Framerate-bekymmer för Jill på Xbox One X.

Någonting skaver med Xbox One X-versionen av Resident Evil 3. När Digital Foundry ställde alla konsolversioner av spelet mot varandra lade de märke till problem med Xbox One X-versionen, som enligt testarna var en "stor överraskning". Och det var inte en positiv sådan.

Microsofts "X"-konsol brukar trumfa vad gäller framerates, menar Digital Foundry, och gällande snarlika Resident Evil 2 hade konsolen ett litet, litet försprång jämfört med PS4 Pro. Men nu?

Xbox One X exhibits clear problems, dropping into 40-50 fps territory in the shopping area and dipping still further into the 30s for cutscenes.

Digital Foundry märkte det i demot, och bekräftade problemet i den fulla versionen. När Capcom kontaktades sades det att man var medvetna om problemet och att en lösning "kan" komma efter släppet. Det är med andra ord inget löfte om bättring och bot, men låt oss hoppas på det bästa.

Vi recenserade Resident Evil 3 i veckan (på PS4 Pro), och releasen sker imorgon.

Skicka en rättelse
Jag kommer köra det i helgen på min One X, får se om upplevelsen påverkas negativt. Jag brukar inte vara jättekänslig för lägre fps (Control var ett undantag då spelet i princip frös efter mellansekvenserna) så det kanske är OK. 10/04 Ok =) 10/04 det är klart det är seriöst. Varför tror du jag hoppade från Eifeltornet häromdagen med en jätteduk som min mormor har stickat med texten "allt över 30 är för mycket." Blev arresterad och förhörd pga detta;) 09/04 jo jag förstår. Men dålig framerate är 2 bilder i minuten inte 52,134 i sekunden. Inlevelse är bland det viktigaste, jag håller med, men det är verkligen lite överdrivet när man börjar räkna högre upp. Makes no sense. 09/04 Ja de kör väl 1800p i någon uppskalning till 4K så det tar kraft att driva. Men de borde kunna optimera på annat sätt, om vi ser på andra spel. Kanske bäst köra spelet från reakorgen till XSX för bästa flyt sen. Tror knappast att det är vad de vill att... 03/04 Lite klantigt av Capcom att riskera godwill genom att inte testa spelet ordentligt. Ingen katastrof då jag tror att det är löst om några veckor, men tråkigt för dom som betalar fullpris. Kvalitetsproblem skadar självklart förtroendet vilket gör att en... 03/04 Jag vet, jag bör inte yttra mig egentligen... Men, oväntat att Gamereactor inte har skrivit om detta... 03/04 Jo, riktigt slöa utvecklare här. De har väl haft press på sig att bara slänga ut spelet utan att testa det så mycket. I bästa fall brukar de ju göra ett performance-läge alternativt upplösning. För de som hellre vill köra det i 4K kan de ha ett och de... 03/04 Alltså herregud. Det här är något Microsoft måste ta tag i. Microsoft måste skaka om alla utgivare och utvecklare och se till att så många som möjligt lämnar #LazyDevs kategorin. 03/04 Lugnt, ögonen kan ju inte se fler än 30 fps ändå, eller hur? /s 03/04