I dag får Darkest Dungeon 2 det nya spelläget Kingdoms

Robot
I dag får Darkest Dungeon 2 det nya spelläget Kingdoms
Medlem

Jag gillade verkligen självplågeriet med ettan (som med hjälp av moddar blev lite bredare, jag tyckte utrustningsvariationen (eller snarare bristen på densamma) var riktigt trist), men att de gick över till någon slags roguelite-mekanik i tvåan var jag verkligen inget fan av. Inte heller hur kartan i stället för en klassisk dungeon crawler blev mer åt Slay the Spire/FTL-hållet Det ska bli intressant att se hur det här är, kanske är värt att ge sig in i det igen.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag gillade verkligen självplågeriet med ettan (som med hjälp av moddar blev lite bredare, jag tyckte utrustningsvariationen (eller snarare bristen på densamma) var riktigt trist), men att de gick över till någon slags roguelite-mekanik i tvåan var jag verkligen inget fan av. Inte heller hur kartan i stället för en klassisk dungeon crawler blev mer åt Slay the Spire/FTL-hållet Det ska bli intressant att se hur det här är, kanske är värt att ge sig in i det igen.

Jag älskade ettan men hörde så mycket ljummet buzz om tvåan att jag avstog. Men när jag hör dig säga att det går MER åt slay the spire/ FTL så blir jag genast intrigued!

Medlem

Gillade 1an men 2an bara gled förbi i tysthet. Kanske ska kolla upp det på någon rea.

signatur

I drank what?

Medlem

Kom aldrig helt in i 2:an (spelet då.. Inget annat). Ettan var dock kul även om jag är värdelös

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Perfekt! Väntar just nu på att få hem spelet i brevlådan.

Medlem
Skrivet av Herr Spinkben:

Jag älskade ettan men hörde så mycket ljummet buzz om tvåan att jag avstog. Men när jag hör dig säga att det går MER åt slay the spire/ FTL så blir jag genast intrigued!

Smaken är som baken (på tal om 2:an, @Ankh 😏), så det kanske går hem.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Smaken är som baken (på tal om 2:an, @Ankh 😏), så det kanske går hem.

Haha

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fastnade heller aldrig för tvåan, kändes lite som om de hade glömt bort vad Darkest Dungeon 1 var för något. Visst var det lite intressant att få veta lite om bakgrunden till karaktärerna och varför de var med på äventyret. Men det lyckades aldrig fånga samma känsla som ettan.

Medlem

Hittade det billigt men läste samtidigt om spelet och att kalla det "darkest dungeon" när du verkar resa land och rike runt känns erm... konstigt? Fräcka med 1an var att du var på ett ställe och rensade ut delar av det. Att resa runt känns inte som något som är intressant för mig i denna settingen.

signatur

I drank what?

1
Skriv svar