Jag, min son och det där jäkla jättetrollet

Robot
Jag, min son och det där jäkla jättetrollet

Berättelsen om hur ett blått monster rycker ungdom ur Roblox-träsket.

#krönika, #valheim

Medlem

"Men den här gången har vi båda frågat varandra om vi ska fortsätta spela." en go känsla. Det blir lite enformigt som du säger, även om man får nya vapen är det inget revolutionerande fast det finns ändå något lockande. Själv fick jag vredesutbrott när jag blev uppäten av någon galen haj från huvudön, sen dog jag om och om igen. Ska spela det igen när 1.0 släpps, någon som vet när de har planerat för det?

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Redaktör
Skrivet av Workout51:

"Men den här gången har vi båda frågat varandra om vi ska fortsätta spela." en go känsla. Det blir lite enformigt som du säger, även om man får nya vapen är det inget revolutionerande fast det finns ändå något lockande. Själv fick jag vredesutbrott när jag blev uppäten av någon galen haj från huvudön, sen dog jag om och om igen. Ska spela det igen när 1.0 släpps, någon som vet när de har planerat för det?

Ja, den känslan är fantastisk! <3

Vi (dvs jag) tar det rätt soft nu, inget seglande och sånt än. Bygga bas, samla resurser och ha backup på viktiga saker innan vi chansar både till havs och i nya zoner. Man har ju lärt sig den svåra vägen.

De jobbar väl på sista (?) delen, Deep North, och spelet blir 1.0 när den släpps. Okänt när, spekuleras i sent i år eller nästa år.

signatur
Medlem

Se där! Jag köpte själv Valheim i början av juni och har sedan dess lagt ner nästan 600 timmar. Har verkligen svinkul och ser fram emot Deep North, verkar vara lite mer chill än Ashlands (där saker går från helt okej till fullständig panik på två sekunder).

Den mindre uppdateringen som annonserades för nån vecka sen verkar lovande också, en del combat QoL där.

signatur

Real yakuza use a gamepad.

Medlem

Väldigt fin text. Inte spelat på över tre år, men jävlar vad kul jag haft på mina 200 timmar. Definitivt det bästa survivalspelet jag lirat. Svårt att sätta fingret på exakt vad som gör det så bra egentligen, men det jag framförallt minns är stämningen. Att bygga en bas, sätta ut facklor, odla skit, sätta upp skyltar.
Åka ut på äventyr, och helt plötsligt är det kväll och för långt hemifrån, så man bygger en tillfällig liten hydda för att sova i över natten. Det är bara så jävla mysigt.

Redaktör
Skrivet av BloodFarmer:

Väldigt fin text. Inte spelat på över tre år, men jävlar vad kul jag haft på mina 200 timmar. Definitivt det bästa survivalspelet jag lirat. Svårt att sätta fingret på exakt vad som gör det så bra egentligen, men det jag framförallt minns är stämningen. Att bygga en bas, sätta ut facklor, odla skit, sätta upp skyltar.
Åka ut på äventyr, och helt plötsligt är det kväll och för långt hemifrån, så man bygger en tillfällig liten hydda för att sova i över natten. Det är bara så jävla mysigt.

Det har definitivt nåt, utan att vara perfekt någonstans egentligen. Svinkul byggande (men krångligt), hanterbara strider, osv. Och sen är ljuset nåt alldeles extra: sonen frågade hur man vet att det håller på att bli kväll. "Kolla ljuset" sa jag, och han såg direkt att det var skymning på gång. Otroligt fint spel i all sin grafiska enkelhet.

signatur
Medlem

Det är kul att spela sina barn, särskilt när man hittar något spel som båda gillar. Helt plötsligt ville dottern spela Breath of the Wild i söndags. Jag laddade ned Switch 2-uppgraderingen och satt bitvis med som coach. Förvånad och stolt över hur snabbt hon var i Kakariko!

Medlem

Precis, vad som fick en att sluta spela förra gången?

För mig var det att jag dog högt uppe på ett berg av att nån slags vita drakar sköt blixtar. Försökte klättra upp och ta tillbaka prylarna flera gånger men det gick inte, och sen kändes det för jobbigt att tillverka allt igen så då stängde jag av.

Ska ge spelet en ny chans nu när artikeln tipsade om tillverkning av fler än en upplaga av all viktig utrustning.

Så otrolig stämning i Valheims värld. Att den är mysig, vacker, utmanande och skrämmande på samma gång. Mästerverk.

signatur

Memento Mori

Medlem

Fin text, har inte lyckats övertala dottern att testa detta med mig ännu. Hon kör mest med sina polare, vanliga setupen med roblox, minecraft osv.

Däremot körde jag med boysen när det kom, och det är verkligen ett mästerverk. Fram tills myggen kommer. Haha!! Dessutom: tvingandet att åka båt långväga för att hämta iron, sedan konka hem skiten samma(om man har tur) väg eftersom det inte går att teleportera med det materialet. Riktigt enerverande men samtidigt galet spännande.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Arzei:

Se där! Jag köpte själv Valheim i början av juni och har sedan dess lagt ner nästan 600 timmar. Har verkligen svinkul och ser fram emot Deep North, verkar vara lite mer chill än Ashlands (där saker går från helt okej till fullständig panik på två sekunder).

Den mindre uppdateringen som annonserades för nån vecka sen verkar lovande också, en del combat QoL där.

Vad är Deep North för något? Coolt att du gillart.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Skärmdumpsmästare
Skrivet av krislevin:

Vad är Deep North för något? Coolt att du gillart.

Sista expansionen av kartan (eller snarare färdigställandet, platsen finns redan på karta), det blir sista zonen på kartan efter Ashlands.

Älskar Valheim, skulle säga att det är ett perfekt spel från till Mistlands, efter det så är det inte lika kul.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Fin berättelse, har en grabb som jag snart ska introducera för tv-spel. Drömmen är ju att han vill spela med farsan sin nån dag, precis som du gör med din. 😊

Medlem

Förstår inte hur man kan byta Minecraft mot Valheim. Men så länge ni har roligt.

1
Skriv svar