Fragging Free - nygammalt Doom 3

Robot
QRT
Medlem
Fragging Free - nygammalt Doom 3

mmmm doom3. hade roligare med d3 än hl2.

Medlem

Intressant att de såg ut att ha med lite Quake1 monster som scrag(fast en liten en), fiend och en vore.

Pansarknekt

Såg riktigt kul ut för att vara en mod. Buggyn såg lite amatöraktig ut dock.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

såg mysigt ut...men orkar inte installera doom bara för det

Medlem
Skrivet av QRT:

mmmm doom3. hade roligare med d3 än hl2.

Jag tyckte HL2 var roligare, med mer story och spelkänsla, medan Doom3 var snyggare och hade bättre bossar.

Nostalgi är alltid skoj, men jag föredrar nog att köra de gamla spelen (ID Software Superpack som FZ gjorde reklam för nyss någon?) framför en mod. Men all uppmärksamhet för de gamla klassikerna är bra.

Medlem

old news


signatur

<3

Redaktör

Version 1.0 släpptes i går. På vilket sätt är det "old news"?


signatur
Medlem

haha, med tanke på hur snubben rörde sig så och att shock-vapnet från UT fanns med så... Well.

Medlem

tycker det såg rätt... nej, väldigt kass ut.
ingenting jag blev intresserad av att testa iaf

Medlem

Måste väl säga att det verkade lite ofokuserat, jättemycket vapen och fiender och spellägen. Aja, bara de har gjort alla saker bra. Hade väl nästan mer hoppats på en remake av doom 1 och 2, fast det kanske finns?

Inaktiv

Gäsp! Det var ett tag sen man såg den här, gammal nyhet.

Medlem

Vet inte om det beror på att det var det första man spelade men jag håller ändå Doom1 och Doom2 som bäst. Kanske att mer lämnades till fantasin där i och med att det inte var supergrafik. Skulle vilja se monstren som JAG i alla fall tolkade som varulvar (ludna vargliknande varelser som stod på bakbenen), belgien blue monstren, de flygande huvudena osv. Ja, man kanske bara har blivit för gammal och tycker allt var bättre förr.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Mums, Doom 3 är ju kanon=) "ofokuserat" kanske är en del av grejjen?=))

Och åter igen då som Tompa sa, eftersom det kom igår hur kan det vara old news?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser skoj ut, synd bara att jag inte har spelet

Skrivet av abbe:

Måste väl säga att det verkade lite ofokuserat, jättemycket vapen och fiender och spellägen. Aja, bara de har gjort alla saker bra. Hade väl nästan mer hoppats på en remake av doom 1 och 2, fast det kanske finns?

En remake finns av ettan:

[http://www.moddb.com/mods/classic-doom-3]

Bra är den också.

Medlem

Fragging Free ser ju riktigt coolt ut. Skönt soundtrack i trailern också. Måste f*n ladda ner det här och testa att se om Doom känslan kommer tillbaks!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Spelar nog Doom 2 istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar