Hur fort spelar du igenom spel?
Hur länge brukar det ta dig, i dagar, veckor, månader eller år att bli klar med ett spel?
Jag har kommit på att vissa spel har jag ju inte spelat klart fastän jag började med de för typ ett årtionde sedan
Witcher 3 tog det typ 7 år att spela igenom. Dark Souls 1 tog säkert 2-3 år.
Kan spela intensivt i perioder, och sen pausa det hur länge som helst, för att sedan hoppa in igen.
Medan andra spel fångar mig från början till slut.
Visserligen är ju spel olika långa/stora men ändå, brukar du när du spelar igenom ett spel göra det fort (för dig) eller upplever du att det tar dig längre tid än för andra? Och - har du aktivt försökt bli klar med fler spel? (eller andra "hobbyprojekt" så som böcker, komponerade låtar, digitala målningar etc)?
Så långsamt det bara går, veckor, månader, år….. Vill inte klara spel, tycker alltid det blir lite antiklimax när ett spel är avklarat. Älskar oändligt stora spel som aldrig tar slut typ. Litar kingdom come 2 nu, och drar ut på allting för att det ska ta så lång tid som möjligt. Annars är mitt standardspel sedan 2017 elite dangerous.
Så långsamt det bara går, veckor, månader, år….. Vill inte klara spel, tycker alltid det blir lite antiklimax när ett spel är avklarat. Älskar oändligt stora spel som aldrig tar slut typ. Litar kingdom come 2 nu, och drar ut på allting för att det ska ta så lång tid som möjligt. Annars är mitt standardspel sedan 2017 elite dangerous.
Känner du inte att du missar något då du inte hunnit spela klart det du håller på med när något nytt kommer då?
Känner du inte att du missar något då du inte hunnit spela klart det du håller på med när något nytt kommer då?
Alltså, nä, egentligen inte. Jag lirar till jag tröttnar, sen byter jag spel, oavsett om jag klarat det eller inte. Ofta tar jag upp spel igen efter något år eller två. Men jag ska tillägga att jag köper väldigt få spel, kanske i snitt 3-5 spel per år.
Brukar ta några månader att spela igenom spel för mig men om jag verkligen blir insatt i ett spel så brukar det gå på några veckor.
Sedan så brukar jag hamna i en cooldown-period på några veckor innan jag börjar nästa spel och då brukar jag även vara dålig på att bestämma mig för vad jag ska spela härnäst. 😅
The Witcher 3… 2-3 år?
Monster Hunter World …. 6 månader?
Dave the Diver ... 6 månader?
Ghostwire Tokyo … 6 månader?
Dragons Dogma ... 6-12 månader?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]