Kyl/frys som låter
Tyvärr gör många kyl/frysar det, låter som satan. En vän hade reparatör hemma - det ska vara så. Om du har manualen till den hittar du säkert en sida med stora ikoner för varje ljud som kan tänkas låta. Jag har köket vägg-i-vägg med sovrummet så letade efter en och hittade till sist en knäpptyst. Så otroligt lyxigt! Men det är nog inte aktuellt att köpa en kylfrys för 18 om man hyr en lägenhet.
Lider med dig.
Vilket typ av ljud? Går att sätta lite kyldämpande lera om det är en viss sak som vibrerar. Försök lokalisera vart det kommer ifrån.
Ett annat alternativ kan vara att hitta något kylskåp som ska säljas begagnat. En del byter ut även fast de fungerar bra. Fråga bara efter ljudet
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Tyvärr gör många kyl/frysar det, låter som satan. En vän hade reparatör hemma - det ska vara så. Om du har manualen till den hittar du säkert en sida med stora ikoner för varje ljud som kan tänkas låta. Jag har köket vägg-i-vägg med sovrummet så letade efter en och hittade till sist en knäpptyst. Så otroligt lyxigt! Men det är nog inte aktuellt att köpa en kylfrys för 18 om man hyr en lägenhet.
Lider med dig.
Jag är iofs av motsatt mening, en kyl kan låta lite, så är det nåt som hörs, hatar när bostäder är knäpptysta, i huvudsak pga min tinnitus, men tråkigt om det precis vid sovrummet.
Men som du skriver, det finns oftast en sida i manualen som beskriver dom olika lätena och varför det låter så. Det är ju ändå en maskin med kompressor som tuggar dag som natt.