Ubisoft ryktas ha lagt ned ett Assassin’s Creed som utspelade sig efter amerikanska inbördeskriget

Medlem
Skrivet av Mirage:

Bara ytterligare bevis på att de inte förstår kritiken mot Shadows. Det handlade inte om att Yasuke var svart. Det handlade om att de gjorde ett spel som gjort för att spela en ninja, och de lägger till en person som fanns, men inte var allt de de målade upp honom att vara, samt en jävla massa annat, som kärlekshistoria med kända personer som var fenomenalt lojala mot sin make i verkligheten. Allt folk ville göra var att spela en ninja. De hade det gyllene ägget men valde att sälja det som ett ruttet ägg för "muh politikz".

De har verkligen inte fattat något alls.

Personligen tycker jag det nedlagda (enligt ryktet) AC spelet i amerikanska södern lät bra, med rätt personer på rätt plats i historien. De hade kunnat bli riktigt bra.

Men istället för att ta till sig kritik spelar de offer.

Man spelar ju dock Ninja 90% av tiden? Jag tyckte att Yasuke var väldigt tråkig att spela som.

Medlem

Riktigt mörka tider när det här anses för kontroversiellt för att göras i ett spel… KKK ska ju vara i samma låda som nazizerna i Wolfenstein (och irl): så onda att det inte krävs någon nyansering kring hur hemska dom är, och inte heller behövs någon djupare motivation kring varför vi behöver göra allt vi kan för att bekämpa dom

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Man spelar ju dock Ninja 90% av tiden? Jag tyckte att Yasuke var väldigt tråkig att spela som.

"Man" kan välja vilken karaktär du vill spela i de flesta uppdrag, bara ett fåtal är bundet till en viss karaktär. Om jag inte missminner mig är det väl runt 2-3 "lönnmord" du måste utföra med Yasuke i huvudstoryn. Samt vissa storymoment tvingas du spela som Yasuke.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Man" kan välja vilken karaktär du vill spela i de flesta uppdrag, bara ett fåtal är bundet till en viss karaktär. Om jag inte missminner mig är det väl runt 2-3 "lönnmord" du måste utföra med Yasuke i huvudstoryn. Samt vissa storymoment tvingas du spela som Yasuke.

Ja exakt, så då ser jag inte problemet som särskilt stort.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja exakt, så då ser jag inte problemet som särskilt stort.

Då sitter du i samma båt som Ubisoft som kommer fortsätta producera floppar.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

och de lägger till en person som fanns, men inte var allt de de målade upp honom att vara, samt en jävla massa annat

Ah så sånt som har funkat med historiska personer och händelser i alla andra AC-spel, men blev ett problem med Shadows och Yasuke.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Jag tänkte nästan det motsatta. I vissa counties i söder var ju majoriteten av vita män med i klanen under vissa år av Reconstruction Era. * men o andra sidan var det ju bara en av motståndarna man skulle möta. Fanns ju även gott om snarlika organisationer.
Hur som - tyckte det lätsom en spännande set up.
Farcry5 är nog min favorit i serien efter 4:an pga storyn och kultmusiken

Ett spel med liknande motståndare är Mafia 3, fast det är på 60-talet... släpptes precis före Trump blev vald första gången iofs.. kanske de inte trodde han skulle bli vald/att det skulle vara ett problem att släppa

Håller med om spännande setting, men jag tycker nog att sådana settings när man slåss mot sekter eller föreningar gör sig bättre på film. Har du skjutit ihjäl 100 styck av Seeds följeslagare i farcry 5 tex borde det inte vara så många kvar. Det här är ett problem många spel har där man slåss mot organisationer och företag. Det är för många fiender för att vara något sådär trovärdigt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

och de lägger till en person som fanns, men inte var allt de de målade upp honom att vara, samt en jävla massa annat, som kärlekshistoria med kända personer som var fenomenalt lojala mot sin make i verkligheten. Allt folk ville göra var att spela en ninja. De hade det gyllene ägget men valde att sälja det som ett ruttet ägg för "muh politikz".

det nästa som att Assassin's Creed är *FLÄMT* historical fiction och har alltid varit det och dom har alltid haft riktiga personer som dom har ändra personlighet på och vad dom gjorde på riktigt. men när man spelar som Yasuke då vart det tydligen ett problem

och desutom spelar man som en ninja 90% av spelet

signatur

DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister

KoP
Medlem

Gör nog ingen skillnad med ett AC spel mindre. Hur många finns det redan? 15-20?

Medlem
Skrivet av Tusske:

det nästa som att Assassin's Creed är *FLÄMT* historical fiction och har alltid varit det och dom har alltid haft riktiga personer som dom har ändra personlighet på och vad dom gjorde på riktigt. men när man spelar som Yasuke då vart det tydligen ett problem

Fast fiktion och fantasy ska inte användas som en bortförklaring för dålig handling, tråkighet eller inlevelselöst. Jag har inte hört en enda person som tycker att tillägget av Yasuske var ett bra beslut. Jag tror Ubisoft ångrar beslutet att lägga till Yasuske.

När det kommer till övriga gestaltningar av historiska personer så måste det göras på ett respektfullt vis. Det är människor som inte kan försvara sig själva. Att skriva om någons liv till raka motsatsen är inte respektabelt.

Jag tycker inte långa skriftliga förklaring ska krävas för att man ska ha lite vördnad.

Medlem
Skrivet av Thane:

Ah så sånt som har funkat med historiska personer och händelser i alla andra AC-spel, men blev ett problem med Shadows och Yasuke.

Har mycket att göra med att det är en spelbar karaktär av en person som fanns i verkligheten. Samt att det var ett väldigt udda val att i ett spel som alltid haft protagonist(er) från landet där det utspelar sig, så väljer de att inte göra så i detta spelet och lita på en "historiker" som ljög om Yasuke.
Det är inte bara Yasuke som är problematisk med Shadows, det är en uppsjö saker. Han är bara en (dock den största) av dem.

Skrivet av Tusske:

Nej, "man" gör det inte. "Man" kan göra det. Som jag skrev, det är valfritt vilken du valde att spela som, du kan även spela Yasuke 90% av spelet. Det är ett fåtal av huvuduppdragen som är låsta till en karaktär.

Med detta sagt, ni som protesterar hejvilt mot vad jag skriver är samma personer som orsakade att Shadows floppade. Politik blev viktigare än bra handling och bra karaktärer. Då lider försäljningen, och det upprepar sig på flertalet titlar, om och om igen.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, "man" gör det inte. "Man" kan göra det. Som jag skrev, det är valfritt vilken du valde att spela som, du kan även spela Yasuke 90% av spelet. Det är ett fåtal av huvuduppdragen som är låsta till en karaktär.

så vad är problemet?

signatur

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Fast fiktion och fantasy ska inte användas som en bortförklaring för dålig handling, tråkighet eller inlevelselöst. Jag har inte hört en enda person som tycker att tillägget av Yasuske var ett bra beslut. Jag tror Ubisoft ångrar beslutet att lägga till Yasuske.

När det kommer till övriga gestaltningar av historiska personer så måste det göras på ett respektfullt vis. Det är människor som inte kan försvara sig själva. Att skriva om någons liv till raka motsatsen är inte respektabelt.

Jag tycker inte långa skriftliga förklaring ska krävas för att man ska ha lite vördnad.

lmao. lol even

signatur

Medlem
Skrivet av Tusske:

så vad är problemet?

Jag lägger ner nu, jag har förklarat vad problemet är/var. Vill du inte förstå är det upp till dig.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag lägger ner nu, jag har förklarat vad problemet är/var. Vill du inte förstå är det upp till dig.

nej det har du inte. du har bara sagt att man kan välja vem man spelar som. och vi alla har frågat dig vad probemet är med Yasuke då eftersom du kan välja att spela som ninjan 90% av spelet. men du vill ju inte svara på det.

och vi vet alla varför du inte svarar på det

signatur

12
Skriv svar