Kolla in Titan Quest 2 – trailer släppt
Såg TQ2 lite...konstigt ut? Svårt att sätta fingret på vad men det kändes inte riktigt rätt.
Fick samma känsla, något känns ofärdigt (gissar detta är en väldigt tidig build, men stod inget om det i videon?), något fattas. Nu när vi har andra spel som i princip gör samma sak (POE 2, D4, No rest for the wicked) och nu även titan quest. Blir svårt att skilja sig från mängden när allt börjar se likadant ut.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Njaa. Känns som dom kör på alldeles för säkra kort.
Hoppas det inte blir ett Dungon Siege 3... första känslan jag tyvärr fick.
Men då är det ju tur att original-utvecklarna fortsätter sin resa med ständigt nya uppdateringar för Grim Dawn.
För övrigt det bästa arpg som släppts sen D2.
Men hoppas jag har oändligt fel, för det här är ett spel jag längtar efter
Blir deprimerad av kommentarerna och alla orimliga krav.
Det enda ARPG jag nånsin riktigt gillat (älskat) är Titan Quest och jag tycker detta ser helt perfekt ut.
Samma visuella stil som ettan (snäppet mindre stiliserad dock), harmoniska färger, behagliga miljöer, måttfull gällande effekter och combat, underbar musik.
Jag hoppas de står emot att influeras av andra ARPGs och bara gör ett nytt Titan Quest med dagens teknik.
Memento Mori
Blir deprimerad av kommentarerna och alla orimliga krav.
Det enda ARPG jag nånsin riktigt gillat (älskat) är Titan Quest och jag tycker detta ser helt perfekt ut.
Samma visuella stil som ettan (snäppet mindre stiliserad dock), harmoniska färger, behagliga miljöer, måttfull gällande effekter och combat, underbar musik.
Jag hoppas de står emot att influeras av andra ARPGs och bara gör ett nytt Titan Quest med dagens teknik.
Jag tror det blir flopp om de försöker förändra konceptet bakom Titan Quest. Håller de sig till originalets recept men kanske lägger in lite av de innovationer runt loot etc som Grim Dawn tagit fram genom åren så har de nog en vinnare.
Grim dawn är byggt på gamla Titan Quest motorn samt behåller mekaniken och har utvecklats därifrån.
Den korta glimt de gav av möjligheten att slotta modifikationer till abilities i skilltree luktar lite som att man sneglat på PoE och vill få in ett moment kopplat till abilities via loot som inte bar är +x till abilities, men på sitt eget sätt. Vi får se hur det blir.
Hoppas att det blir bra, gillar det mytologiska som titan quest 1 hade, lite svårt för inventory dock, blir snabbt svårt för en simpleton som en själv att ha koll 🤓
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Hoppas att det blir bra, gillar det mytologiska som titan quest 1 hade, lite svårt för inventory dock, blir snabbt svårt för en simpleton som en själv att ha koll 🤓
Grim dawn löste den biten när de utvecklade konceptet vidare och lade till highlights på nytt loot när man öppnar inventory samt markeringar för monster infrequents etc. Man har även tagit bort health och mana potions och gjort det till en timad ability istället så man slipper ha inventory fullt av potions.
Jag tror det blir flopp om de försöker förändra konceptet bakom Titan Quest. Håller de sig till originalets recept men kanske lägger in lite av de innovationer runt loot etc som Grim Dawn tagit fram genom åren så har de nog en vinnare.
Grim dawn är byggt på gamla Titan Quest motorn samt behåller mekaniken och har utvecklats därifrån.
Den korta glimt de gav av möjligheten att slotta modifikationer till abilities i skilltree luktar lite som att man sneglat på PoE och vill få in ett moment kopplat till abilities via loot som inte bar är +x till abilities, men på sitt eget sätt. Vi får se hur det blir.
Jag håller med om att känslan från TQ bör behållas men helt ärligt såg jag inte den känslan i klippet. Jag tycker verkligen inte att TQ2 ska bli ett D4 eller PoE2 men det känns lite som att de började gå åt det håller och sen lät bli att gå vidare vilket förklarar varför det ser konstigt ut.
Grim dawn löste den biten när de utvecklade konceptet vidare och lade till highlights på nytt loot när man öppnar inventory samt markeringar för monster infrequents etc. Man har även tagit bort health och mana potions och gjort det till en timad ability istället så man slipper ha inventory fullt av potions.
sant. fortfarande lite virrigt men båda är bra spel. föredrar grim dawn på xboxen faktiskt men fick aldrig någon xbox One x eller xbox series x uppgradering, det sas att dom arbetade på det men att det bara var en person.
Stort fan av att dom la till gevär m.m.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Blir deprimerad av kommentarerna och alla orimliga krav.
Det enda ARPG jag nånsin riktigt gillat (älskat) är Titan Quest och jag tycker detta ser helt perfekt ut.
Samma visuella stil som ettan (snäppet mindre stiliserad dock), harmoniska färger, behagliga miljöer, måttfull gällande effekter och combat, underbar musik.
Jag hoppas de står emot att influeras av andra ARPGs och bara gör ett nytt Titan Quest med dagens teknik.
Vad pratar du om orimliga krav? Alltså, det ser konstigt ut, det ser ofärdigt ut, jag förstår vad du menar om man bara kollar på omgivningen, men annars ser det ju inte direkt bra ut. Det är konstiga animationer och sådant, det är ju helt klart inte ett färdigt spel i den där videon. Det är väl som den heter då, 2024 trailer och det kommer inte 2024...
"Battle Mythical Monsters" - visar ett mythical monster allt för länge i stället för att visa, typ fem st?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.