#Monolith lämnade varumärket #F.E.A.R. redan innan den första expansionen och även den andra utvecklas istället av #TimeGate Studios. Huruvida de lyckas förvalta skräcken från originalet även denna gång får du en fingervisning om i IGN:s förhandstitt.

Perseus Mandate, from the beginning parts we shot our way through, plays precisely like F.E.A.R. and Extraction Point. In fact, the environments at the beginning of the game look almost identical to those in F.E.A.R, set in underground parking garages, darkened office buildings, and grayish corridors. The storyline is a little different, however, as you follow a second F.E.A.R. squad in a timeline that runs concurrently with the original. As the first F.E.A.R. team is making its way through the Armacham facility, you're sent in with a team to uncover Perseus, whatever that may be.

Agreed! Att det var mörka maps, jag tror jag fått ändra föregående mening om det inte varit mörkt. Det är läskigt på natten, uuuuuuuuuuh! 29/09 Visst var det mycket upprepningar med banorna i F.E.A.R men om man bortser från det så gillade jag verkligen spelet och jag tycker att spelet gjorde ett hyfsat jobb med att skrämma en också... 29/09 Vilka idioter.. FEAR kunde ju blivit riktigt bra om det haft bättre maps och dom tror istället det är något BRA? Lådor x 242423 och mörka lagerlokaler och kontorslandskap är bland de absolut tråkigaste som finns. De kanske borde testa att gå utanför dör... 29/09 Visst jag kan undvika att bli skrämd om jag: -Slappnar av -Skiter i handlingen -Springer förbi allt -Bryr mig inte -inte intresserad -leker Rambo Då kan jag hålla med om att det är ett skitspel. Men man ska ju ta det lungt, smyga, lyssna så man kommer... 29/09 Om inte alla vapen var auto/burst så skulle det kännas MYCKE bättre för mig, men allt sprejande med allt utom hagelgevär och pistol kändes bara onödigt och jobbigt.. Tom raketer kommer tre och tre liksom? :s Storyn var okej fast känns som de hade konsol... 29/09 fasen, bara jag som tycker FEAr är ett riktigt kul spel eller ? Båda MP och SP, jag blev skrämd ofta nog i sp jag, samma i extraction point med, jag tycker värkligen inte fear är ett skit spel.. + snabbt + man lär sig fort + bra engine som fortfarande... 29/09 Sugig expansion till ett sugigt skitspel 28/09 Dom skrämde betydligt bättre i Extraction Point än i originalspelet, så jag hoppas gärna på mer förbättringar inom det! 28/09 Hoppas att de inte försöker att skrämma en denna gång. Var rätt så patetiskt förra gången det begav sig. Kartorna kommer de förhoppningsvis att fixa till. 28/09 kollade på de 7 screenies, det första jag tänkte var "ihopslafsade maps" ...inga riktiga maps, det man ser är mest effekter (eld etc)...såg verkligen trist ut. en glödlampa, ett räcke o kanske en tunna ..resten var golv, vägg, tak o bots + efx 28/09
Skicka en rättelse