Inlägg av Bennii
Inlägg som Bennii har skrivit i forumet
Nedräkning till vad?
https://comingsoon.totalwar.com/
Troligtvis ett nytt expansion-DLC till Warhammer.
Om fem dagar vet vi mer.
När det gäller deras nästa spel baserat på en historisk epok så hoppas jag fortfarande på Total War: World War 1.
Lång utvecklingstid
Att utveckla spel tar ofta ganska lång tid. Duke Nukem Forever tog forever att utveckla, och när det väl släpptes kändes det som tiden sprungit ifrån det. Men ibland verkar det gå för långt. Running Through Russia ser ut som ett simpelt litet spel, men utvecklingstiden är ovanligt lång.
Se det från den ljusa sidan.
Du köper en Switch för 3695kr. På vägen hem blir du påkörd av en bil och hamnar på skattefinansierat sjukhus. Då får du en Switch och en sjukhusvistelse för under 4000 spänn! (Vilket fynd!)
En amerikan köper en Switch för 299 dollar. På vägen hem blir han påkörd av en bil och hamnar på privat sjukhus med en självrisk för försäkringen på 5000 dollar. Amerikanen får en Switch och en sjukhusvistelse för strax under 50000kr i dagens växelkurs.
Vem vill du helst vara?
Du lär betala betydligt mer för dina sjukhusbesök i Sverige än vad du gör i USA när du ser till vad du betalar mot hur ofta du använder tjänsten. Tackar helst nej till att lägga min lön på andras sjukhusräkningar och väljer amerikanen i det fallet..
Så fungerar alla försäkringar också, inte bara sjukvårdsförsäkringar. Jag betalar varje månad för min bilförsäkring OM min bil mot all förmodan skulle explodera på väg till jobbet. Jag har aldrig någonsin använt min bilförsäkring, utan alla pengar jag betalat för den har använts för att reparera andras bilar. Hela försäkringsbranschen bygger på att 100 personer betalar, men bara en försäkringstagare löser ut den. Samma med skattemedel, vi betalar alla för tjänster och service som vi inte använder. Varför går min skatt till att betala för brandkåren? Det har aldrig någonsin brunnit hemma hos mig. Men den dagen som min spis börjar brinna är jag nog glad att de finns där. Och mest troligt är att den dagen aldrig kommer och att jag på min dödsbädd har pumpat in hundratusentals kronor i en samhällstjänst jag aldrig nyttjat.
Vilken fruktansvärt tråkig poster, om den nu är äkta.
Se det från den ljusa sidan.
Du köper en Switch för 3695kr. På vägen hem blir du påkörd av en bil och hamnar på skattefinansierat sjukhus. Då får du en Switch och en sjukhusvistelse för under 4000 spänn! (Vilket fynd!)
En amerikan köper en Switch för 299 dollar. På vägen hem blir han påkörd av en bil och hamnar på privat sjukhus med en självrisk för försäkringen på 5000 dollar. Amerikanen får en Switch och en sjukhusvistelse för strax under 50000kr i dagens växelkurs.
Vem vill du helst vara?
Sorry, the file you have requested does not exist.
Make sure that you have the correct URL and that the file existed.
UT blir ju myndigt i slutet av året. Då får man ta med sig sin Flak cannon på krogen och fira.
Det kan ju även vara en nackdel om jag som användare vill starta om spelet från början, utan att förlora mina tidigare framgångar. Då måste jag skapa en ny användarprofil enbart för det syftet. Det bästa måste ju vara en kombination av båda. Knyt sparandet till systemanvändaren, men ge samtidigt spelet ca 3 save slots på en användarprofil.
Om man förknippar glädje med skratt och humor så måste jag verkligen tänka efter för att komma på något. Men om glädje är njutning, inspiration och intresse så har jag lika svårt att sätta fingret på en speciell titel. GTA-spelen har ofta en bra dos av comic relief, som är lätt att skratta åt. Bruce i GTA4 till exempel. GTA överhuvudtaget är ett spel som är lätt att hitta humor i, trots ibland ganska allvarliga teman. Så om jag känner för att spela något bara för att ha roligt för stunden skulle det nog bli GTA 5. Luta mig tillbaka, skapa kaos och skratta tyst åt ultravåldet och Trevors trippar.
Är det bara jag som vill höra Ian McKellen ropa ut spelets titel?
Måste säga att det är riktigt skönt att ni publicerar både recension och slutbetyg innan release. Kudos till er som hinner, och till EA/Bioware som inte höll hårt i recensionsexemplaren.
Kul att man ändå (ÄNTLIGEN) får testa ett spel i ett antal timmar innan det släpps och utan att betala för det tack vare origin access.
Utan att betala för det? Origin Access kostar 250 pix om året.
...när jag blir ombedd att skanna 16 olika stenar eller hitta 10 olika djur känns det som att Bioware inte lärt sig något alls från det polska mästerverket.
Där sjönk hypenivån 2 punkter.
Bucketlist:
1. Go Outside
Näe det har för höga grafiksettings och tråkiga sidequests.
Jag testade tidigare idag, men grafiken sög. Ljuseffekterna och texturerna såg helt fejk ut.
Som alltid är det de missnöjda som ropar högst, så man ska alltid ta omfattningen av problemen med en nypa salt innan det kommer lite tillförlitlig statistik.
När det gäller repade skärmar känns det som en designmiss från första början. Om jag ska tillverka en docka, framförallt en som troligtvis kommer användas mycket av barn, skulle jag inte designa den med en sida som täcker hela skärmen, utan istället försöka lämna skärmen så fri som möjligt. Det känns ogenomtänkt.
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?
Absolut. Ambienta dialoger och NPC som pratar med varandra utan din inblandning skänker liv till världen och karaktärerna som bor i den. Men också det jag menar med att siffran inte säger något. För vad betyder det om han inkluderar ambienta NPC-dialoger? Betyder det att jag kan ha givande dialoger med 50 karaktärer och resterande 1150 upprepar samma dialog med varandra varje gång jag går förbi? Vi får se när det släpps.
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Frödings Föda #121: Fanta Mezzo
Du var spot on på båda punkterna!
1. Smutsigt vatten är en bra beskrivning av hur det ser ut.
2. Det smakar inte Fanta, det smakar inte speciellt mycket Cola. Det smakar som billig utspädd Cola.
Jag är inte mycket för Steam Greenlight, så om jag ska rösta på ett spel ska det ha en unik sales pitch. Det där så ut ungefär som alla andra survival/crafting-spel med mätare för hunger och törst. På den punkten håller jag med azynkron. Vad är unikt med ditt spel? Lyft fram det så att jag verkligen ser vad du erbjuder som ingen annan har.
Störde mig också rejält på spelets bullet physics. När du sköt på rådjuret rörde sig kulan framåt väldigt långsamt. Dessutom fick man intrycket att kulan var stor som en knytnäve. Det passade inte alls in i den annars ganska realistiska stilen.
Se massor av bisarra kontroller från GDC-mässan
Om man sitter i en rymdskepps-kartong med ett durkslag på huvudet så behövs inget spel. Man har ju redan roligt.
Är man inte så noga med resultatet kan man få isär den på andra sätt också.
Jag har alltid tyckt denna typen av videos är tramsiga.
De har inget direkt syfte, så ja, trams kan ju var en beskrivning. Jag ser det som en dyrare variant av när man var liten och bröt isär IC-kretsar från trasig elektronik för att se vad som fanns i dem. Det är stimulans för oss som klassas som "vuxna bebisar".