Dark Horizon plåtat

Medlem
Dark Horizon plåtat

Woot! Wing Commander och Privateer var ju helt underbara.


signatur
Medlem

Sweet! Något att se fram emot

Medlem

Hm..Jag växte upp med Wing Commander..(lirade första spelet 1992)..Men finns det verkligen en hälsosam *hostlönsamhost* marknad för Wing Commander typ av spel?

Medlem

could it be?
ett rymdspel UTAN överdrivna färger?
Och inte alls en massa onödiga strålar överallt, kan bli bra....


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Freelancer was the shit ^ ^

Medlem

Freelancer var verkligen skit jämnfört med de äldre spelen av samma typ

WingCommander och Privateer Serien var däremot helt underbara spel. Just nu är det väl mest nostalgin som gör att spelen verkar så bra. Men jag har sänkt många timmar i dom och Privateer 2 kommer länge vara ett av de bästa free-roam rymdliern jag kört. Med en bra story och bra kontroll etc så kan detta bli riktigt najs. Då det är just kontrollen som har varit undermålig i nyare spel av den typen. Speciellt då freelancer. Noll känsla i skeppen...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Coolt, Paradox är ju grymma!

Medlem

Kul, kan hoppas det blir bra. Så sjukt mäktigt att glida runt i rymden, finns få saker i spel som är lika härliga.

Medlem
Citat:

New York, USA (May 29, 2008 ) - Paradox Interactive today announced the release of Dark Horizon, a stark and atmospheric space combat simulation that aims to hurl its audience through an action-packed adventure, piloting its own ship through the perils that only space could have to offer.

...

Dark Horizon is a plot-rich experience; 22 challenging missions, laced with special features such as full ship customization, original weapon creation, joystick support, and several modes of combat.

Jag gick först upp rejält i varv, paradox gör i regel bara mysigt komplexa spel, men detta verkar dock enbart bli ett annat 'shmup'-rymdsim. Inte för att det är något negativt! Nejdå, men jag hade hellre velat se något mer nyskapande rymdrelaterat.

Jag längtar efter ett storslaget rymdsim, med krigeri endast som en liten del av spelupplevelsen.

Medlem

Älskade freespace när det kom både 1an och 2an.. Jag tycker det är lite synd att ingen tänker på att göra en 3a, fanns rätt mycket story att bygga vidare på.
Freelancer gillade jag också skarpt. Det är lite dåligt med rymd sims ganska länge nu faktiskt.

Medlem

Tuffigt, ser fram emot det.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ingen officiell sajt än för spelet?

Medlem

Jag spelade SÖNDER Freelancer... Få spel som lyckats hålla mig kvar så länge. Jag älskade det, även storyn

Det negativa var dock att man började på ett ställe, och där var fienden svår nog för din typ av skepp, men det fanns inga svårare, så när du fick nya skepp och vapen fanns det ingen anledning till att åka tillbaka, då du körde slut på dem med en salva från dina überkanoner, jämförelsevis då.

MORE

Medlem

Det ser väldigt likt ut Tarr Chronicles. Paradox gav nämligen ut det spelet så det kan säkert vara samma personer bakom eller samma motor.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Det ser väldigt likt ut Tarr Chronicles. Paradox gav nämligen ut det spelet så det kan säkert vara samma personer bakom eller samma motor.

Det lät lite värre...Tarr Chronicles blev sågat ganska duktigt.

Medlem

Tarr Chronicles må ha fått usla betyg på sina håll, men normalt rör det sig om recensioner gjorda före man spelade in alla röster på nytt och dessutom före de patcher som kommit. Jag spelar Tarr just nu (halvvägs in) och har riktigt skoj. Fick trixa lite med joystickens programmeringsmjukvara, men med det fixat är det en fröjd att bestycka sitt skepp och ge sig ut på jakt.

Medlem

mmm kanske..Men jag behåller skeptisk-kepsen på tills jag vet lite mer om detta nya spel

Medlem

Jag tycket tarr chronicles var ganska kul.
Visst har jag spelat bättre rymdspel men för 199kr så var det en bra speluplevelse.

1
Skriv svar