Capcoms jättesatsning på open world-äventyr får det att vattnas i munnen.

När #Capcom utannonserade #Dragon's Dogma beskrev japanerna det som en jättesatsning, med deras största utvecklingsteam någonsin. Titeln är ett fantasy-äventyr i open world-stuk, med gott om svindlande vyer och enorma bestar. För att vara japanskt ser det väldigt västerländskt ut, som en korsning av #Ico och #Skyrim.

[video=9751]

Bland veteranerna som gör Dragon's Dogma återfinns Hiroyuki Kobayashi och Hideaki Itsuno, producent respektive regissör för #Devil May Cry 4. Spelmotorn är en uppdaterad variant av den som användes i #Resident Evil 5 och #Lost Planet 2.

Dragon's Dogma släpps nästa år till Xbox 360 och Playstation 3. Minns du när det luktade bränd fågel i FZ-arkivet?

*fniss* :D 19/09 Men snälla nån jämför inte detta med Skyrim. Spräckta löften om open world har man hört många gånger förr. Men man kan ju hoppas. 17/09 Tycker det ser ut att ha en del bra idéer. Man blir alltid så besviken på det grafiska numera dock. Lågupplösta platta livlösa texturer men det går väl inte att göra så mycket bättre när det är till hårdvara som är sex-sju år gammal och som har 256MB... 16/09 Det som gör skyrim tusen gånger intressantare än detta spel är spelarnas mods och det community som följer med elder scrolls. Tycker detta spel ser ut som Monster hunter. Storyn verkar otroligt kliché vilket är normen för japanska rpg tillsammans med... 16/09 slartibartfast: Mount & Blade: Warband är fortfarande ett av de bästa exemplen på icke konsolifierad, icke hackig / attaching melee strid hittills, utan vare sig vacker grafik eller eller "offrande av gameplay". Förmodligen DET bästa fightingsystemet,... 16/09 Draken: Give me this one life, and i shall leave everyone else alone. The choice is yours. Jag: Nop! Du fiende, jag hjälte, Du dör! så var det med dem svåra moraliska valen. 16/09 Må se västerländskt ut i sin design men så fort det blir strid så blir det genast uppenbart att det är japaner som gör det. Har inga större förhoppningar på det, men man får väl hålla lite koll och se hur det utvecklas. 16/09 I nästa spel jag gör så ska jag lägga in en överförsiktig bepansrad fiende, med näst intill osynliga weak spots, bara för din skull. 16/09 Tycker det såg ut att vara ungefär tusen gånger intressantare än Skyrim. Precis som det bör vara när man hackar på saker med svärd med andra ord ;) Att inte göra den här typen av spel med handkontrollsanpassade strider är ännu mer efterblivet än att gör... 16/09 Visst, spelet ser fint ut, men gameplay'n såg förjävlig ut. Tråkiga hackiga animationer, "konsolifierade strider" och framförallt såg det ut som dom slängt in varje generisk fantasy klyscha dom kunde hitta. 16/09
Skicka en rättelse