Spel du önskar du kunde spela för första gången igen
Ultima Online och Shenmue var två upplevelser som var så totalt annorlunda mot allt annat jag spelat. Jag fastnade fullständigt i de där världarna och hoppas att jag får uppleva det igen – känslan av något helt nytt, storslaget och ambitiöst som jag inte vill släppa taget om. World of Warcraft vid lanseringen, Red Dead Redemption 2 och Morrowind är uppe och nosar i nästan samma höga nivå.
The Elder Scrolls II: Daggerfall, utan tvekan.
Andra val skulle nog bli World of Warcraft.
Som tredje väljer jag Mass Effect trilogin.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Disco Elysium hade varit något att sätta sig med för första gången igen.
Även Subnautica. Vilken upptäckarglädje!
Instämmer i Disco, jisses vad den berättelsen har legat kvar länge i mitt sinne. Är ungefär en gång i veckan som jag drar igång deras soundtrack också.
Lägger även till Outer Wilds och Return of the Obra Dinn, båda två som gör sig bara en gång, men jävlar vad de lämnar spår efter sig.
Spelade aldrig wow men tycker det verkar coolt. Det hade varit kul att få vara med i wow-starten, men jag vill inte ändra hur mitt liv i gaming varit. Typ en time machine till ungdomen o vara nörd med polarna i några år sen återkomma till detta liv med minnen kvar på något sätt
Tibia (Var lite för ung och hade bara en kusin som spelade och som också introducerade mig)
Morrowind
Zelda A Link To The Past
Stardew Valley
Det där zelda spelet var väldigt magiskt, spelade igenom det med farsan när jag var väldigt ung.
Another world (Amiga), Half-life Alyx (nog nr ett för mig), Subnautica, Impossible mission (c64), Wings (Amiga), IT came from the desert (Amiga), Mafia (originalet inte remaken)
Half life alyx var otroligt, jag slog sönder en lampa samt dukade för en headcrab o skadade knät i golvet. Sprang in i en vägg också men det gjorde inte ont. Otroligt läskigt spel vid ett speciellt kapitel..