Att #Gas Powered Games - för många kanske främst kända för #Dungeon Siege-spelen - uppenbarligen har känsla för storskaliga och framtida fältslag visar det pågående arbetet med [[RTS]]-spelet #Supreme Commander tydligt. Nyfikna hittar den 27 MB tunga och precis släppta [[E3]]-trailern i FZ:s filarkiv.

Tack till Nisse för detta #nyhetstips!
Enda som man kanske skulle kuna klaga på är vraken av fordonen, de ser ut att alltid bli lika dana, vilket ser särskilt skumt ut för fordonen med ben, då dem borde definitivt falla på olika sätt, inte bara sitta ner. Men gif! 21/05 Alltså, detta spel skulle man ju nästan på snudden till ungefär kunna tänka sig att skaffa. 21/05 f-n va nice !! 20/05 På TA brukade jag ibland disabla shake-screen när det blev för mycket :). 20/05 Ser onekligen riktigt riktigt läckert ut! Helt underbart att TA äntligen får den uppföljare som vi så länge längtat efter! 20/05 Om det går åt h-e med taktiken på marken får du börja tänka i 3d. Dvs in med flygunderstöd! Annars kan du ju skicka in en av dina nukes...eller alla samtidigt! :D 20/05 Ojoj, Supreme Commander kommer att kunna bli det bästa RTS:et på länge :) Denna skakfunktion fanns även i Total Annihilation :) 20/05 Fick känslan att möjligheten att ändra taktiken under strid är, små. verkar som om att man bygger sin arme, skickar iväg den, och hoppas att det går bra. Mer strategi och mindre taktik. Har verkligen saknat sjöstriderna :) 20/05 När kom Act Of War då? Pallar inte dra igång filmen igen men en skakande kamera fanns ju i Total Annihilation, som Chris Taylor också var med och utvecklade. Så det är nog the other way around. Visst ser det kaotiskt ut men i mina ögon så verkar det bli... 20/05 Alltså du ska inte styra varje enhet försig alla Warcraft där micro management = allt typ. Istället är man värkligen Supreme Commander, dvs du skickar dina trupper mot fienden så slåss dem bra själva. Visst kan du ta kontroll över varje (som jag förståt... 20/05
Skicka en rättelse