Hideo Kojima tacksam för fysiska filmer i denna era av subscription-tjänster - Vilka är hans filmval?

Medlem
Hideo Kojima tacksam för fysiska filmer i denna era av subscription-tjänster - Vilka är hans filmval?

Jo, så Hideo Kojima är väldigt tacksam för en fysisk filmsamling eftersom det, i hans egna ord, i denna era av "subscription services" inte finns så mycket tillgängligt från 50- och 60-talen. Tittar man på till exempel Netflix skulle jag själv säga att det finns inte så mycket från 70, 80- eller 90-talen heller.

Jag tyckte bara det var en mycket intressant video som jag bara råkade stötta på på youtube och tänkte dela med mig av här. Kanske få till en liten diskussion om hur folket här på FZ tycker om det som Hideo Kojima säger, förlorar vi inte ett helt kulturarv på grund av alla dessa digitala tjänster? Jag vill minnas en tid, och detta var på 2000-talet, när man kunde gå till en av flera videobutiker och välja och vraka i ett stort utbud av nya och gamla filmer, blockbusters, B-filmer och stora, kända klassiker från 60, 70, 80- och 90-talen, allt samlat under samma tak, på en och samma plats, inte som nu för tiden när man måste hålla koll på vilket filmbolag var det som gjorde den filmen nu igen, var det Paramount, Universal eller vad och behöva ha 10 olika tjänster samtidigt som ändå inte täcker allt.

Eller någon kanske bara vill diskutera Hideo Kojimas egna filmval? 🙂

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Redaktör
Ponny

En "walk-in closet" i min smak.

Jag har själv en jättehylla med spel och filmer. Men det blir färre och färre fysiska inköp. Trist. Minns hur magiskt jag tyckte det var med DVD-boxar. Senaste jag köpte nån film var nog... nä, kan inte minnas det. Streaming-tjänster är förbaskat smidiga, men man är ju lite i streaming-jättarnas "våld".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har en del filmer på Bluray. Jag hade mycket mer tidigare men behövde göra mig av med mycket pga platsbrist. Gav mycket till en filmgalning som jag vet kommer uppskatta det länge.

Medlem

Ser aldrig om film men med streamingtjänsterna lär ingen annan heller göra det om 30 år då de flesta serier och filmer kommer försvinna.

1
Skriv svar