Next gen-versionerna kommer att se bättre ut redan från dag ett, men dessutom förbättras i efterhand.

CD Projekt Reds VD Adam Kicinski höll i dagarna i ett konferenssamtal för att berätta lite mer om utvecklingen av Cyberpunk 2077 samt vad den nyligen meddelade förseningen innebär. Han sade bland annat att de tror på novemberdatumet och att de inte har något emot att släppa spelet jämte next gen-konsolerna, bland annat eftersom detta generationsskifte skiljer sig från tidigare tack vare kompatibiliteten mellan denna och nästa generations konsoler.

Vidare så försäkrade han att next gen-versionerna av spelet kommer att se bättre ut redan från dag ett, men att man inte kommer nöja sig med det. Istället kommer man att fortsätta att jobba med den nya hårdvaran för att dra maximal nytta av den och släppa en stor uppdatering någon gång under 2021, givetvis gratis.

Angående de planerade expansionerna och multiplayer-uppdateringen så sade han att eftersom själva spelet försenats, kommer även dessa att senareläggas proportionerligt, med betoning på att multiplayer är ett avlägset mål i dagsläget.

Skicka en rättelse
Intressant upplägg för ett test! Men jag misstänker att accesstid är enormt viktigt då olika saker behöver strömmas in löpande beroende på hur spelaren rör sig eller vad hen tittar på. Men borde gå att testa ganska enkelt. Ett upplägg för FZ eller SweC... 26/06 Jag är lite nyfiken på hur Star Citizen skulle fungera på HDD i Raid0, om 2-3st HDD i Raid0 ger tillräcklig prestanda eller ifall accesstiden är väldigt viktig, hittar dock inte tester på det :/ Möjlighet till att köra Raid0 samtidigt som billiga moderk... 26/06 Star Citizen är det enda spelet jag kan komma på som är i princip ospelbart med HDD, det är där skillnaden ligger. Det är ett första steg mot att strömma in assets under spelande till en högre grad. De har väl lagt ribban där det fungerar bra med en van... 26/06 Sony behöver något som skiljer sig ifrån Series X i marknadsföringen för att inte bara verka sämre. Nu kanske de interna kretsarna jämnar ut det hela, men det ser inte så bra ut för dom som vill göra det enkelt för sig och referera till CPU och GPU när... 26/06 Jag förstår dig. Jag som PC-lirare uppskattar verkligen att Sony och Microsoft pushar gränserna mer än de gjort förut nu när det kommer till lagring. Det kommer göra att spel till PC sannolikt kommer kräva en snabb SSD också i framtiden och det kommer... 25/06 Lite irritation bara när PC master race kommer in och klankar ner på konsoler utan att läsa på något, alltså när dom är religiöst övertygade om att konsolutvecklare alltid ljuger och att PC tillsammans med mjukvara ligger ljusår framför vad som är tekni... 25/06 Jag kan bara säga att jag uppskattar att du tog debatten. Det är lite för många som blir alldeles för uppspelta över marknadsföringssnack utan konkreta exempel och tester. Oavsett så kan det bli så i en nära framtid att spel även på PC-sidan kommer kräv... 25/06 En viktig sak tänker du inte på dock. Cerny jämför inte PS5an mot flaskhalsar i en PC. Han jämför det mot en PS4. Alla jämförelser han gör, är mot PS4. Han poängterar också att det kommer finnas precis lika snabba och snabbare NVMe diskar när PS5 kommer... 25/06 Ska man lyssna på Sony eller Microsoft så verkar det vara flaskhalsar. Visst, dom har överdrivit förr, men är det inte lite extremt att tro att Sony och Microsoft markant ökar tillverkningskostnaden för deras konsoler även fast att dom lika gärna skulle... 25/06 Skulle kunna göra ett utförligt svar till varför Ps5 SSD är så viktigt och omdisskuterat, och varför det kommer ta tid för PC att komma ikapp, även med PCI-E 4.0. Lite material om du vill dyka djupare in i det hela: https://www.youtube.com/watch?v=KasVM... 25/06