Left 4 Dead-skaparen gör nytt spel – "utvecklar co-op-formulan"

Robot
Left 4 Dead-skaparen gör nytt spel – "utvecklar co-op-formulan"
Releasehästryttare

nytt l4d-ish?

Medlem

Inget VR-stöd?

Medlem

Back 4 Blood visar hur det blir om man gör ett L4D spel utan Valve. Hoppas verkligen detta blir bättre

Medlem

Håller tummarna för nåt bra, grundkonceptet är ju kul. Fastnade aldrig för Back 4 Blood men andra Left 4 Dead-inspirerade spel som t.ex. Vermintide och Darktide är ju superkul.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Back 4 Blood visar hur det blir om man gör ett L4D spel utan Valve. Hoppas verkligen detta blir bättre

Back 4 Blood är ju inte ens i närheten så dåligt som folk säger att det är dock. Det är helt okej.

Medlem

Gillade l4d mycket, fortfarande ett väldigt snyggt spel. Fattade aldrig grejen varför dom inte fortsatte på ett vinnande koncept, det är bara nu flera år senare som dom börjar fatta.

Medlem
Skrivet av nils45:

Gillade l4d mycket, fortfarande ett väldigt snyggt spel. Fattade aldrig grejen varför dom inte fortsatte på ett vinnande koncept, det är bara nu flera år senare som dom börjar fatta.

Rösterna börjar skrika högre i Gabens huvud så fort han tänker på siffran 3.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Då har du inte provat World War Z antar jag?

signatur

Jag blev mest förvånad när jag såg att L4D och L4D 2 endast har ett kalenderår emellan! Fan det var tider när inte spelet tog 5-7 år mellan sig. Dock vill man ju inte heller ha nån Call of Duty-urspårning heller förstås.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Inget VR-stöd?

Förväntar man ens sig att online FPS-spel ska ha VR-stöd eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Lith:

Då har du inte provat World War Z antar jag?

Näpp, är det Turtle Rock som gjort de?

Medlem
Skrivet av Tusske:

Back 4 Blood är ju inte ens i närheten så dåligt som folk säger att det är dock. Det är helt okej.

Som sagt, jag hoppas det blir bättre bara

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag blev mest förvånad när jag såg att L4D och L4D 2 endast har ett kalenderår emellan! Fan det var tider när inte spelet tog 5-7 år mellan sig. Dock vill man ju inte heller ha nån Call of Duty-urspårning heller förstås.

Minns att det klagades en hel del när L4D2 annonserades så tätt inpå ettan

Medlem

Blir det bättre än Back 4 Blood så blir det köp direkt.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Förväntar man ens sig att online FPS-spel ska ha VR-stöd eller har jag missat något?

Ja det finns många online FPS-spel i VR men då är dom oftast gjorda för VR från grunden.
Ett spel som liknar L4D är "After The Fall" . Folk har dock moddat L4D/2 också för VR men är lite risky med VAC vad jag förstått.
Vore trevligt om det fanns stöd inbyggt så man slipper modda och riskera ban.

Medlem

L4D3 vore ju något!

Medlem

Gillar inte när en person har credit för ett helt projekt. Mike Booth har inte gjort Left 4 dead själv, det var hans studio Turtle Rock som gjorde det. Om Turtle Rock själva inte kunde göra Back 4 blood bättre, varför skulle en person med ett helt nytt team kunna göra bättre?
Dessutom vad har bad robot games för spel på sin meritlista? Dom verkar ha vart med på Silent Hill: Ascension, ger inte direkt några positiva känslor angående deras möjligheter.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

L4D3 vore ju något!

Undrar varför det aldrig kom nåt med tanke på hur populära dom 2 första blev

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Undrar varför det aldrig kom nåt med tanke på hur populära dom 2 första blev

Det är för att Valve är de som utvecklar Left 4 Dead och de brukar inte gilla siffran 3 vad jag har förstått.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Näpp, är det Turtle Rock som gjort de?

Nä, Saber och spelet rekommenderas varmt

https://wwzgame.com/

signatur
1
Skriv svar