Försening efter försening efter försening, och nu sällar sig Ghostwire: Tokyo till skaran som inte kommer att släppas på utsatt tid. Via Twitter meddelar utvecklaren Tango Gameworks att de beslutat att skjuta upp släppet till tidigt nästa år.

Anledningen är inte bara att de vill att spelet det jobbat så hårt på ska släppas i ett bra skick som spelarna är nöjda med, utan även att de vill ta hand om sina anställdas hälsa. Det har snackats en hel del om "crunch" i spelvärlden på senare år, och det är givetvis positivt att utvecklare inte behöver jobba halvt ihjäl sig för att få klart spelen till lite väl optimistiskt satta datum.

Ghostwire: Tokyo ska släppas till Playstation 5 och PC, och utspelar sig i ett Tokyo som hemsöks av diverse onda väsen. Men trots denna beskrivning och det faktum att Resident Evils Shinji Mikami jobbar med det, är det inte ett skräckspel. Istället rör det sig om ett action-äventyrsspel med överlevnadsinslag.