Spider-Man 2 till pc i kväll – kolla in systemkraven
Trevligt att se att spelet går att spela på lite äldre hårdvara!
Men har läste lite om problem med kraschar, att ljudet inte synkar ordentligt, och konstigt långa laddningstider till och från. Något som hunnit spela som märkt av något av det?
Inte märkt av en enda bugg. Spelat ca två timmar. Inga crasher heller.
Inte märkt av en enda bugg. Spelat ca två timmar. Inga crasher heller.
Då e du snart klar då
Vill tycka om detta. Vill tycka om nya AC, STALKER etc. Går inte.
Håller mig till Dota 2 och CS. Har alla PCG mellan 06-12 men spelen är bara inte fascinerande nog längre som de var då. Sitter kvar på mitt dammiga 1070 och kommer nog inte byta ut det inom en snar framtid. Jag kan uppskatta spel som Anno 1800 men grafikmässigt tycker jag min nuvarande är OK. Finns inget WOW-spel som i att jag måste uppgradera, BF 2142, Gothic 3, BF3 etc den hype:en finns inte kvar. Hur hittar jag tillbaks? Gör man nånsin det? Spelar Gothic 3 och ser hur trasigt spelet är men älskar det pga nostalgi. Är det bara att acceptera? Jag spelade lite Jedi Fallen order... Dödstrist, Lite Elden Ring vilket var kul men svårt. Kom en bit in men trist att behöva googla vart jag ska... Bloodborne var nog det sista SP-spelet jag klarade som var j*vligt bra rakt igenom.
Fz ge mig tips, jag är så nära på att köpa RDR igen. SJUKT BRA SPEL men spela det en fjärde gång bara för PC är nja.. Vart är våra nya guldkorn?
Då e du snart klar då
Är det ett kort spel? Har inte någon koll på det riktigt.
Precis efter att jag gjort mitt inlägg om inga crasher så började spelet att crasha.
Klagas på lite vram och/eller för höga temperaturer. Kortet låg på 52 grader och hade ca 12gb vram till övers.... Crashat tre gånger på en halvtimme. Tur att det strösslas generöst med checkpoints.
Precis efter att jag gjort mitt inlägg om inga crasher så började spelet att crasha.
Klagas på lite vram och/eller för höga temperaturer. Kortet låg på 52 grader och hade ca 12gb vram till övers.... Crashat tre gånger på en halvtimme. Tur att det strösslas generöst med checkpoints.
Nej, det är inte kort. Gör du alla sidequests också har du många timmar framför dig.
I drank what?
Ja det släpptes ju även nya drivrutiner igår från Nvidia med uppdateringar för bland annat Spiderman 2. Jag fick en krasch drygt en timme in med gamla drivrutinerna men fortsatte aldrig. Har nu uppdaterat och ska testa igen.
Fick något mystiskt felmeddelande om överhettning av GPU trots att tempen bara var 45 grader...
Har läst på andra ställen också att stänger man Raytracing så ska det hjälpa. Pinsamt nog är det ju en stor sellingpoint för just PC-versionen....
Nej, det är inte ett kort spel. Det tog mig 34 timmar på ps5 att spela igenom.
Men visst, jag gjorde alla sidequest.
Se här för uppskattning på hur långt det är. https://howlongtobeat.com/game/79769