Flagship Studios stänger
Gör man skitspel så går det såhär
Tråkigt :/
Jag hoppas verkligen att företaget som tar över Hellgate: London kan göra något trevligt med det (och fortsätta utveckla engelska versionen), gillar verkligen det spelet, har bara inte haft mycket tid över för det på senare tid :<
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Betyder det att allt var fake?
Betyder det att allt var fake?
Vad jag läst i tråden så varken förnekar eller bekräftar de något där. Inlägget som är länkat förnekar bara att personen i fråga har sagt något och att den inte är källa till artikeln. De säger också att officiellt svar kommer på måndag.
Betyder det att allt var fake?
Verkar så vad jag kan se iaf, har inte läst några officiella nyheter från Flagship om att dom ska stänga iaf. Dessutom har visst launchen av Hellgate: London i asien gått finfint, 1 miljon konton registrerade i Korea under open beta test, 1:a på försäljningslistan i Japan när det släpptes också.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Nå, misslyckandet var inte oväntat. HG:L var ett framstressat och ofärdigt spel men en synnerligen tveksam betalningsmodell. Med Diablo 3 i vardande så behöver jag varken Mythos eller HG:L.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Haha...efter besvikelsen Hellgate så är jag inte förvånad.
Skule testa spelet nån månad efter releasen för se om det var spelbart men spelet hackade fortfarande apa och buggade sig lika mycket som på release-dagen.
[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]
Haha...efter besvikelsen Hellgate så är jag inte förvånad.
Skule testa spelet nån månad efter releasen för se om det var spelbart men spelet hackade fortfarande apa och buggade sig lika mycket som på release-dagen.
Så du tror att dom kan fixa alla buggar och optimera allt på en månad, när dom själv sagt att dom skulle behövt minst 3-4 månader till innan spelet var färdigt att släppas?
Det var tyvärr släpp nu eller aldrig som det var för Flagship Studios, så dom fick lov att släppa det i icke färdig form (nackdelen när man finansieras av något annat företag, kan inte släppa "when it's done" hur mycket man än vill det).
Detta har hänt med många andra spel genom tiderna, Sacred är ett praktexempel på det, skulle ha behövt ett år till av utveckling och buggtestning innan det släppts, släpptes säkert 10 patchar innan det blev någorlunda stabilt att kunna spelas normalt.
När man blir tvingad att släppa något ofärdigt är det inte så mycket utvecklaren själv kan göra annat än att försöka fixa allt i efterhand och hoppas att spelarna har nog tålamåd att stå ut med det.
Men visst, det var buggigt i början, men jag upplevde det aldrig som att det hackade apa (annat än i Vista med DX10 påslaget då, fast där hackar ju allt apa så inte så konstigt ^^).
Jag har då inte spelat något annat spel på senare tid som är lika beroendeframkallande (sen Diablo 2) som Hellgate: London iallafall.
Måste bara döda den där bossen en gång till, måste bara ta nästa level, måste bara hitta det där vapnet i bättre variant, måste bara etc etc...
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Trist. Jag gillar både Hellgate och Mythos skarpt - med brister och allt. Hade till och med köpt livstids abonnemang på Hellgate. Värt varenda spänn. Flagship förtjänar ett bättre öde än detta. Jag hoppas att dom som tar över ruljansen har kompetensen och viljan att göra det bra.
Edit: keyboard fizzle
Tråkigt. Mina kondoleanser.
Tråkigt :/
Jag hoppas verkligen att företaget som tar över Hellgate: London kan göra något trevligt med det (och fortsätta utveckla engelska versionen), gillar verkligen det spelet, har bara inte haft mycket tid över för det på senare tid :<
Tror inte någon vill ta över det skitspelet.
Så många dryga kommentarer här. Tänk på att det är någons arbete ni sågar rätt av, om de nu verkligen lägger ner innebär det att en hel massa folk blir av med sina jobb och jag kan inte se hur de "förtjänar" det.
Jo, det är ju synd för de som blir utan jobb, men å andra sidan verkar det vara mer en standard inom spelindustrin att spelbolagen går i konkurs förr eller senare och man blir arbetslös.
Det som är possitivt är att det slår upp nya hela tiden som de kan få jobb hos, eller så expanderar företag och nyanställer fler.