Godzilla: Minus One - Ren cinematisk magi

Medlem

Var går den att se?

Moderator | Testpilot
Skrivet av baxtex:

Var går den att se?

Netflix!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kvällen räddad!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Kände själv att filmen är väldigt överskattad när jag väl såg den. Visst, de har fått till det jäkligt bra med den lilla budgeten de hade, men det var riktigt intetsägande action och storyn var lite väl klychig och många av karaktärerna kändes ovanligt gnälliga för att vara en japansk film.
Ok film, men inte mer än så. Förväntade mig bra mycket mer efter alla lovord.

Håller helt med, speciellt efter man såg audience och critics score på rotten tomatoes t.ex. Upplägget är intressant men pacing är off emellanåt, går för snabbt från scen till scen. EN hel del japanskt ”överspel” som gör det svårt att relatera till karaktärerna och som ovanstående skrev, lite väl klyschigt emellanåt. Nä, sorry nu, underhållande rulle men långt från bästa i år hittills.

Jag är ingen större expert på japansk film MEN jag har sett några dramer som är mycket mer low key i skådespeleriet och där man kan relatera mycket bättre med karaktärerna. Detta känns mer som en anime än live action nästan. Tror det är en film menad mest för japanska Godzilla-nostalgiker än någonting annat.

Medlem

nja rätt medioker.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Såg den för ett tag sen, var väldigt hypad sen den första teasern släpptes.

Tyvärr levde den inte riktigt upp till vad jag trodde det skulle vara. Hade hoppats på något mörkare. Karaktärerna kändes även alldeles för "anime"-iga, för överdrivna och överdramatiserade.

Hade hoppats på något mer likt Shin Godzilla i tonen.

Med det sagt var den inte dålig, men inte riktigt vad jag hade hoppats på.

Betyg 3/5

Musiken var grym, framförallt när dom körde på klassiska temat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg halva sen stängde jag av. Den var verkligen inte bra.
Jag älskar Godzilla serien Monarch, 100 gånger bättre.

Till Godzilla minus one försvar så har de gjort en väldigt snygg film med liten budget. Synd att den inte lever upp till hypen.

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Såg halva sen stängde jag av. Den var verkligen inte bra.
Jag älskar Godzilla serien Monarch, 100 gånger bättre.

Till Godzilla minus one försvar så har de gjort en väldigt snygg film med liten budget. Synd att den inte lever upp till hypen.

Håller med, Monarch-serien var oväntat grym faktiskt!

Medlem

Såg den nu ikväll, Nää, det här var inget att hänga i julgranen.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Överskattad, lite väl långsam och känslosam för min del, en helt ok film så sett, men lite väl gnälliga karaktärer. Filmen är sevärd, snyggt med så liten budget ska tilläggas.


signatur

Retro.

Medlem

Är inte så mycket för stora monster filmer, men den här verkar kanon bra. Bra recension! Synd att den inte dök upp på bio där jag bor, men jag tänkte se den genom Bigscreen VR istället.

Medlem

Massivt överhypad. Tänker man lite på saken så kan jag inte ens se att det går skriva vettiga Godzilla filmer. Godzilla x Kong är dum popcorn, här är det lite för allvarligt men samtidigt väldigt dumt. Det är ju Godzilla.
Trots 2 miljoner superhjälte filmer så är nog de flesta av dessa mer intressanta än vilken Godzilla film som helst.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Kände själv att filmen är väldigt överskattad när jag väl såg den. Visst, de har fått till det jäkligt bra med den lilla budgeten de hade, men det var riktigt intetsägande action och storyn var lite väl klychig och många av karaktärerna kändes ovanligt gnälliga för att vara en japansk film.
Ok film, men inte mer än så. Förväntade mig bra mycket mer efter alla lovord.

Håller helt med jag hade läst mycket hur alla tyckte den var den bästa Godzilla filmen och i alla fall jag blev väldigt besviken,visst det är ett hyfsat slut krigs drama men så fort Godzilla visade sig syntes det lång väg att det var konst gjort ,när Godzilla var i vatten var det hyfsat ok men inte annars ,var länge sen jag blev så besviken på en film.

Medlem

Helt ok men inget mer..

Medlem
Skrivet av baxtex:

Var går den att se?

Netflix & MAX


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Kontot avslutas
Skrivet av KingCobra:

Såg halva sen stängde jag av. Den var verkligen inte bra.
Jag älskar Godzilla serien Monarch, 100 gånger bättre.

Till Godzilla minus one försvar så har de gjort en väldigt snygg film med liten budget. Synd att den inte lever upp till hypen.

Det är typ första halvan av filmen som är extremt seg, den blir lite bättre mot slutet.

Medlem

Härlig film, tack för recensionen. Höll just på att kolla igenom de senaste årens Godzilla-filmer, och den här stack verkligen ut i mängden tack vare miljöerna och atmosfären i efterdyningarna av Japans sida av andra världskriget. Fick mig att börja fundera på vad Japans motiv till deras ställningstagande i kriget var, ett område jag aldrig funderat på tidigare.

Sevärd film, ifall man inte bara är ute efter stel hollywood-action.

Medlem
Skrivet av Ender:

Härlig film, tack för recensionen. Höll just på att kolla igenom de senaste årens Godzilla-filmer, och den här stack verkligen ut i mängden tack vare miljöerna och atmosfären i efterdyningarna av Japans sida av andra världskriget. Fick mig att börja fundera på vad Japans motiv till deras ställningstagande i kriget var, ett område jag aldrig funderat på tidigare.

Sevärd film, ifall man inte bara är ute efter stel hollywood-action.

Kan rekommendera podcasten Hardcore History, serien Supernova in the east. 6 avsnitt på 5h var kring Japans upptakt och medverkan i kriget.

12
Skriv svar