Igår slog Bethesda på stora Starfield-trumman i och med Starfield Direct-showen, och intrycken här på FZ var blandade. Vissa tyckte att det såg daterat och trist ut, medan andra blev slagna med häpnad och tyckte att det såg fantastiskt ut.

Något som inte togs upp var dock vad vi kan se fram emot vad gäller upplösning och bilduppdatering, men lyckligtvis togs det istället upp i en intervju med Todd Howard som IGN gjort.

Där avslöjade han att spelet kommer att köras i 4K på Xbox Series X, medan Xbox Series S får nöja sig med 1440p. Det verkar dessvärre inte bli tal om några Prestanda- och Grafiklägen – där man får välja att prioritera upplösning eller bilduppdatering – utan båda konsolerna är låsta till 30 fps.

Det kommer nog inte som en stor överraskning, med tanke på våra tidigare spel. Vad vi satsar på. Alltid dessa gigantiska, öppna världar, helt dynamiska. Det är 1440 på S:en. Vi låser det vid 30, för vi vill ha den detaljrikedomen, vi vill ha alla de grejerna. Vi vill inte offra något av det.

Lyckligtvis har vi i det här [spelet] fått det att flyta på jättebra. Det körs ofta en bra bit över det [30 fps]. Ibland är det 60. Men på konsoler låser vi det eftersom vi föredrar jämnheten, där man inte ens tänker på det.