta har FPS och rymdflygande i kombination med områden som kan vara slutna, rymdbas etc. I Helldivers 2 är det ju alltid på planetens yta man befinner sig och inget rymdflygande.

Jo, men jag menade mer själva konceptet: In, loota, ut med looten. Dör du så förlorar du looten. Osv. För det är väl så Helldivers II funkar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jaaaaaa! Trodde det var multi först.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

I Helldivers 2 uppgraderar du din utrustning på skeppet och sen utför du väldigt specifika uppdrag på olika planeter. Exempelvis döda två specifika fiender, gör geologisk undersökning av marken eller stoppa olovliga sändningar av propaganda.
Detta verkar mer handla om att utforska olika planeter. Du kan ju även styra ditt skepp och använda det i strider, något som inte går i Helldivers.

Menade mer konceptet, se mitt svar ovan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Såg riktigt nice ut! Blir att hålla ögonen på


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Gnällkuk
Skrivet av conthox:

Jo, men jag menade mer själva konceptet: In, loota, ut med looten. Dör du så förlorar du looten. Osv. För det är väl så Helldivers II funkar?

Och en myriad andra spel. De har likheter, men inte så pass mycket att det känns som ett spel med samma koncept.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Och en myriad andra spel. De har likheter, men inte så pass mycket att det känns som ett spel med samma koncept.

Aight. Tack för svar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hyperspace: pirates of atira har varit spelbart ett tag nu. Att de byter namn på projektet är en aning udda men det kanske säljer bättre. För er som inte vet det, så har deras utvecklingsalpha varit helt gratis att ladda hem och spela ihop sedan ett tag tillbaka. Allt man behövde göra var att ta sig in på deras discord 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Ser spännande ut, känns lite som de intressanta delarna av Star Citizen utan allt kladd. Blir att hålla ett öga på det!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ser lite ut som lethal company fast med en budget och gameplay, iaf i tanken att man går in, samlar loot och sen extractar.

ser riktigt intressant ut, mitt intresse kommer vara direkt kopplat till hur intressant progression är, personligen skulle jag vilja se gear/vapen med stats så det finns en grind, samt passives som sker över meta-progression med typ ens skepp eller nått. vill se något som ger mig anledning att spela mer än dom få initiella timmarna innan loopen blir för tydlig och man tappar intresse.

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Hyperspace: pirates of atira har varit spelbart ett tag nu. Att de byter namn på projektet är en aning udda men det kanske säljer bättre. För er som inte vet det, så har deras utvecklingsalpha varit helt gratis att ladda hem och spela ihop sedan ett tag tillbaka. Allt man behövde göra var att ta sig in på deras discord 🙂

Se där ja. Jag tyckte att det såg bekant ut. En av utvecklarna skrev ju lite om det här i forumet för några år sedan.

Medlem

Hoppas det finns matchmaking och inte endast är "bjud in 3 polare och lira co-op" då tror jag spelet är dead on arrival. Sen vill jag också ha meningsfull progression som Piigge var inne på. Mycket stats, vapen, gear, meta progression på sitt skepp osv. Gärna ett saftigt "end game" med bossar, högre svårighetsgrader och liknande med, blir för repetitivt annars imo.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jo, men jag menade mer själva konceptet: In, loota, ut med looten. Dör du så förlorar du looten. Osv. För det är väl så Helldivers II funkar?

Det finns prover som man stöter på och kan samla på sig under uppdragen som man sen använder för att lägga till uppgraderingar till sitt skepp. Det är bara dom man förlorar om man dör. Men du kan pocka upp dom igen om du hittar var du dog.
Sen finns det olika valutor också.
Man tjänar pengar på varje uppdrag som man kan använda för att köpa nya stratagems, vilket är vapen eller någon form av artilleri som skjuts ner från ditt skepp under uppdrag.
Man tjänar medaljer genom att slutföra dagliga eller veckouppdrag. Du får också ett antal medaljer varje gång du klarar ett uppdrag. Ju svårare uppdrag desto fler medaljer. Dessa går också att hitta under uppdrag på planeten. Har du plockat upp dom blir du inte av med dom om du dör så länge du klarar uppdraget. Medaljerna använder du för att låsa upp ny utrustning till din karaktär. Vapen, rustningar, handgranater etc.
Den sista valutan är premiumvalutan som du kan köpa rustningar för. Det brukar finnas två rustningar och två hjälmar per dag.
Du kan både köpa för riktiga pengar eller hitta på planeten under uppdrag. Du blir inte av med dessa heller om du dör men du måste klara uppdraget.
Så jag skulle säga att Helldivers 2 handlar mer om att slutföra uppdrag än att samla loot.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det finns prover som man stöter på och kan samla på sig under uppdragen som man sen använder för att lägga till uppgraderingar till sitt skepp. Det är bara dom man förlorar om man dör. Men du kan pocka upp dom igen om du hittar var du dog.
Sen finns det olika valutor också.
Man tjänar pengar på varje uppdrag som man kan använda för att köpa nya stratagems, vilket är vapen eller någon form av artilleri som skjuts ner från ditt skepp under uppdrag.
Man tjänar medaljer genom att slutföra dagliga eller veckouppdrag. Du får också ett antal medaljer varje gång du klarar ett uppdrag. Ju svårare uppdrag desto fler medaljer. Dessa går också att hitta under uppdrag på planeten. Har du plockat upp dom blir du inte av med dom om du dör så länge du klarar uppdraget. Medaljerna använder du för att låsa upp ny utrustning till din karaktär. Vapen, rustningar, handgranater etc.
Den sista valutan är premiumvalutan som du kan köpa rustningar för. Det brukar finnas två rustningar och två hjälmar per dag.
Du kan både köpa för riktiga pengar eller hitta på planeten under uppdrag. Du blir inte av med dessa heller om du dör men du måste klara uppdraget.
Så jag skulle säga att Helldivers 2 handlar mer om att slutföra uppdrag än att samla loot.

Ah ok, tack för svar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ah ok, tack för svar

Inga problem


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det känns som man kommer kunna ha riktigt kul med polarna i det här spelet, taggad!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Se där ja. Jag tyckte att det såg bekant ut. En av utvecklarna skrev ju lite om det här i forumet för några år sedan.

Yes, det var via fz som jag fick upp ögonen för spelet så cirkeln e sluten nu 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Första gången jag blir imponerad av unity. Ser riktigt fett ut.

1
Skriv svar