Resident Evil: Requiem bjuder på sina första gameplay-klipp

Medlem
Skrivet av GordonF:

Det finns en liten grupp på capcom läste jag i en intervjun som sysslar med VR och man kan ju hoppas dom jobbar på en vr version för Re9.
Men det så klart. Capcom kanske måste få betalt i förväg att jobba på det. Läste nånstans att det är bara strax över 200k som kört genom Re8 och Re4R i VR såndet är väll totalt sett en rätt liten del.
Drömsiffror för en del indie vr-devs men inte nödvändigtvis för Capcom. Får hoppas Sony sponsrat alt Capcom släpper "bara för att"

VR moddarna på PC är annars riktigt bra.
Kört Re7 och Re2 Remake. Dom är snäppet under det officiella VR mode som capcom själva släppt. Mycket imponerande och visar att Re engine fungerar bra för VR.
Sen ör praydog som ligger bakom modden liten av en guru också, han som även ligger bakom UEVR. (Den som låter en köra alla UE spel i VR där användare kan skapa och dela olika profiler utifrån hur man vill spela)

Hoppas verkligen Capcom investerar i det! Har tänkt införskaffa en PSVR2 under Black Friday i år, en stor del för att spela just Resident Evil spelen. Härligt med PC moddar också

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Håkan:

6an är verkligen det svarta fåret i RE-universumet, känns det som iallafall. Ingen har spelat det, det kom ut o glömdes bort lika snabbt. Jag har spelat nästan alla spel o remakes, förutom just 6an. 😛

Jag hade väldigt roligt med RE5, men del 6 är hemsk. Var inte ens roligt i co-op.

Däremot sålde RE6 riktigt bra, vilket sannolikt beror på att del 5 hade öppnat dörrarna för mer casual spelare som gillade att spela tillsammans med andra.

Gällande kameraperspektiv så går det sedan några år att spela även RE8 ur tredjeperson. Lades till i efterhand av utvecklarna genom uppdatering.

12
Skriv svar