Sitter du och spiller saliv över de dagsfärska bilderna från #World in Conflict, under utveckling hos svenska #Massive Entertaintment? I så fall ska du låta muspekaren gå lös på länken här under, den leder dig till en intervju med chefsdesignern Magnus Jansén.

Like Ground Control before it, World in Conflict aims to be the more action-orientated RTS, with Counter-Strike like options to purchase new units; can you elaborate on this element for us, and what tactical options the system presents?

All players in a multiplayer game of World in Conflict have the same amount of resources available. There is a time penalty imposed when you lose your units in battle, meaning that it takes a while before you can order in new units. It's like an ecosystem really.

The main benefit of this system is that it prevents the downward spiral syndrome of most standard RTS matches. In World in Conflict a 20-minute game is not settled until the very last minute since you can always turn it around.

spelet är bra balanserat - men det kräver mycket teamwork. 07/09 Det där med olika roller på lagen verkar riktigt trevligt. Så länge bara alla roller är balanserade och behövs för att kunna vinna. Så man inte typ köra 4 st armor och mosar allt motstånd bara för att dem har imba tanken arnold =P Men det är Massive så... 07/09 Hehe iofs inte första gången man skrivit på NDA..fått göra det ett par gånger tidigare, fast iofs inte ofta det varit pågrund av spel :) 07/09 Låt killen vara stolt för att han har fått skriva på ett NDA, första gången man blir försedd med munkavle känns det faktiskt ganska coolt. ;) Sedan blir man bitter över att jobbet blir ett svårt samtalsämne, och till slut så förvandlas festerna till ett... 07/09 Hehe jo jag vet det...men killen som började snacka om beta vet inte det, och i det var mindre relevant i mitt svar till honom tycker jag :) Edit: Och Nej det har du rätt i Final_Frontier. Du får inte berätta vad du såg eller gjorde - men du får berätta... 07/09 *Host* Pre-alpha, inte beta! *Host* ;) Ja, vi har skrivit på ett NDA, men jag tror inte det hindrar mig från att säga att detta kommer bli ett otroligt bra lagbaserat spel. 07/09 Eh, nej - men alla kollar inte båda posterna och jag tycker spelet är så pass bra att jag vill berätta det för alla. Du vet, om du läser så sa jag precis att jag sagt det en gång tidigare i en annan post så det är knappast något jag försöker sticka unde... 06/09 Nu har du sagt det 2 ggr... känns som du på nåt lamt sätt försöker skryta att du är med i beta-testing teamet eller nåt liknande?? Kul för dig, men är inte ett dugg avundsjuk... :D 06/09 maffiiiiit 06/09 som jag sa i en annan post så rockar spelet, men tyvärr får man inte säga mer :D (har tystnadsplikt..tror Final_Frontier kommer säga det samma :P) 06/09
Skicka en rättelse