Puh! Zelda: Echoes of Wisdom har fått sin plats i Zeldas tidslinje

Robot
Puh! Zelda: Echoes of Wisdom har fått sin plats i Zeldas tidslinje

Phew! Som jag har undrat!

Medlem

Får mig att tänka på denna.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Äntligen kan jag sova om nätterna!

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G915 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Avstängd

Zelda timeline är ungefär lika lättförståelig som detta

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Vissa av spelen är ju direkta uppföljare. Zelda 1 och 2 tex. Men i övrigt borde de bara kört med samma stil som Final Fantasy, alla spel är separata från varandra med liknande teman och karaktärer.

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Vissa av spelen är ju direkta uppföljare. Zelda 1 och 2 tex. Men i övrigt borde de bara kört med samma stil som Final Fantasy, alla spel är separata från varandra med liknande teman och karaktärer.

Definitivt! Men tar Nintendo ens själva det här med Zelda-timelinen seriöst, eller är det bara nåt trams de tryckt ur sig för att få tyst på tjatet? Har aldrig riktigt greppat det. 😅

När man tittar på den känns det ju i alla fall som en efterkonstruktion deluxe.

Medlem
Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Definitivt! Men tar Nintendo ens själva det här med Zelda-timelinen seriöst, eller är det bara nåt trams de tryckt ur sig för att få tyst på tjatet? Har aldrig riktigt greppat det. 😅

När man tittar på den känns det ju i alla fall som en efterkonstruktion deluxe.

Jag har boken där de sammanfattar allt och det känns verkligen som efterkonstruktioner.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bara för att göra det ännu mer rörigt så är det ju dessutom två olika Zelda (men samma Link) i dom två första Zelda-spelen. Lite av ett triangeldrama...

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Bara för att göra det ännu mer rörigt så är det ju dessutom två olika Zelda (men samma Link) i dom två första Zelda-spelen. Lite av ett triangeldrama...

Ja just det, stämmer ju att det är två Zelda för att det blev väl tradition att alla prinsessor skulle heta Zelda. Vad hände med Zelda den första?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja just det, stämmer ju att det är två Zelda för att det blev väl tradition att alla prinsessor skulle heta Zelda. Vad hände med Zelda den första?

Om jag förstått det rätt, och jag vill inte svära på att jag har så rätta mig gärna, men så är Zelda från Zelda 2 den "första" Zelda. Hon fick en förbannelse över sig av en magiker som hennes bror lierade sig med och föll i evig dvala, och det var efter det som brodern bestämde att alla förstfödda prinsessor skulle heta Zelda. Sen när Link får veta det efter att ha räddat Zelda i första spelet så ger han sig iväg för att bryta original-Zeldas förbannelse.

Vet dock inte hur väl den historien passar in i tidslinjen som den ser ut idag

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Om jag förstått det rätt, och jag vill inte svära på att jag har så rätta mig gärna, men så är Zelda från Zelda 2 den "första" Zelda. Hon fick en förbannelse över sig av en magiker som hennes bror lierade sig med och föll i evig dvala, och det var efter det som brodern bestämde att alla förstfödda prinsessor skulle heta Zelda. Sen när Link får veta det efter att ha räddat Zelda i första spelet så ger han sig iväg för att bryta original-Zeldas förbannelse.

Vet dock inte hur väl den historien passar in i tidslinjen som den ser ut idag

Så han ba "bye, du var fejk nu drar jag och räddar riktiga Zelda. Ha ett bra liv!"

Blir ju lite som Mario "Thank you Mario! But our princess is in another castle!"

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så han ba "bye, du var fejk nu drar jag och räddar riktiga Zelda. Ha ett bra liv!"

Blir ju lite som Mario "Thank you Mario! But our princess is in another castle!"

Haha, lite så! Och med en dramatisk kyss bakom gardiner i slutet med. Måste varit en väldigt bitter "modern-Zelda" som troligen miste både krona och tilltänkt gemål

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Haha, lite så! Och med en dramatisk kyss bakom gardiner i slutet med. Måste varit en väldigt bitter "modern-Zelda" som troligen miste både krona och tilltänkt gemål

Nu vill jag ha ett spel om henne! Hur hon efter sveket lämnar livet i slottet och drar ut på äventyr.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nu vill jag ha ett spel om henne! Hur hon efter sveket lämnar livet i slottet och drar ut på äventyr.

Roligaste vore ju om hon lierade sig med Ganon(dorf), vilken twist det vore!

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Roligaste vore ju om hon lierade sig med Ganon(dorf), vilken twist det vore!

Evil Zelda, känns ju ändå rimligt då det finns två. Varav en blev sjukt sviken...och allt är Links fel!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Evil Zelda, känns ju ändå rimligt då det finns två. Varav en blev sjukt sviken...och allt är Links fel!

Haha, jag tror vi är inne på nåt här! Vem ringer Miyamoto?

Skrivet av Nocternity:

Vem var det som sa att videospel inte kan ha dramatiska storylines... Vilken plot twist!

(jag tror jag känner igen detta om två Zelda, men möjligt att mitt minne jobbar lite som Nintendo... med efterhandskonstruktioner)

1
Skriv svar