Tetsuya Nomura ger oss en (liten) uppdatering om Kingdom Hearts 4

Robot
Tetsuya Nomura ger oss en (liten) uppdatering om Kingdom Hearts 4

...och berättar även status på tredje delen i Final Fantasy 7-remaken

#Kingdom-Hearts-4, #Square-Enix

Medlem

Kingdom Hearts. Relevant år 2025?
Originalet släpptes för 23 år sen. Det var inte ens i HD.
Gör nåt nytt. Varför inte ett spel med Stål-Långben eller Musse Pigg som detektiv?

Medlem

Half-Life. Relevant år 2025?
2an släpptes för 21 år sen. Det var inte ens HDR.
Gör nåt nytt. Varför inte ett spel med hundar eller katter som tidsresenärer?

Medlem

*suck* Antar att Kingdom Hearts 4 blir som 3an, visades för tidigt och kommer ta minst 5 år till innan det släpps....

Tack för den matnyttiga infon!

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Kingdom Hearts. Relevant år 2025?
Originalet släpptes för 23 år sen. Det var inte ens i HD.
Gör nåt nytt. Varför inte ett spel med Stål-Långben eller Musse Pigg som detektiv?

TV-spel. Relevant år 2025?
Det första (som många anser det vara) släpptes 1958.
Gör något nytt. Varför inte försöka hoppa pogo-stick i ett träsk?

Medlem
Skrivet av Therant:

Half Life är tidlöst.
Kingdom Hearts är en feberdröm som kanske inte borde ha hänt ens första gången. Det är ett jättekonstigt spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Half Life är tidlöst.
Kingdom Hearts är en feberdröm som kanske inte borde ha hänt ens första gången. Det är ett jättekonstigt spel.

Ja du tycker det. Ändå har fler släppts, och ska släppas. Tur att du har valet att avstå.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Half Life är tidlöst.

Smaken är som baken inget är mer rätt eller fel än det andra. Båda spelserierna är riktigt bra.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge

Medlem
Skrivet av Therant:

Ja du tycker det. Ändå har fler släppts, och ska släppas. Tur att du har valet att avstå.

Ja, det har även släppts flera remakes, och fler är på gång. Det är så det ser ut nu för tiden.
Det finns de som vill ha Beyond Good and Evil 2.

Skrivet av Therant:

Problemet med Kingdom hearts är att det inte finns en röd tråd genom alla spelen. Även med en whitebord och flera youtube videos där det förklaras hur tidlinjen går till så är det väldigt många ??? hur det än vrids och vänds. Det här erkänns ju även från dom mest hardcore fansen.

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Problemet med Kingdom hearts är att det inte finns en röd tråd genom alla spelen. Även med en whitebord och flera youtube videos där det förklaras hur tidlinjen går till så är det väldigt många ??? hur det än vrids och vänds. Det här erkänns ju även från dom mest hardcore fansen.

Har bara spelat första och tyckte det var lite kul först att Kalle Anka och Musse Pigg var med. Men rätt knäppt. Sen kände jag att spelet blev mer och mer konstigt, förvirrande, kaotiskt, avigt och inte så kul att spela. Har svårt med spel där fienderna

hela tiden spawnar när man går tillbaka till ett område.

Gillar man sånt så är ju Kingdom Hearts kalas.

Skribent

Skrivet av scaryfoot:

Har bara spelat första och tyckte det var lite kul först att Kalle Anka och Musse Pigg var med. Men rätt knäppt. Sen kände jag att spelet blev mer och mer konstigt, förvirrande, kaotiskt, avigt och inte så kul att spela.

Ettan är ändå rätt lätt att följa och jag gillar galenskapen att de både blandar Final Fantasy med Disney. Tycker det är synd i de senare spelen att de släppte Final Fantasy-kopplingen. Tyckte det var kul att träffa karaktärer från diverse FF-spel och det fanns ju potential för fler sådana möten då det hela tiden kommer nya FF-spel. Dock är storyn helt bonkers efter 1an...nog det mest förvirrade som existerat spelmässigt.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, det har även släppts flera remakes, och fler är på gång. Det är så det ser ut nu för tiden.
Det finns de som vill ha Beyond Good and Evil 2.

ja, man skulle kunna säga att folk har olika smak och tycke om saker och ting. Och det är väldigt lite man kan göra åt saken.

Medlem

Allt kanske inte är mening att man ska förstå heller. Vilket är rätt skönt kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Therant:

ja, man skulle kunna säga att folk har olika smak och tycke om saker och ting. Och det är väldigt lite man kan göra åt saken.

En sak man kan göra är att inte belöna spelutvecklare som skapar fuskbyggen. Men eftersom folk har olika smak så kommer fantasilösa och fega utvecklare att fortsätta tjäna pengar på sina lågklassiga spel.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ettan är ändå rätt lätt att följa och jag gillar galenskapen att de både blandar Final Fantasy med Disney.

Skrivet av Therant:

Allt kanske inte är mening att man ska förstå heller. Vilket är rätt skönt kan jag tycka.

Det är klart det första spelet är lätt att följa. Det är ju det första spelet! En början är inte komplicerad om det bara finns ett spår.

Hur ska man kunna spela ett story drivet spel som går ut på att följa en story, där ingen förstår vad som händer? Kingdom hearts är som en harry potter bok, men någon har rivit ut alla sidorna, blandat dom som en kortlek och sen bundit ihop dom och sagt till spelarna; var så god. Fattar du inte så borde du inte spela våra spel. Det finns absolut 0 positiva sköna vibes av dom spelen. Det finns spel som final fantasy 16 har en story som bara är lam och tråkig (dragon age veilgard är ett annat exempel), men dom spelen har en story som går att följa och fortlöper med en röd tråd. Men just Kingdom hearts har dom som skrivit storyn haft noll utbildning och kan omöjligt gått någon form av skrivar kurs (det är det första man lär sig när man skriver en story). Jag misstänker att dom på square enix tillfälligt hyrde in någon som ätit svampar regulärt sen dom var 5 och bad dom att "balla ur" och skapa en story.

Medlem

Det är klart det första spelet är lätt att följa. Det är ju det första spelet! En början är inte komplicerad om det bara finns ett spår.

Hur ska man kunna spela ett story drivet spel som går ut på att följa en story, där ingen förstår vad som händer? Kingdom hearts är som en harry potter bok, men någon har rivit ut alla sidorna, blandat dom som en kortlek och sen bundit ihop dom och sagt till spelarna; var så god. Fattar du inte så borde du inte spela våra spel. Det finns absolut 0 positiva sköna vibes av dom spelen. Det finns spel som final fantasy 16 har en story som bara är lam och tråkig (dragon age veilgard är ett annat exempel), men dom spelen har en story som går att följa och fortlöper med en röd tråd. Men just Kingdom hearts har dom som skrivit storyn haft noll utbildning och kan omöjligt gått någon form av skrivar kurs (det är det första man lär sig när man skriver en story). Jag misstänker att dom på square enix tillfälligt hyrde in någon som ätit svampar regulärt sen dom var 5 och bad dom att "balla ur" och skapa en story.

Jag tror ett problem är att de blandade in Disney-karaktärer. De gjorde det lätt för sig. Tog nåt som andra redan hade skapat och slängde in i sina spel. Märkligt att de inte gjort fler spel. Finns väl hur många Disney-karaktärer som helst som kan bli en ny boss.
Har vi tur så tar serien fart igen och om några år så kanske vi kan se fram emot Kingdom Hearts 10 eller 11.
Kan ju bli en årlig tradition, runt jul t ex, ett nytt Kingdom Hearts.

Det stora felet med Kingdom Hearts är Tetsuya Nomura.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

En sak man kan göra är att inte belöna spelutvecklare som skapar fuskbyggen. Men eftersom folk har olika smak så kommer fantasilösa och fega utvecklare att fortsätta tjäna pengar på sina lågklassiga spel.

Jo, men väldigt många verkar ju gilla serien. Så några rätt måste de ju göra. Om det vore så dåligt som du vill få det, så skulle det väl inte finnas så många som vill spela.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jo, men väldigt många verkar ju gilla serien. Så några rätt måste de ju göra. Om det vore så dåligt som du vill få det, så skulle det väl inte finnas så många som vill spela.

Ja, Scooter har sålt över 30 miljoner skivor. Så nåt rätt måste de göra.
En miljon flugor kan inte ha fel.

Skrivet av Therant:

Det finns mer än 93 miljoner candy crush spelare i världen. Jag skulle fortfarande säga att det inte gör mig ett dugg intresserad av att spela spelet.

Medlem

Det finns mer än 93 miljoner candy crush spelare i världen. Jag skulle fortfarande säga att det inte gör mig ett dugg intresserad av att spela spelet.

Nej du har ju valet att strunta i det. Och låta de som gillar serien ha sitt roliga.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, Scooter har sålt över 30 miljoner skivor. Så nåt rätt måste de göra.
En miljon flugor kan inte ha fel.

En miljon människor som klagar på Scooter kan ha fel.

Skrivet av Therant:

Nej du har ju valet att strunta i det. Och låta de som gillar serien ha sitt roliga.

Nu läser du fel med flit. Jag säger spelet. Singular som i "candy crush". Jag har sett alla spelen i kingdom hearts, och spelat med. Jag hade en sambo som tyckte om disney. Så hon har spelat igenom dom. Efter del 1,5 och spelet mellan det och innan del 2 satt vi bara och asgarvade hur fruktansvärt dålig storyn är. Hur allt är helt uppåt väggarna och hur mycket knark dom måste ätit varje dag för att ha kommit fram till den produktionen. Alla som någonsin har gett sig på spelen vet det här.

Medlem

Ja du har säkert rätt i det du skriver. Men folk kanske går igång på det trippiga just med storyn. Att allt är så märkligt och osammanhängande dåligt. Eller kan det vara bra gameplay som hookar fast dem.

1
Skriv svar