Flagship Studios stänger

Inaktiv
Flagship Studios stänger

Hoppa tillbaka med svansarna mellan benen till Blizzard, vettja


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Vad i helvete!!!

Medlem

Fuck a Duck in a Truck with a Buck.

Vad i helv...


signatur

Bara gör det.

Medlem
Medlem

Var ju inte särskilt oväntat med tanke på hur dåligt Hellgate är/var.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gör man skitspel så går det såhär

Medlem

Synd. Inte helt oväntat, men synd.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kunde dom inte släppa mythos innan dom la ner


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Inte oväntat, men trodde väl ändå att det skulle dröja mycket längre innan de lade ned...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Så här går det när man släpper spel innan dem är färdiga.

Medlem

Tråkigt :/
Jag hoppas verkligen att företaget som tar över Hellgate: London kan göra något trevligt med det (och fortsätta utveckla engelska versionen), gillar verkligen det spelet, har bara inte haft mycket tid över för det på senare tid :<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Inte särkilt oväntat. Men hade varit kul att få se mythos iaf.

Betyder det att allt var fake?

Medlem

Sämsta dom kunde göra, lämna blizzard å producera sånt bajs spel.

Inaktiv
Skrivet av UltimateForLife:

Betyder det att allt var fake?

Vad jag läst i tråden så varken förnekar eller bekräftar de något där. Inlägget som är länkat förnekar bara att personen i fråga har sagt något och att den inte är källa till artikeln. De säger också att officiellt svar kommer på måndag.

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:

Betyder det att allt var fake?

Verkar så vad jag kan se iaf, har inte läst några officiella nyheter från Flagship om att dom ska stänga iaf. Dessutom har visst launchen av Hellgate: London i asien gått finfint, 1 miljon konton registrerade i Korea under open beta test, 1:a på försäljningslistan i Japan när det släpptes också.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tråkigt. =(

Nåja... De borde återvända till Blizzard och arbeta på Diablo 3 istället. ^^

Medlem

Nå, misslyckandet var inte oväntat. HG:L var ett framstressat och ofärdigt spel men en synnerligen tveksam betalningsmodell. Med Diablo 3 i vardande så behöver jag varken Mythos eller HG:L.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Hellgate london hahaha sicket buggspel, syndes ju inte att han kom från Blizzard.... Bill Roper du har grävt din grav RIP

Medlem

Haha...efter besvikelsen Hellgate så är jag inte förvånad.
Skule testa spelet nån månad efter releasen för se om det var spelbart men spelet hackade fortfarande apa och buggade sig lika mycket som på release-dagen.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Hahaha.. Hellgate var det värsta jag har sett på många år så ja.. detta förtjänar dom xD

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Haha...efter besvikelsen Hellgate så är jag inte förvånad.
Skule testa spelet nån månad efter releasen för se om det var spelbart men spelet hackade fortfarande apa och buggade sig lika mycket som på release-dagen.

Så du tror att dom kan fixa alla buggar och optimera allt på en månad, när dom själv sagt att dom skulle behövt minst 3-4 månader till innan spelet var färdigt att släppas?
Det var tyvärr släpp nu eller aldrig som det var för Flagship Studios, så dom fick lov att släppa det i icke färdig form (nackdelen när man finansieras av något annat företag, kan inte släppa "when it's done" hur mycket man än vill det).
Detta har hänt med många andra spel genom tiderna, Sacred är ett praktexempel på det, skulle ha behövt ett år till av utveckling och buggtestning innan det släppts, släpptes säkert 10 patchar innan det blev någorlunda stabilt att kunna spelas normalt.
När man blir tvingad att släppa något ofärdigt är det inte så mycket utvecklaren själv kan göra annat än att försöka fixa allt i efterhand och hoppas att spelarna har nog tålamåd att stå ut med det.

Men visst, det var buggigt i början, men jag upplevde det aldrig som att det hackade apa (annat än i Vista med DX10 påslaget då, fast där hackar ju allt apa så inte så konstigt ^^).
Jag har då inte spelat något annat spel på senare tid som är lika beroendeframkallande (sen Diablo 2) som Hellgate: London iallafall.
Måste bara döda den där bossen en gång till, måste bara ta nästa level, måste bara hitta det där vapnet i bättre variant, måste bara etc etc...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Spelet hade potential, tyvärr så tycker jag att Flagships styrelse borde ha gjort ett och annat annorlunda.

Inaktiv

Så många dryga kommentarer här. Tänk på att det är någons arbete ni sågar rätt av, om de nu verkligen lägger ner innebär det att en hel massa folk blir av med sina jobb och jag kan inte se hur de "förtjänar" det.

Medlem

Trist. Jag gillar både Hellgate och Mythos skarpt - med brister och allt. Hade till och med köpt livstids abonnemang på Hellgate. Värt varenda spänn. Flagship förtjänar ett bättre öde än detta. Jag hoppas att dom som tar över ruljansen har kompetensen och viljan att göra det bra.

Edit: keyboard fizzle


signatur
Inaktiv

Tråkigt. Mina kondoleanser.


signatur

That was no cheese.
http://www.threadbombing.com/

Skrivet av Dave Lister:

Tråkigt :/
Jag hoppas verkligen att företaget som tar över Hellgate: London kan göra något trevligt med det (och fortsätta utveckla engelska versionen), gillar verkligen det spelet, har bara inte haft mycket tid över för det på senare tid :<

Tror inte någon vill ta över det skitspelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Skurmedel:

Så många dryga kommentarer här. Tänk på att det är någons arbete ni sågar rätt av, om de nu verkligen lägger ner innebär det att en hel massa folk blir av med sina jobb och jag kan inte se hur de "förtjänar" det.

Jo, det är ju synd för de som blir utan jobb, men å andra sidan verkar det vara mer en standard inom spelindustrin att spelbolagen går i konkurs förr eller senare och man blir arbetslös.
Det som är possitivt är att det slår upp nya hela tiden som de kan få jobb hos, eller så expanderar företag och nyanställer fler.

12
Skriv svar