Inlägg av anon14684

Inlägg som anon14684 har skrivit i forumet

Siffrorna blir intressantare när man lägger till hur stor install base de olika konsolerna har. Då blir fördelningen av uppmätt speltid såhär (enligt siffrorna från Nielsen.com, inte de från artikeln, som inte matchar 100% av nån konstig anledning):

39M PS2 --- 30.2%
20M Wii --- 13.5%
16M Xbox --- 9.1%
15M 360 --- 18.3%
7M PS3 --- 7.7%

Så sett till speltid per konsol så föredrar amerikanerna att spela 360 och PS3, och alla dessa Wii's används exakt lika mycket som man trodde, dvs lite.

konstigt att beskriva det som 360-exklusivt.. PS3-versionen blev försenad några månader, precis som en massa andra UE3-spel... men exklusivt är det inte

alltså.. vad gör jag om jag känner mig kränkt av religioner då? kanske börjar vara dags att återkalla bibeln, koranen och whatever, så folk kan börja tänka själva...

pja, ett krasst svar är väl att det är roligt så länge du är det, eftersom du kan göra i stort sett vad du vill.. det är ju inte bara banor du kan bygga, utan också hyggligt komplexa maskiner, och du kan scripta (fast utan att behöva skriva nån kod) events och gameplay-regler.

kolla lite youtube-grejer om phun, 2d-fysiksimulatorn.. det är ju i princip samma koncept little big planet, fast fult och utan charm, och utan möjlighet att själv hoppa in spela med och påverka det som händer.. och ändå har folk gjort tusentals helt sjukt roliga "banor" till det...

såg en hel massa irak-veteraner som demonstrerade på nån mässa mot det där, så det är definitivt inte frågan om hippies.. de stod typ och spände sig och poseade framför ubi's bås, och ropade "war is not a game" lite lagom militäriskt..

ja, spelet är helt klart ett effektivt rekryteringsverktyg, eftersom de fortsätter bekosta version efter version av det.

lbp är ett "jag undrar om" spel, som i "jag undrar vad som händer om jag gör sådär, eller om det där går att göra?" läste en preview där nån journalist fick testa, och försökte bygga ett litet kugghjulssystem som skulle driva nånting, men sen kom de på att de kunde ta tag i hjulen för att slunga sig uppåt, så de bestämde sig för att bygga en vertikal bana istället, där man skulle racea varandra mot toppen, och försöka slunga sig så högt som möjligt, utan att landa i någon fälla.

nån byggde en utförsbana där mållinjen fick hjul, och rullade iväg, så man fick försöka jaga ifatt den för att vinna..

nån annan byggde varsitt fort av klossar, och varsin katapult som man kunde ladda med stenar (eller sig själv) och försöka skjuta sönder motspelarens fort..

mario kan få springa i taket bäst han vill, men nivån på innovationen och nytänkandet i lbp spelar i en helt egen liga.

dumbass är det knappast, snarare nån typ av paradigm-skifte inom speldesign.

sen som visuell achievement är det ju också helt outstanding. designen osar charm och mass appeal, men utan att bli skrikigt nintendo-ig...

killzone är kanske inte det snyggaste spelet någonsin, men det beror på artisterna, inte på teknologin. jag rekommenderar alla som är det minsta lilla grafik/teknik-intresserade att läsa om deras rendring, för det är verkligen något helt i sin egen liga. skulle nån plocka art teamet från epic (ja, ue3 är en grym motor, men det är människorna bakom som gör den exceptionell) och ge dom guerilla-motorn skulle världen väl förmodligen implodera.

everyday shooter är klockrent...

bästa bilspelet någonsin... det fick mig att köpa ps eye-kameran, bara för att den där mugshot-funktionen vid takedowns är så ruskigt kul visst kraschar man ibland, men det är väl ungefär vad man kan vänta sig när man kör i mach 12 genom stadstrafik.. fartkänslan är underbar.. retry-prylen är ju rätt onödig med tanke på att det finns hundratals events, så var man än är kan man ju alltid köra nåt annat direkt..

alltså vad i helvete.. att fronta ett boxningsspel med don king är som att fronta ett WW2-spel med hitler... jag står först i kön för att inte köpa den där skiten...

jag funderar på att starta en religion kring det här spelet... vem bryr sig om lopp eller retrys, när det är SÅ SJUKT ROLIGT att ränna runt och köra ihjäl varandra online! kill-cam featuren är världens kanske bästa idé, och jag tänker lätt investera i ps3eye-prylen bara för den

dålig portning? spelet är inte portat, och absolut inte dåligt. jag fick frys-grejen två gånger innan de uppdaterade firmwaren, och sen dess har jag inte fått den. prestanda och utseendemässigt så är det ju ingen skillnad

uncharted, ratchet & clank, singstar, och kanske UT III med lite tur (eller import). helt okej jul-lineup jämfört med mass effect.

sweet!

jag måste ändå säga att det är imponerande att de lyckats få dålig framerate i ett tre år gammalt och hyggligt föråldrat spel. det går ju liksom inte att skylla på hårdvaran nu längre, eller cell-arkitekturen, eftersom det borde räcka med en enda kärna för att köra hl2...

så dåliga resultat tyder på grav inkompetens.

sony och epic har en deal som går ut på att ue3 skeppas med ps3's devkits, gratis, vilket så klart innebär att en massa fler utvecklare använder motorn. om de sen gör nåt som de vill släppa så får de betala licensen, och epic blir glada.

så jag tror inte att det är typ som microsoft och rockstar, utan mer att båda drar nytta av varandra.

sweet. det där med 30 spänn per låt som nån sa innan lät ju lite skrämmande. 15 är ju helt okej. antar att de har haft nån slags rättighetsproblem eller nåt, spelet var ju i princip färdigt i våras då dom demade det i malmö, så det är nog förklaringen på både förseningen och det bantade låtutbudet...

streama med tversity så kan ps3:an spela vilket mediaformat som helst, med subtitles och allt. kvalitén är riktigt bra, om du har en okej dator för att sköta transcodandet.

appropå h264 så har väl redan ps3 stöd för det.. det kom i firmware 1.81 eller 1.82 tror jag

riktigt bra spel, och grymt snyggt. jag tyckte att fienderna kanske tålde nog så mycket skott, men jag är å andra sidan inte så bra på shooters hellre